Hoi, Ik ben bezig met de borstvoeding afbouwen, maar de flesjes gaan nog niet geweldig.... Meestal begint ze gretig, maar na een paar slokken gaat ze keihard huilen en overstrekken. Vaak krijg ik er wel iets meer dan een half flesje in, met moeite, afleiden etc. Vanmiddag ging ik over op een medium speen en na het krijsen, was ze vooral druk bezig met de speen wegduwen met haar tong. Uiteindelijk gaf ze zich soort van gewonnen en dronk redelijk rustig de fles helemaal leeg. Dus ik dacht: mooi! Maar zonet probeer ik nog een flesje, en ze heeft maar 10ml gedronken. Het was weer keihard krijsen en overstrekken wat pas stopte toen ik het opgaf de fles te geven.... Herkent iemand dit? Ik zit te denken aan KMA, maar ze heeft verder geen uitslag en spuugt niet. Ik heb nu 1 voeding afgebouwd, dus ze drinkt nu sinds 6 dagen zo'n 70-90ml flesvoeding. Ik ben zo bang dat ze een aversie krijgt tegen de fles. Heeft iemand tips?
Ja ik herken het zeker. Ik had een écht flesweigeraar, en die deed precies hetzelfde. Ik begrijp dat je pas 3 mnd zelf voedt uit je onderschrift? Bij mij weigerde, zoals zoveel kindjes ook met deze leeftijd. Best logisch toch, eerst lekker warm bij mama en dan een sillecone speen! Geef je gekolfde melk? of gelijk kunstvoeding? Wanneer zij last heeft van KMA, dan heeft ze dat ook wanneer ze bij jou drinkt (tenzij jij koemelkvrij eet). Mijn advies: Eerst gekolfde melk via het flesje, en als je over wil op kunstvoeding probeer dan de Friso melk, deze lijkt qua smaak het meest op bv. - probeer eens de breastflow fles. (na werkelijk alle spenen te hebben geprobeerd, was de enige die bij ons kindje werkte. -bouw vooral geen stress op, gewoon rustig oefenen met gekolfde melk. - Ohja, de speen ook goed voorverwarmen, dat hielp hier ook. Uiteindelijk heb ik door dat mijn kindje weigerde, gevoed tot ze de fles wél pakte. ( en dan nog dronk ze op het KDV hele dagen niet). - En bij ons werkte het ook in het begin alleen, als we haar in de wipstoel zette, en ik achter haar ging zitten met de fles, zodat ze alleen de fles had en mij niet zag. Kortom, er valt nogal wat uit te proberen voor jullie! Succes
Had een vriendin van mij ook. Ze was begonnen met elke dag 1 fles gekolfde bv om te leren en toen ze aan het werk ging op dag 1 ging het mis. Ze weigerde de hele dag de fles en had om 15u nog niks binnen. Maar de aanhouder heeft gewonnen en het bleek een kwestie van tijd. Inmiddels gaat het prima.
Wat voor fles geef je? Mn dochter dronk als kleine baby alleen uit de nuby en tommee tippee flessen, difrax en avant weigerde ze. En qua melk ben je neem ik aan overgestapt op hypo allergeen aangezien dat altijd het advies is na de BV? Als ze op hypo allergeen zou reageren zou ze denk ik inderdaad ook op jou moedermelk reageren als je zelf zuivel gebruikt.
Bedankt voor de tips. Ik ben niet overgestapt op HA... Wist niet beter dan dat Standaard het advies was? Maar ze kreeg erge krampjes van Standaard, dus ben toen geswitcht naar Omneo Comfort. KMA is wel degelijk een optie. Krampjes heeft ze nu niet meer trouwens. Ik heb wel eerder gekolfde melk gegeven (we hebben braaf geoefend met flesjes sinds ze 6 weken is), en dat ging inderdaad wel beter dan de flesvoeding. Maar kolven is een drama bij mij, ik kolf slechts bodempjes. Enige dagen dat ik wel een goede kolfopbrengst had, waren de dagen waarop ik meteen 12 uur weg was. De Nuby fles is hetzelfde verhaal. Eerst goed beginnen en dan vrij vlot krijsen. De fles die we het meest geprobeerd hebben is een Medela flesje met difrax speen. Maar het gekke is dat ze dus niet compleet weigert. Ik heb nog een Avent fles in huis, die wilde ik morgen proberen. Kan de breastflow op zich ook nog wel proberen. Maar ik twijfel een beetje om allerlei flesjes te proberen, omdat ik het idee heb dat ze sneller went als ik vasthou aan 1 soort speen/fles? Anders wordt het misschien onnodig verwarrend?
Ja neem het haar eens kwalijk, ze zit bij jou, ze weet dat er iets dat beter smaakt en prettiger in de mond voelt voorhanden is...ik zou het ook uitgillen. Moet je echt afbouwen?
Oh ja, die heb ik ook nog. Maar die leek ze niet te snappen. Het is ook lastig vacuüm maken om te zuigen als je alleen maar aan het krijsen bent... @dirksmama: sorry, maar aan dat soort reacties heb ik niks.... Mijn afbouwen staat niet ter discussie.
Zojuist de Avent fles geprobeerd, snapte ze niks van. Toen nogmaals de Nuby fles, maar met een Tommie Tippie speen en ze dronk zowaar rustig en zonder huilen 110ml. Ik denk dat we die combi erin gaan houden!
Nooit bv gegeven maar maud deed dit ook ineens uit het niets ... Paar weken gestuntel met de flessen/spenen en opeens was het over!