Mijn zoontje is nu 13 weken en 3 dagen oud (is 3 weken en 2 dagen te vroeg geboren). Hij weegt nu 5200 gram. Hij eet eigenlijk altijd al meer dan hij mag hebben sinds ik gestopt ben met bv (na 2 weken al). In het begin mocht hij van de kinderarts ook meer hebben (200ml per kg) omdat hij waarschijnlijk wat in te halen had. Hij had te weinig voeding gekregen, kreeg groene ontlasting en kramp. Waarschijnlijk kreeg hij die kramp alleen maar vanwege te weinig voeding zie ik op de site van bv centrum. Ik geef hem nu nutrilon omneo. Het cb vond het op zich wel goed dat hij 5x 180 ml kreeg omdat hij veel beweegt, 5 cm gegroeid was in 4 weken en per week ruim 200 gram aankomt, als ik maar echt teruggoot tot 180ml. Nu drinkt hij sinds een week wel echt 200ml en lijkt hierna nog steeds honger te hebben. Hij drinkt alle flessen leeg en doet hier 15 minuten tot 30 minuten over, soms zelfs langer. Als ik de fles weghaal begint hij meteen te gillen, ook als de fles leeg is. Hij krijgt om 22.30 een fles forte ipv omneo en slaapt sindsdien door tot 7.00 (vaak moet ik hem dan zelfs wakker maken). Wat kan ik hem het beste geven zodat hij wel tevreden is? Hij slaapt verder prima, maar redt het niet meer tot zijn volgende voeding en het duurt even voordat hij accepteerd dat de fles op is. Hij krijgt nu: 7.00 200ml omneo 11.00 200ml omneo 15.00 200ml omneo 18.30 200ml omneo (iets eerder dus omdat hij vanaf 17.30 al begint te huilen en niet te troosten is) 22.30 200ml forte
Hallo, Je zoontje mag inderdaad 5 flessen van 200 ml hebben (180 ml water met 6 schepjes voeding). Liever niet meer dan dat. Eventueel wat extra water/rooibosthee tussen de voedingen door mag wel (20 ml perkeer), dit zorgt tijdelijk voor een wat voller gevoel. Drinktempo is ook goed, gaat zeker niet te snel. