permanente make-up zetten tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nathalietje, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalietje

nathalietje Actief lid

10 apr 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hallo meiden,

mijn vraag is of het kwaad kan dat je tijdens je zwangerschap permanente make-up laat zetten? heb op 1 site gelezen dat het beter
    is van niet, zijn er hier dames die het laten doen hebben tijdens hun
    zwangerschap? alvast bedankt!

groetjes

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik weet niet of het gezond is of niet, maar kan me wel voorstellen dat je huid bijvoorbeeld anders reageert waardoor het minder goed pakt ofzo!

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Nee je kan er beter mee wachten tot na je bevalling dit ivm de pigmenten. Door de hormonen kan de kleur anders worden. Ik heb ook permanente make up laten zetten maar voor mijn zwangerschap. Ik moest een keer gaan voor de nabehandeling, maar toen bleek ik al zwanger te zijn en zij hebben het afgeraden.

4. Ik heb mijn wenkbrauwen en eyeliner onder met permanente make- up laten doen...

wij wilden toen voor een 2de kindje gaan dus was al gestopt met de pil!
    Ik was nog niet zwanger toen ik het liet doen amar bleek wel zwanger te zijn toen ik terug moest komen na 6 weken om bij te laten werken.
    Heb toen gezegt dat ik net zwanger was en zij heeft toen gebeld daarover voor de zekerheid!
    Daar werd wel gezegt dat er nooit bewezen is dat het kwaad kan maar dat ze het liever niet doen!
    Idd door de pigmenten ook....

Heb het 1 keer laten bijwerken en nu moet het eigenlijk nog 1 keer maar dat doe ik na de zwangerschap... Dat werd ook aangeraden!

Zou dus gewoon wachten ermee....!

5. nathalietje

nathalietje Actief lid

10 apr 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey,

ok dan wacht ik liever! maar kan het dan kwaad moest je borstvoeding
    geven? of denken jullie van niet?
    alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes

6. beebiegirl

beebiegirl Actief lid

3 okt 2008
    311
    0
    0
    Hey,

Zelf heb ik een hele grote tattoo laten zetten tijdens mijn zwangerschap ik ben er 4 keer voor terug geweest omdat hij niet in 1 keer gezet kon worden. Ik heb er helemaal geen problemen mee gehad in vergelijking tot mijn andere tattoos

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

bij ons zetten ze absoluut geen tattoos tijdens de zwangerschap.
    tegen mij werd verteld dat in de eerste 12 weken de vrucht afgestoten kan worden door de trilling.
    en daarna dat het kind gehoor beschadiging kan oplopen door het geluid van de naald en het kindje die in het water ligt. ik moest dus wachten tot ik bevallen ben.

8. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Er kan toch ook inkt in je bloedbaan komen trouwens. Volgens mij is dat niet helemaal goed hoor!

9. remes25

remes25 Actief lid

13 aug 2008
    180
    0
    0
    nagelstyliste en thuiszorg
    Ik heb ook op mijn wenkbrauwen permanente make-up laten aanbrengen 2,5 jaar geleden. Moet eigenlijk nu weer maar wacht toch maar nadat ik bevallen ben

groetjes

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

waarom niet gewoon verven dan?
    Doe ik nu ook. Lekker makkelijk.

11. remes25

remes25 Actief lid

13 aug 2008
    180
    0
    0
    nagelstyliste en thuiszorg
    ja verven is met een maandje al niet meer mooi. En als je eenmaal permanente make up hebt gehad wil je niks anders meer haha.

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    NIET DOEN! bij ons tattooeren ze niet tijdens zwangerschap op borstvoeding
    waarom niet omdat je er bloedvergiftiging kan oplopen
    en omdat je de kans hebt dat de inkt niet goed pakt en het vaker mee terug moet om het bij te laten werken

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Uh? Welke koekenbakker heeft je dat verteld? :)

Een tattoo zetten tijdens de zwangerschap wordt zeker afgeraden maar niet om die redenen. Ik heb er ook nog nooooit van gehoord.

14. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Piercings, tattoos en permanente make-up zijn allemaal 'wonden' die je aanbrengt. Je moet in een goede gezondheid zijn om daarvan te genezen. Tijdens je zwangerschap is je weerstand sowieso lager (om te voorkomen dat je je kind afstoot) en daarbij heeft je lichaam een dagtaak aan het laten groeien van je kindje, je baarmoeder, je borsten etc. Het lijkt mij niet verstandig om in die periode expres een wond aan te brengen. Je kunt verwachten dat de genezing langer duurt dan normaal (vanwege je verminderde weerstand), en voor de genezing heb je energie nodig die op dat moment dus niet naar je kindje kan gaan.

Ik heb zelf nog dringend een tattoo en een piercing nodig ;), maar ik wacht er effe mee tot na de borstvoeding. Better safe than sorry.

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Dat is de grootste kolder die er is hoor.

Reden waarom men in principe geen tattoo zet is omdat de stoffen die in de inkt zitten voorbij de placenta kunnen komen, maar die zijn zo minimaal dat het risico waarop dan ook uitzonderlijk klein is, maar om zich te vrijwaren van risicio's doen ze het eigenlijk gewoon niet.

Ook kan de tattoo die geplaatst wordt anders uitpakken dan bedoelt, en daar zit niemand op te wachten. Een beetje hetzelfde verhaal als je haar verfen tijdens de zwangerschap, ook die stoffen komen voorbij de placenta maar heeft geen verdere gevolgen voor de baby, maar andere bijkomstigheid is dat je verf door je verandere hormoonspiegel anders kan uitvallen dan normaal gesproken toen je nog niet zwanger was.

dus nee dat wat hij jou verteld heeft, is de grootste onzin die ik gehoord heb als het over tattoƫren gaat tijdens de zwangerschap (en ik heb aardig wat fabels gehoord en gelezen al, maar deze spant de kroon ;)

Deel Deze Pagina