Over een paar maanden krijgen de meiden een nieuw bed, een ingebouwde bedstee. Nu ben ik heel erg aan het twijfelen of M, dan 2,5 jaar, in haar bedstee een lampje moet krijgen. Ik denk het wel omdat dat handig is voor wanneer ze naar de wc moet. Maar aan de andere kant vraag ik me af of ze dan nog ooit gaat slapen. Nu slaapt ze alleen als het écht donker is, ze heeft rolluiken op haar kamer. Wie heeft ervaring met een bedstee voor een peuter / kleuter?
Ik zou sowieso zorgen dat de optie er is. Het lijkt nu nog ver weg, maar over eem paar jaar wil je kind misschien kunnen lezen in bed.
Op vakantie toen mijn zoontje net twee was sliep hij ook in een bedstee met lamp en gordijn voor raam naar buiten. Was geen succes. Licht ging steeds aan en uit en gordijnen open en dicht..
Mijn jongste wou ook een lamp, net als grote broer. Nu valt ze regelmatig met het licht aan in slaap, is voor haar oom geen probleem
Als je een lamp neemt, neem wel een led lamp. Dit ivm warmte ontwikkeling. Evt heb je van die schemer bewegingslampjes. Geeft op zichzelf niet heel veel licht maar net voldoende. Die kan je evt als "lantaarntje" aan de bedstede monteren aan de buitenzijde. Komt je dochter naar buiten om bijv te plassen of vanwege een enge droom dan kan ze in elk geval wat zien. Terwijl hij niet aangaat als ze gewoon in dr bed ligt en omdraait. Osram heeft van dat soort dingen maar ook angellight. (die heb ik hier op de trap hangen ivm 2 katten die nog wel eens als traptrede willen fungeren).