Gatverdamme zeg. Ook totaal geen verantwoording op zich willen nemen. Het vervelende is dat ze vaak dit pas serieus gaan nemen als je publicatie op zoekt. K*t wi.jf van en juf zeg!!!
Wat erg ts! Ik zou als ik jou was wel aangifte van mishandeling gaan doen bij de politie. Want volgens mij gaat de school nu een vies spelletje spelen.. (Door de woorden, je kan niet garanderen dat dit er niet was voor ze naar school ging. krijg ik echt de kriebels) Lijkt net alsof ze nu willen zeggen dat jij je kind pijn doet. en als je aangifte hebt gedaan, kunnen zij geen tegen aangifte meer doen. Verder bij een instantie die over scholen gaan aan de bel trekken! Want die juf en school moeten hun meningen flink bijschrapen en met de neus op de feiten worden gedrukt. (en de juf mag best ontslagen worden.. vooral als ze vind dat ze goed heeft opgelet..)
Ohh wat verschrikkelijk arm meisje ook.. Ik zou haar idd thuishouden voorlopig, zeker nu alles eruit komt zeg maar. En voor die juf heb ik geen goed woord over achterlijk mens!!
Niet normaal dit! Dus de juf vind dat ze goed heeft opgelet? Niet dus! Dan zou je dochter nu niet onder de plekken zitten. Als ik de directeur zou zijn dan zou dit een reden zijn om haar direct te ontslaan. Alleen al omdat ze niet voor de veiligheid van haar heeft gezorgd. Was ze in haar eentje als juf? Hebben de andere stagiares of juffen niks opgemerkt? En wie is de dader volgens je kind? Had je de directeur al gesproken? Wat zegt hij? Ik zou trouwens wel aangifte doen wegens mishandeling, want dit is t ook echt. Niet normaal. School moet een vertrouwde plek zijn voor een kindje helaas is dit niet het geval voor jou dochter. Zo zielig ook dat ze sochtends vroeg aan je bed komt om te zeggen dat ze niet wilt gaan. Vind het echt erg voor jullie. Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren. Ik wordt hier zo boos om ookal gaat het niet over mijn kind. Dit hoort niet en moet aangepakt worden. Lekker je dochter bij je houden ookal is school belangrijk voor haar sociale contacten. Zijn er geen andere cursussen of workshops voor kinderen waar ook autistische kinderen op kunnen? Ik zeg ook maar wat, ik heb geen ervaring met autisme. Sterkte! Hoop dat ze snel kan beginnen met haar nieuwe school. Wie weet geven ze wel voorrang als je het allemaal uitleg?
Ik heb ze vanochtend gesproken (dagbehandeling) en ik zou vandaag absoluut nog gebeld worden... niet dus, maar goed de indicatie papieren zijn kwijt en nu komen er nieuwe. De wachttijd was 2 weken althans vorige maand. Als er nieuwe kindjes zijn kan dit oplopen naar weken.... School vond mijn keuze om haar thuis te houden alles behalve leuk. Ik ben al 2 nachten op met een huilende dochter. Heb nog geen juf persoonlijk gesproken behalve aan de telefoon. Het vertrouwen in haar juf en de IB'er is weg. @Mamzie alle mensen.... dat is bizar!!! Ik zou helemaal gek worden denk ik. Ik hoop zo dat het beter is voor Luna op de dagbehandeling...
Luna vermaakt zich thuis prima nu Net van de flat naar een eengezinswoning met tuin. Lekker met haar broer buiten spelen. Ze zit op paardrijden. Vanaf les 1 springt ze met pony's. Als je ziet hoe zelfverzekerd ze is in de rijbak.... Was ze dat maar altijd!
