Van comfortvoeding (Hero) naar forte (nutrilon)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Omdat mijn dochter enorm hongerig is, wil ik overstappen op de forte voeding van Nutrilon.
    Van Hero hebben ze deze voeding namelijk nergens in de winkels bij mij in de buurt, van Nutrilon wel.
    Wat denken jullie kan ik gewoon in een keer overstappen, moet ik mengen? Hopelijk heeft iemand ervaring?

Groetjes Vera

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kan prima veranderen van merk. Ook kan je zo overstappen van de ene soort voeding naar de andere.

Vaak wordt bij forte wel geadviseerd om niet gelijk de hele fles forte te geven, maar bijv eerst 1 schepje te vervangen zodat je ruimte houd bij meer honger.

Uit mijn hoofd is je dochter al een maand of 5, toch? Dan kan je inderdaad ook prima in 1x overstappen.

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ahh thanks! Wat een super geheugen heb je :) Ze is idd dik 5 maanden.
    De reden dat ik dacht dat ik misschien beter niet meteen over kan stappen is omdat comfort voeding wat dikker is (door jbpm).
    Is de forte ook wat dikker? Anders kan ik beter wat indikken of anders nog even mengen met comfort.
    Wat denk jij?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dank je :D De combinatie van je naam en de vraag over forte was blijven hangen.

Forte is volgens mij dunner dan comfort. Maar 100% zeker weet ik het niet.
    Als je indikt vanwege reflux klachten kan je of nutiton of pure jbpm gaan toevoegen aan de forte. Nutriton bevat 30% Jbpm en de rest toevoegingen, vooral voor jongere babys kan dit problemen geven. Hero comfort maakt gebruik van voorgekookt jbpm, dus dan is misschien pure jbpm een beter optie?

Als reflux klachten niet (meer) spelen kan je idd gaan mengen om haar te laten wennen aan de dunnere voeding. Afhankelijk van de speen die je nu gebruikt is het misschien ook verstandig om een kleinere bij de hand te houden. Als je merkt dat de voeding te snel gaat kan je de fles erna een kleinere speen pakken.
    Als je dochter de fles binnen de 15 minuten leeg gaat drinken is het te snel en krijg je geen goede verzadiging.
    Als je liever in 1x overstapt is dat ook gewoon mogelijk, maar dan doe je er waarschijnlijk verstandig aan om direct al een kleinere speen te pakken.

Het lastige is vaak dat je vooraf niet weet wat voor jouw dochter werkt. En wat voor het ene kindje werkt zal voor een ander kindje niet werken. Voor jou is het nu dus vooral belangrijk om een keuze te maken en dat vast te houden tenzij je ziet dat het voor je dochter niet werkt ;)

Deel Deze Pagina