Papfles maken....welke pak moet ik dan kopen ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Raffel, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Paar vraagjes over pap (of rijstebloem).

Ik wil mijn dochtertje vanavond ook papfles gaan geven (ze is nu bijna 6,5 maand oud) welke moet ik dan kopen en van welk merk ?
    Ik heb Bambix granen ontbijt (vanaf 6 maanden), kan ik die gebruiken of moet ik een andere pakken.
    Ook heb ik de difrax fles. Welke speen moet er dan op als ik de pap nog wel uit de fles wil laten drinken ? Gewoon een large speen (heb 3 standen speen van dyfrax weleens geprobeerd....sorry maar wat een k..ding:$)

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje krijgt 's ochtends de fijne granen en 's avonds rijstebloem. waarom wil je een pap fles gaan geven 's avonds?

de rijstebloem krijgt hij uit een (s-)fles met een difrax m-speen, gaat prima! de ochtendpap uit een bordje met een lepeltje

3. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Mijn dochter kreeg tot voor kort ook rijstebloem bij haar laatste fles.
    Zij kreeg deze uit de aventfles op stand I van de standenspeen.

4. adi

adi Niet meer actief

Ik zou 's avonds geen granen geven, die stimuleert darmen en vult de maag behoorlijk. Granenpap is in principe een stevig ontbijt, het geeft energie voor een actieve dag.

Maar je kunt gewoon bambix in de fles doen, alleen dan 2 of 3 schepjes op 200cc melk. En dat met de speen maat L.

5. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Hoi, ok dus ik kan de fijne granen van Bambix dan voor de ochtend gebruiken en de Rijstebloem voor de avond (ik zeg pap maar het is rijstebloem, komt dat iedereen hier vaak de avondfles een "papfles"noemt)

Maar de rijstebloem is dan welk merk ? En vanaf hoeveel maanden is dat ? is dat het pak vanaf 4 maanden of zo of heb je die ook vanaf 6 maanden ? Welke gebruiken jullie voor de nacht als je wat meer verzadiging wil ?

6. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Bambix in de fles doen...je bedoelt voor de ochtend ? Nee, wat jij zegt dan geef ik die granen niet voor de avond, dat heeft geen zin. Maar ik geef haar nu een avondfles van 210/7, maar ik vind het zo veel omdat ze nu natuurlijk ook fruit en groente krijgt. ik wil haar niet helemaal volstoppen...dus wil ik de avpndfles terug naar 180/6 maar dan wel met rijstebloem alleen geen idee welke ik dan moet pakken.......

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik 's avonds de rijstebloem van bambix, de naturel of vanille. is idd vanaf 4m. volgens mij is er geen andere. er is wel nog 'avond papje' van bambix, maar dat lijkt me veel te zoet (gemaakt met koekjes!!!).

's ochtends eet hij ofwel melkpap appel of peer, of fijne granen gewoon of banaan. heb nu ook de 8m ontbijt staan, maar die heeft ie nog niet gekregen. alles bambix hier dus.

8. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Ok en hoe oud is die van jou ?? Dus hoeveel rijstebloem geef jij dan in de avond ? Ik neem aan dat jij ook een fles geeft van 180/6 ?

En in de ochtend ?

Tja, ben wat veranderingen aan het aanbrengen in schema dus wordt dan altijd een beetje onzeker...en aan die mannen thuis heb je ook niks...:p

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vanaf de tijd dat min dochter brood ging eten kreeg ze 's morgens gewoon Brinta in d'r fles. Ben niet zo happig op al die perensmaakjes e.d.

Rijstebloem kreeg ze ook wel, maar daar zijn we mee gestopt toen ze granen kreeg.

10. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Ok, rijstebloem kreeg ze, maar je zegt "daar zijn we mee gestopt toen ze granen kreeg" hoe bedoel je granen ? Welke granen bedoel je en voor wanneer ?

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    rijstebloem krijgt hij sinds hij 5m is. hij is nu 9m. ik doe twee eetlepels in zijn fles (fles van eerst 210/7, toen 180/6 nu 1505/5)

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Raffel, vanaf een bepaald moment ging ze brood (en dus granen) eten.... geloof rond een maand of 7. Vanaf toen kreeg ze ook Brinta in de ochtend.

Daarvoor deden we vanaf 4 mnd rijstebloem oefenen van een lepeltje en wat in de avondfles.

13. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Dus even voor de duidelijkheid......als ik nu mijn dochtertje (6,5 maand) dus een papfles wil gaan geven voor de avond gebruik ik Rijstebloem en geen fijne granen van Bambix ? Dit gewoon omdat rijstebloem echt al vanaf 4 maanden is.....

En ik wil dan als ze haar groente goed op eet en daar op een gegeven ogenblik ook een toetje bij eet gewoon weer terug gaan naar een normale fles melk want anders vind ik een papfles erachteraan wel erg veel...maar dat is nu nog niet zo......
    En nu wil ik echt van die grote fles van 210/7 af in de avond en deze gewoon vervangen voor een 180/6 fles met iets erin..(fijne granen of rijstebloem)...
    Of is fijne granen echt alleen voor het ontbijt ?

Waarom ben ik nu zo onzeker..ha ha ha

14. adi

adi Niet meer actief

Ik zou haar 's avonds inderdaad een fles met 180/6 geven en rijstebloem erbij. Je kunt ook proberen om de fles af te bouwen, en dan geen rijstebloem erin te doen, misschien heeft ze dat helemaal niet nodig?
    Rijstebloem is inderdaad va 4 maanden, maar er zit geen max. leeftijd aan. Jij kunt het ook eten ;)

Granenpap (dus Bambix fijne granen) zou ik 's ochtends eten, op het moment dat je bewust granen wilt introduceren.
    Grananpap is gewoon vervanging voor brood, en geen doorslaap-pap. Die geef je bij een maaltijd waarbij je kindje later een boterham wilt laten eten. Dus bij ontbijt of lunch.

Om het nog ingewikkelder te maken: je HOEFT helemaal geen granenpap te geven, je kunt haar straks gewoon een boterham geven. Zijn ook granen ;)

Deel Deze Pagina