Dochter die jongen wil zijn

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Jules!, 24 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, nog even ter aanvulling, mn nichtje is zo begonnen en toen telkens korter geknipt. Is het niet meteen superkort, maar miss wel kort genoeg voor je dochter.
    Bekijk bijlage 598682

Jules! vindt dit leuk.
  2. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Ja precies!

De reacties hier helpen me wel, bedankt! Uiteindelijk is het ook maar haar haren en groeit het ook weer aan. Het ligt vooral bij mezelf merk ik, dat ik de verandering groot vind en dat ze er dan echt als een jongetje uit ziet. Voor mij is het nu nog mijn meisje in de kleding van haar broer.

Syane, Angel1980 en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Haha juist! Ze gaat echt voor heel kort dan.

Daar heb je een heel goed punt ja, dan is ze voor de buitenwereld en haar klasgenoten meer een jongetje en wordt het wat logischer allemaal.

4. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik heb geen tips verder, maar ik vind het heel goed dat je haar zo steunt. Ik snap heel goed dat het een enorme stap voor jou is om haar haren af te knippen, maar ik zou het wel doen na haar nog een keer heel duidelijk gezegd te hebben dat het wel een tijd duurt voor het weer aangroeit. Succes ermee!

5. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel! Ze vroeg er net weer naar, dus ik vertelde haar dat als ze toch weer ooit een meisje met lang haar wil zijn het erg lang duurt voordat haar haren weer lang zijn.

Ze vond dat prima want er zijn ook veel meisjes en vrouwen met kort haar zei ze :) en ze noemde allemaal voorbeelden, haha, ze is zo wijs.

Volgende keer bij de kapper mag ze zelf kiezen, jullie reacties hebben me goed geholpen :thumup:

Ysabella, owly, Flamingooo en 11 anderen vinden dit leuk.
  6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Mijn zoon heeft ook twee vriendinnetjes met kort haar. Eentje heeft echt een jongenskapsel, de andere zoiets als op het plaatje. Ze hebben ook altijd jongensachtige kleding aan. Geen idee of ze liever een jongen willen zijn, ze spelen wel liever met jongens, of nu ik er over nadenk, alleen met jongens.
    Mijn dochter heeft juist weer een vriendje wat een aantal jaar een meisje wou zijn en ook in rokjes liep enzo. De laatste twee à drie jaar is hij er meer tussenin gaan zitten en voelt hij zich genderneutraal. Al denken de meeste mensen die hem voor het eerst zien dat het een meisje is. Hij heeft lang haar is fijn gebouwd. Mijn kinderen zelf boeit het niets, zolang ze maar met die kinderen op kunnen schieten. Maar soms worden die kinderen er ook wel mee gepest.
    Goed dat je er zo mee omgaat. Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Jules! vindt dit leuk.
  7. Treez

Treez Niet meer actief

Ik wilde vroeger ook een jongen zijn. Ongeveer vanaf mijn vierde tot mijn elfde. Toen raakte ik in de puberteit en was het plotsklaps over. Een van mijn grootste wensen was een jongenskapsel (naast het krijgen van een BMX fiets en op voetbal mogen :D). Mijn moeder vond het prima en ik heb jarenlang stekels gehad. Ik was hier zo trots op! Super dat je hier in meegaat :thumup:

Ysabella, owly, spruitje80 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik weet dat er hier een lid is (als ze dat nog is) die met haar kind in het gendertraject zat. Misschien dat een van de leden die langer actief zijn het weten, zij kan je waarschijnlijk helpen mocht je tegen dingen aanlopen. Waarschijnlijk ook met je gevoel of het een tijdelijke fase is en waaraan je dit kan herkennen. Al moet ik zeggen dat ik vind dat je er super mee omgaat!

DastyQueen en Jules! vinden dit leuk.
  9. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik zou haar wens volgen. Ik snap wel dat dit moeilijk voor jou is zeg. Maar hier andersom. Ik ben jaren door mijn moeder als net niet jongen geknipt. Dus net niet kort genoeg. Vond ik vreselijk. Ben ik nu nog niet overheen merk ik als mijn moeder het wegwuift. Dus ja, mijn dochters mogen het zelf weten. Deze week wordt het blauw:rolleyes:

Jules! vindt dit leuk.
  10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ik zou een korter kapsel prima vinden. Maar dan een vrouwelijk model. Er zijn genoeg pittige kapsels die niet direct vol mannelijk zijn. Ze is immers nog maar 4 en kan niet alles overzien. En daarnaast dragen niet alle jongens ultra kort haar. Juist iets meer haar en echt een model is in. Ipv tondeuse haar van vroeger.

Jules! vindt dit leuk.
  11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zou er, hoe moeilijk ook, in mee gaan. Stel dat het echt een fase is en ze wil volgend jaar weer meisje zijn, dan hoeft (en heeft) ze niet gelijk weer lang haar, er zijn ook leuke korte meisjeskapsels.

