Dochter Brad en Angelina wil jongetje zijn

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Mac, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Soms heeft het nut om mensen wat kennis bij te brengen. Maar lieve mensen, het is aan haar reacties te lezen verspilde energie om dit bij Babyhope te blijven proberen. Laten we met zn allen afspreken dat die arme meid niet beter weet en klaarblijkelijk niet in staat zal zijn om beter te weten. Mijn voorstel: haar berichtjes hier in dit topic negeren.

Myrthe, hoe lastig ook.. Probeer het je niet aan te trekken. Er zijn nou eenmaal mensen met de sociale vaardigheden en intelligentie van een cactus. Dikke knuffel!

2. tuc

tuc Niet meer actief

daar ben ik het mee eens...hiervoor legde iemand al iets uit over hormonen....bij sommige mensen is de aanleg zo. De hormonen icm met geslacht....hoe kun je nu ontkennen dat dat bestaat??

En de opmerking: " ik heb niks tegen homoseksualiteit, maar ik moedig het zeker niet aan". Ben benieuwd wat daar mee bedoeld wordt. Niemand roept toch tegen zn kind: ben aub homo??? Maar gelukkig accepteren velen het wel.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Voor iedereen die zijn mening klaar heeft over de opvoeding van deze mensen, kijk dit filmpje eens Prachtig verhaal, wat een liefdevolle ouders!

https://www.youtube.com/watch?v=yAHCqnux2fk#t=406

Hoop dat jullie de engelse tekst goed kunnen lezen en de zelfmoordcijfers bij transgenders goed in jullie opnemen en het geluk dat dit meisje ouders heeft gehad die haar zagen zoals ze was.

4. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Echt mijn bek valt open :$. Ook om je andere reacties.
    Nu heb je al in zoveel reacties kunnen lezen dat het geen keuze is, maar jij blijft volharden 'ik denk nou eenmaal zo'. Misschien moet je eens écht na gaan denken.
    Helaas denk ik dat Maartje gelijk heeft met de sociale vaardigheden en intelligentie die ze je toedicht.
    Ik kan alleen maar hopen dat jij nooit een kind krijgt dat niet voldoet aan het ideaalplaatje...arme ziel.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja je zit wel te rellen, en ik vind je kortzichtig!

Ons buurjongetje is inmiddels 7, en leeft thuis als een meisje. Hij weet dat hij een jongetje is, gedraagt zich op school ook zo. Maar thuis gaat de spijkerbroek uit, de roze schoentjes aan en worden de nageltjes gelakt. Om ze de volgende ochtend weer schoon te maken voor een dag op school. Wat heb ik respect voor mijn buren, en mijn buurjongen hoe ze leven. Maar wat hebben ze het zwaar en wat hebben ze nog een lange weg te gaan met heel veel professionele hulp zodat onze buurjongen zich gelukkig en geaccepteerd voelt zoals hij (of zij) is.

Daar kun je als ouders echt geen invloed op uitoefenen, en als je dat als denkt te kunnen, maak je je kind nog veel ongelukkiger dan dat het zich al voelt!

6. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus als jouw dochter over een aantal jaar herhaaldelijk en duidelijk aangeeft dat zij zich elke dag zwaar ongelukkig voelt en dat zij een jongen is en niet snapt waarom ze meisjeskleren aan moet etc. , dan blijf jij bij je mening en dwing je haar de gevoelens opzij te zetten en ongelukkig te zijn?

En nu niet zeggen dat dit niet gaat gebeuren bij jouw dochter. Het gaat over 'stel dat'. Want het komt nu eenmaal voor dus zou in theorie ook jou kunnen gebeuren.

Als je dan je eigen mening doorzet tegen de wil en het geluk van je kind in dan ben je toch niet goed bezig als moeder?

7. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Als je als ouder maar vaak genoeg blijft zeggen dat het niet normaal is wat deze kinderen/volwassenen doen, dat zegt zo'n kind dat niet eens tegen zijn ouders. Of misschien wel maar dan vele ongelukkige jaren later. Zo'n kind zal met zijn/haar 18 het huis uit gaan en de band tussen pa/moe en kind zal ook niet zo best zijn. Helaas ken ik zo iemand en die zag het ook weer bij anderen gebeuren.

Ik vind het jammer dat het allemaal zo publiekelijk moet, geef eerst het kind de tijd en ruimte om het thuis in de veilige haven uit te zoeken. Want zoals ik het zie hebben Brad en Angelina een prima veilige haven voor hun kinderen. Als het kind blijft bij zin/haar gevoelens mag de hele wereld het weten en hoeft niemand ook maar te zeggen dat het kind ziek is, of idioot of whatever.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Als jullie duidelijk lezen.
    dan kun je dus ook lezen dat het mij niet uitmaakt als ze zich liever als jongetje wilt kleden.

ik heb er totaal geen problemen mee als ze later een lesbienne zal zijn of als jongen door wilt.
    het gaat mij er puur om dat een kind van 5 6 7 jaar.
    die kun je nog niet serieus nemen.
    Natuurlijk zijn er gevallen tussen dat het serieus is.
    Dat kun je niet ontkennen want vaak zijn het fases.
    als het uit onderzoek bij de psych en zo is gebleken dat het echt zo is. So be it.

maar neee jullie zijn zelf weer uit op een relletje en lezen wat jullie willen lezen.
    ik wordt gelijk als onderontwikkeld neergeschreven en weet ik wat nog allemaal meer.
    terwijl ik gewoon zeg zoals velen met mij op dit forum.

waarom zou ik mijn gedachten moeten veranderen?
    Hoezo zou iedereen hier op het forum maar dezelfde mening moeten hebben.
    en sociale vaardigheden en intelligentie als een cactus?
    Zal ik eens wat zeggen om je zo te vernederen?
    Nee zo ben ik niet. Maar zelfs degene die zich voordoet als de slimste heeft een iq van een goudvis bleghh stelletje............

9. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    En een stukje verderop schrijf je:

nee ik kan er niet bij dat dit iets is als aangeboren.
    En ja das mijn mening.
    en ja die mag ik hebben.en uiten.

I rest my case...

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja en?

Ik vind homo of lesbienne zijn niet iets wat aangeboren is.
    ik ken genoeg meiden en jongens die na verloop van tijd iets met hetzelfde geslacht hebben gekregen.
    en dat kan altijd als ik bijvoorbeeld vrijgezel zou zijn en ik heb een rotrelatie gehad ik noem maar iets. En ik krijg steun en toeverlaat van een meisje en daar dan gevoelens bij krijg dat kan altijd. Is dat dan aangeboren? Nee dat is gewoon houden van een persoon ongeacht geaardheid.

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    En ja ik heb gezegd meisje is meisje en jongen is jongen.
    en dat slaat puur op kleine kindjes.

begrijpend lezen is voor sommige ook moeilijk.

Nogmaals het kan alemaal maar niet als ze klein zijn dat voer je nier met de paplepel in dat groeit door stimulatie alleen maar erger.

en weet je laat het maar allemaal.
    ga mezelf niet zitten verdedigen voor iets wat groter gemaakt wordt dan dat het is

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    :x

Jammer van dit topic, het begon zo prettig....nu voel ik een slotje aankomen.

13. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben t helemaal met je eens dat beledigende opmerkingen niet nodig zijn! Snap dat een vergelijking met een cactus echt te ver gaat en dat niet fijn is om te lezen.

ik vind daarnaast dat je jezelf tegenspreekt. Wat je nu hierboven schrijft is iets heel anders als dat je eerder schreef!

je geeft als argument dat je een kind van die leeftijd niet serieus kunt nemen. Dat snap ik niet. Het zijn toch gevoelens die een kind heeft waardoor het zich ongelukkig voelt. Of het nou een fase is of dat het later bevestigd wordt door onderzoek doet er toch eigenlijk niet toe? Je neemt toch de gevoelens van je kind serieus. Of moeten ze dan aan jouw voorwaarden (meisje is meisje en jongen is jongen,klaar) voldoen totdat ze 18 zijn?

een concrete vraag: als jouw dochter morgen als jongen gekleed wil en zich n jongensnaam geeft, mag dat dan van jou?

zou mij namelijk geen bal uitmaken, prima. Of het nou fantasie,spel,een fase of een teken van transgender is.

14. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Discussiëren is voor sommigen ook moeilijk, maar het valt te leren.

Door aan te halen dat iets jouw mening is gooi je alle verdere communicatie op slot, zo worden nog meer dooddoeners gebruikt die vooral gebruikt worden om een discussie zogenaamd te winnen.

Je geeft iig aan dat je wel gelooft in biseksualiteit, maar niet homoseksualieit en dus ook niet in heteroseksualiteit, daar is wat voor te zeggen. (Je geeft tenslotte aan dat iemand van een ander kan houden zonder geaardheid).

Jou standpunt was een aantal jaar geleden (volgens mij jr 70 ofzo), de algemene consensus. Nature vs nurture. Alle sekseverschillen zijn aangeleerd en kunnen dus ook anders aangeleerd worden. De huidige feministen zijn daar ook aanhangers van. Meisjes moeten niet afgebeeld worden met roze stofzuigertjes enzo.

Maar in latere jaren wordt steeds meer naar nature gekeken ipv nurture. Ik kan me een reportage herinneren van een jongetje waarbij de besnijdenis fout is gegaan, hij werd als meisje opgevoed en bleef zich een jongetje voelen. Dit spreekt natuurlijk voor jou standpunt, maar het maakt dus ook niet uit of iemand iets met de paplepel ingegoten krijgt, je kan iemand dus niet stimuleren om een jongen of meisje te zijn.

In hetzelfde programma kwamen ook hermafrodieten voorbij...

15. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Tuurlijk mag ze wel als een jongen verkleed. Hierbinnen in huis.

ik weet dat het dan een spelletje is.
    maar als ze er elke dag over begint zal ze elke dag van mij horen dat ze een meisje is ja.

daarom zeg ik ze is 3.5 hoe kan ik dat nu serieus nemen.

En dat van 18 moet je ook breed bekijken kan ook als ze 15 a 16 is.
    tuurlijk ga je daar dan over nadenken. Maar ik ga haar niet aanmoedigen om naar een arts en zo te gaan. Echt niet

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dan zal jij waarschijnlijk niet degene naar wie ze zou toekomen voor steun. Verdrietige gedachte zou ik dat vinden.

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Maar goed genoeg over wat ik er van vind.
    mag hier toch niet mezelf zijn in antwoorden die ik geef.
    Het wordt of verkeerd begrepen, uitgepluist wat ik nu eigenlijk bedoel. En nog meer van die .... heb er geen zin in.

shilow is een mooie MEID en over een jaar of 2 zal ze dat nog zijn. Of niet maakt ook niet uit.

18. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke, je standpunt wordt me steeds duidelijker. Maar blijf t ermee oneens :D

ik ben heel erg benieuwd naar t volgende: Waarom wel binnenshuis en niet buitenshuis? Dat snap ik dus niet. Welk gevoel heb je daar dan bij dat je dat niet wil?

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ons meisje weet dat ze met alles bij mij kan komen. Alles
    lees het goed zou ik zeggen. Ik ga haar niet aandringen op arts.
    maar als.ze er zelf mee komt zit ik aan dr rechterzij.

zielig zijn de kindjes die leren dat het normale gevoelens zijn en zo in de war komen met realiteit. Dat is zielig.

Oh ja misschien speelt een beetje cultuur er ook wel mee.
    in afrikaanse landen is het nogal een taboe dus ja.
    Joli is een halfbloedje voor degene die het nog niet weten

20. tuc

tuc Niet meer actief

Wat jij toch steeds met dat aanmoedigen bedoeld:( Ik moedog mijn kinderen ook niet aan om transgender of homo of lesbi te worden...maar wanneer het zo duidelijk tot uiting komt zoals een ander zp lid hier beschreven heeft en het hum leven beheerst dan lijkt mij een ha en dan andere artsen bzoeken de meest logische stap hoor.

En voor transgender kinderen is je verkleden als het andere geslacht geen spelletje hoor..mijn dochter die zich verkleed en doet alsof ze elsa is dat is een spelletje.

Deel Deze Pagina