ALs eerste MAMZIE: vreselijk!! Dat zijn geen gewone blauwe plekken meer hoor. Echt niet! Mijn zoontje is een wildebras en zit ook onder de blauwe plekken, beetje zoals dochtertje van ts, maar dan alleen op zijn knieen en onderbenen en armpjes. Hij is gewoon een stuntpiloot. Ts: vreselijk die school! Je meisje is zo bang, er is daar gewoon heel wat voor gevallen. Kan niet anders. Echt mijn kind ging ook nooit meer daar naar terug. Dan maar paar maanden thuis blijven tot ze naar de dagbehandeling kan. En is die wachtlijst daar zolang dat het wel een jaar kan duren zou ik zeker naar een andere school zoeken. Dan is nieuw wel heel moeilijk voor een autistisch meisje maar altijd nog beter dan waar ze nu zit. Jemig zeg, en wij moeten onze kinderen aan die mensen toevertrouwen, dat kan toch niet?? Ik was al van streek toen ik mijn middelste iets te vroeg op ging halen op de peuters ( peutergroep zit bij kdv in een lokaal bij het kinderdagverblijf), en ze hem riepen : EN NU GA JE ZITTEN OP JE STOEL!! was echt behoorlijke stemverheffing: EN STOP MET DAT GEWIJS!! ze was een boekje voor aan het lezen en zoontje heeft een taalachterstand en wijst naar boekje en roept dan die die... Hij heeft zelfs een exra dagdeel dmv VVE, en dan doet ze dus zo tegen hem. Nou het was dat die groep zo vol zat met kindjes, anders had ik haar hiermee geconfronteerd. Ben zelf ook vijf jaar leidster geweest op een kdv en echt zo onpedagogisch gingen wij niet met kinderen om, ook niet als ze voor de zoveelste keer opstonden.
Zoals iemand ook al zei de blauwe plekken zijn geel.ligt dat aan de foto's? Dan kun je misschien bedenken of ze het niet alleen op school heeft opgelopen. Ach arm meiske wil ze er wel over vertellen wie het doet?
Blauwe plekken zien er inderdaad uit alsof ze oud zijn. Maar lijkt me ook sterk als je ze eerder gemist hebt dan. Hopelijk komen ze er nog achter wat er precies gebeurt is en geven ze het de aandacht die het verdient
Blauwe plekken zijn hier ook na 1 dag al geel Denk dat dat per kind/mens verschilt, ik heb hier (net als mijn dochter) redelijk snel een blauwe plek (ok je moet ons er wel pijn voor doen hoor) maar ze trekken behoorlijk snel weg. TS ik heb jouw hele topic gelezen, alle reacties en de foto's bekeken, en wilde je alleen maar een hele grote knuffel geven, en aan jouw kleine meis. Als jouw dochter zo panisch is voor school hou haar dan thuis, wat ze op school ook zeggen, voor hun geld een hele andere prioriteit dan dat jij voor ogen hebt.
Ik vertelde net aan mijn man over jouw situatie en liet hem de foto van de blauwe plekken zien. Hij schrok ook en zei meteen: "arm kind!" Wij hadden het erover wat wij zouden doen, als zoiets met onze dochter op school zou gebeuren. Als de juf niet met ons zou willen praten, zouden we proberen een afspraak te maken met de directeur. Daarin zouden we ook aangeven dan ze al vanaf de eerste week zegt dat ze op school geslagen wordt, maar de juf dit afdeed als fantasie. Als de directeur ook niet meewerkt, zouden we nog contact opnemen met de oudercommissie / medezegenschapsraad en kijken of zij iets kunnen doen. Als dat allemaal niets uithaalt, zouden wij zeker aangifte doen bij de politie. Laat hen dan maar uitzoeken wie ons kind mishandeld heeft, en wat er mee moet gebeuren. Want dit is namelijk absoluut mishandeling! We vinden het echt heel sneu voor jullie en we vinden dat je het heel goed doet. Je doet er goed aan haar thuis te houden. Ik denk dat ik haar persoonlijk misschien zelfs naar een andere school zou sturen, als de plaatsing in dagbehandeling nog lang op zich laat wachten. Ik weet niet of ik mijn kind nog terug zou willen sturen naar de school, waar ze dit heeft meegemaakt. Zelfs niet als op een gegeven moment de onderste steen boven is en school maatregelen wil nemen om dit te voorkomen. Wil je nog heel veel sterkte wensen.