Toen mijn dochter 4j3m was had ze haren tot haar billen en wilde ze het afknippen tot vlak onder haar oren. Ik heb het er met haar over gehad, dat het niet snel zou groeien enzo maar goed ze wilde het echt dus hebben we het gedaan. Ik vond het vreselijk jammer van die mooie lange haren! Ze is nu 6,5 en het is al zeker een jaar weer echt heel lang, niet meer tot haar billen want dat wil ze niet maar wel tot halverwege haar rug. Dus zo gek lang heeft het ook niet geduurd voor het weer was aangegroeid, na een jaar ongeveer had ze al zeker weer lang haar.
    Ik zal zo eens foto's zoeken van hoe snel dat ging. Mogelijk helpt het in je keuze.

Ysabella, Jules! en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oké lang leve Facebook haha.
    In juni 2016 heeft ze het geknipt! Op de foto van augustus 2016 was het al ietsje langer dan het geknipt was, het was echt op haar oren. Op de foto van juni 2017 moet je goed kijken maar is het echt alweer lang! CollageMaker_20181124_204144003.jpg

Ysabella, Jules! en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  13. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Zo dat is lang, van 4 tot 11 jaar! Haha een BMX fiets en voetbal... mijn dochter heeft ook een soort cross fietsje nu.
    Cool van je moeder zeg dat je stekels mocht :D

14. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Dat zou ik graag willen. Helaas heeft haar broer super mooi dik en vol haar maar zij heeft heel dun slap haar. Daar valt eigenlijk niet veel van te maken.

15. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    #35 Jules!, 24 nov 2018
    Laatst bewerkt: 24 nov 2018
    Dat is zeker snel gegroeid zeg en wat een mooi haar heeft ze!

Dit is de lengte van mijn dochter nu
    20181124_213741.jpg

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Wat een topmoeder ben jij! Lijkt me toch soms even slikken deze situatie. Respect hoe je ermee omgaat! Wat zal je dochter zich fijn voelen om zo zichzelf te kunnen zijn. En fijn dat jullie er samen uit zijn gekomen :)

17. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Ooh ik zou dit ook moeilijk vinden. Allereerst. Complimenten!

Waarom, misschien is dit een stom idee hoor maar probeer mee te denken, maak je geen foto van haar en download je zo’n make over programma zodat je verschillende kapsels ziet en zij ook kan zien hoe ze eruit ziet?

18. beccie

beccie Niet meer actief

Ik zou denk ik beginnen met een kort maar niet super kort jongenskapsel.
    dus niet meteen stekeltjes maar gewoon kort iets langer,

ik ken een gezin in ons dorp die hebben 2 meiden van 10 en 12, en die hebben het allebei.
    toen ze hier kwamen wonen dacht iedereen dat het jongens waren.
    ik kwam er pas een tijdje geleden achter dat het meisjes zijn. maar die hadden het ook al heel jong.
    die ouders gaan er ook heel makkelijk mee om, ze zitten op voetbal, hebben veel vriendjes, en hier vind iedereen het eigenlijk heel normaal nu.
    ik vind het wel heel knap hoe de ouders er mee omgaan, lijkt mij ook heel erg moeilijk.

19. Treez

Treez Niet meer actief

Mijn moeder vond het in eerste instantie ook best lastig, maar mijn trotse koppie maakte heel veel goed. Daarnaast ook geen gedoe meer met klitten en cremespoeling ;).

Ik vond het vroeger echt stom om een meisje te zijn. Desondanks voel ik mij nu zeker vrouw en ik zie er ook uit als een vrouw. Toch voel ik mij nog steeds niet passen in het hokje ‘typische vrouw’. Precies dat gevoel had ik als kind ook al en ik denk dat daar mijn wens vandaan kwam om eruit te zien als jongen. Niet, omdat ik perse een jongen wilde zijn, maar ik wilde niet een ‘typisch meisje’ zijn en auto’s, Lego en soldaatje spelen was gewoon tien keer leuker dan suffe poppen en Barbies. Ik was meestal ook verliefd op meisjes en in mijn beleving kon dat alleen als je een jongen was. Ik heb zelfs heel hard geoefend om staand te plassen, maar dat was geen succes :roflmao:.

Ik vind zelf het mooiste dat je als moeder je kind hierin kan volgen en haar zelf laat ontdekken wie ze is en wat haar wensen zijn. Uiteindelijk is een blij en gelukkig kind belangrijker dan lange haren (al zou ik persoonlijk ook wel even slikken hoor). Ik vind het echt super tof dat je hierin meegaat. Ik vind dat ouders soms een veels te grote stempel willen drukken op hoe hun kind eruit ziet en wat ze willen dragen. Laat ze lekker hun eigen identiteit en mening ontwikkelen. Als je haar maar steunt, vindt ze vanzelf wel de weg waar ze zich gelukkig bij voelt.

Ysabella, Marchella, owly en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Maar daarmee heeft ze niet wat ze wil, ze wil een in haar ogen jongens kapsel, als je dan kiest voor een vrouwlijk model kan ze net zo goed haar lange lokken houden.
    Ik zou praktisch gezien trouwens niet kiezen voor een kapsel waar ze elke dag veel tijd in moet steken om het leuk in model te laten vallen?

Lafelife en Jules! vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina