Mijn dochter is nu net 3 jaar oud en op sommige dagen kan ze zo vreselijk veel negatieve aandacht vragen. Dan denk ik bij mezelf, geven we haar niet genoeg aandacht? en probeert ze het dan maar zo? We hebben best een druk leven, mijn man werkt fulltime ik 2 dagen uit huis en de rest werk ik thuis met mijn Eigen bedrijf. We doen best veel dingen samen, spelletjes en knutselen maar ze mag me ook altijd helpen met stofzigen ect dat vind ze geweldig. Maar als ik ook maar een half uur aan het werk ben of iets anders aan het doen ben begint ze negatieve aandacht te vragen. 10000x op de bank sringen bijv. terwijl ik ook al 10000x heb gezegd dat ik liever niet heb dat ze dat doet en zo zijn er nog wel een paar van die dingen. Ik heb er wat dingen over gelezen en de een zegt dat je geen aandacht moet geven aan negatieve aandacht vragen, maar je kunt dat toch niet negeren of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij is het vrij normaal dat ze zichzelf op die leeftijd nog geen half uur alleen kunnen vermaken. Die van mij is iets jonger maar die kan zich nog geen 10 minuten vermaken . Wel als ik meedoe, maar zelf lekker even een uur gaan spelen met zijn duplo ofzo zit er niet in .
ik denk dat je er wel wat van moet zeggen en er evt ook consequenties aan moet leggen. Mijn dochter is ook 3 en die kan zich prima alleen vermaken, soms wel uren achter elkaar. Als ik even geen tijd heb voor haar dan vertel ik dat met de uitleg wat we gaan doen als mama klaar is. Dan is er even tijd voor haar en dat weet ze. Mocht ze nou als ik bezig ben met weet ik veel wat continu negatieve aandacht vragen en de grens opzoeken dan krijgt ze bij mij 1 of 2 waarschuwingen, daarna kan ze even naar de gang om na te denken. Op deze leeftijd begrijpen ze genoeg en dus ook dat ze niet op de bank mogen springen oid.
Mijn dochter is bijna 3 en als ze met papa is kan ze heel goed alleen spelen. Dan komt ze wel af en toe wat laten zien ofzo, maar verder niet. Maar bij mij is ze een heel ander kind. Ze vraagt ook continu aandacht, wil met mij spelen, knuffelen, kusjes. Bij ons is het ook zo dat ik een eigen bedrijf heb en ze ziet papa wel vaker. Als ik een week vrij heb is het minder, maar het is bij ons vooral het feit dat ze mij minder ziet.
Dat is hier ook zo haha! Bij papa is alles prima en kan ze heerlijk spelen evenals ons zoontje! Normaal piept Ons zoontje bij mij altijd Maar als ik weg ben is hij ineens een engeltje. Onze dochter komt idd ook vaak naar me toe voor een knuffel Of een kusje ect
Ik kan me voorstellen dat als ze altijd jouw aandacht hebt... Het heel lastig is als ze eens een keer zelf moet spelen. Want normaal doe jij mee... Maar erger nog... Niet alleen speel je niet mee... Maar je doet ook nog eens iets heel anders waar zij niet mee mee mag doen Volgens mij heb je eerder "te veel" aandacht gegeven dan te weinig Is ze daar zo aan gewend dat ze als ze die aandacht niet krijgt... Die ook gaat opeisen. En het is ook een beetje de leeftijd denk ik... "Ik ben al drie maar luisteren doe ik nog steeds nie"
Tip: niet werken thuis dat gaat nooit lukken met peuter bij. Kind op kdv en werken dat kan Tuurlijk zal ze negatief aandacht vragen. Ik beb zelfstandige en ik kan geen sec werken. Ik doe dat terwijl ze naar psz/kdv is of in avond. Als ik echt iets moet doen zet ik tv aan. En bellen kan echt nooit haha En nee ze is erg lief en gehoorzaam en kan alleen spelen, maar als ik ga werken dan vind ze niet leuk. Als ik ga stofzuigen/koken/opruimen etc is geen probleem zeis gewoon bij of doet iets anders. En 1000x op bank springen zal mij echt niet boeien dat mag hier)) Als ik werk moet ik achter pc en dan wil ze op schot kijken en zo heb ik geen concentratie en kan fouten maken
Hier wel herkenbaar.. als ik bijv aan strijken ben of aan het koken, geef ik haar altijd wat te spelen of ze pakt het zichzelf. Maar na een tijdje vraagt ze ook negatieve aandacht door te gaan jammeren, en dat ik met haar moet spelen. Ik leg dan uit dat ik even aan koken etc ben. Indd zoals op bank dan springen, hard rennen door woonkamer.. ze gaat dsn dingen doen om mijn aandacht te trekken op een negatievd manier. Moeilijk soms. Maar ik probeer het te negeren op die momenten nadat ik heb gezegd dat ze dat niet moet doen.
Je zegt tegen haar dat je dat liever niet hebt? Ik denk dat het dan al zou helpen als je wat strenger optreedt Liever niet biedt nog te veel ruimte voor een peuter en die zal elke ruimte pakken Beter antw in zo'n situatie De bank is niet om te springen maar om op te zitten Doet het nog een keer.. Je kan zitten op de bank of je komt er helemaal vanaf Doet het nog een keer er vanaf halen (time out) Dan geef je negatieve aandacht inderdaad een reactie en dat zou ik alleen doen in gevaarlijke situaties Zit ze met een speelgoedje op de grond te hameren VV zou ik kiezen voor negeren het levert immers geen direct gevaar op en zodra ze klaar is met timmeren en iets leuks doet haar daarvoor complimenteren
Zoals ik al zei ligt aan de werkzaamheden 8 uur op een PC zal hem niet worden maar er zijn zat dingen die gedurende de dag in stukjes kan
En je hoeft natuurlijk niet van 9 tot 5 te werken dan... Je kunt het zelf verdelen over laten we zeggen.. Van 7 tot 23?