Ooh jee wat erg zeg!! Ts, ik zou je dochter daar absoluut niet/nooit meer naar toe brengen. Vooral door hun reacties. Zij nemen jullie niet serieus en lijken iets te verbloemen ofzo. Ik denk ook dat het goed is dat je naar de ha geweest bent en foto's hebt gemaakt. Misschien kun je nog even aankijken of die dagbehandeling snel kan starten en anders misschien toch een andere school? Of anders samen naar een gym of dansles te gaan om toch wat te doen met haar voorlopig. Ik zou je kindje ook heel duidelijk aangeven dat ze daar nooit meer naar toe hoeft. Misschien ontspant en slaapt ze dan weer beter. Sterkte...! En verder zou ik ook een melding maken, de overkoepelende organisatie benaderen of een meldpunt bellen. En mamzie: die blauwe plekken zijn niet normaal hoor... woow ben echt geshockeerd...... Hier hebben beide kids perioden met veel blauwe plekken op de schenen. Maar dat waren echt plekken van lomp peutergedrag. Goed dat jullie je gevoel volgen in deze situaties. Goed luisteren naar je kind!!! Top gehandeld!
Luna zit standaard wel onder de lompe blauwe plekken, maar zo zien die er dan ook uit zeg maar. Ik twijfel heel erg wat ik moet doen morgen. De juf zei dat ze Luna niet uit het ook zou verliezen, maar ik kan dat niet zomaar aannemen. Luna mag dus morgen zelf kiezen. Morgen hoe dan ook wéér de dagbehandeling bellen dat ik weer niet ben teruggebeld... Zo handig allemaal!
Verdorie wat vervelend allemaal! Ik vind de reactie van Janna wel iets om over na te denken en ik denk dat wij het ook zo zouden doen, misschien wordt de school dan ook wakker dat dit echt niet normaal is.
Ik weet niet waar je voor gekozen hebt, maar ik zou haar niet laten gaan. Ze is niet leerplichtig dus gewoon lekker thuishouden en even je opties afwachten. Misschien vast gesprekken voeren op andere scholen?
Ik heb even alles gelezen en wil je heel erg veel sterkte wensen wat een rot situatie, ik heb respect er voor dat je zo rustig blijft, ik had waarschijnlijk die juf door elkaar heen geschud met dr rare beschuldigingen. Ik zou je dochter inderdaad ook thuishouden. Is er al bekend wie dit gedaan heb? En waarom? Ik hoop dat je dochter snel bij de dagbehandeling terecht kan. Succes en veel sterkte
School legt alles bij ons neer. Volgens hun is er NIKS voorgevallen wat deze plekken zou kunnen veroorzaken. Wijkteam komt binnenkort thuis voor een gesprek en ik schrijf haar uit van haar huidige school. Ik ben er helemaal klaar mee. Ze is trouwens niet geweest. Ik heb inmiddels mijn kookpunt bereikt! O volgens de IB'er is er vorige week een gesprek met mij geweest... Ik weet van niks! Ik heb 3 telefonische gesprekjes met de juf gehad... Het word steeds mooier!
O de dagbehandeling... Zit tot maart vol. De 2 plekken die in maart vrijkomen gaan naar de kindjes die inmiddels een indicatie hebben. Er komt tot die tijd ambulante hulp voor Luna. Ik hoor uiterlijk overmorgen meer, maar loop tegen de muren op van frustratie! Gelukkig doet Luna het thuis super
Heb het topic wel gezien maar had nog niet gereageerd. Heftig zeg.. Heel veel sterkte en veel kracht toe gewenst om dit op te lossen.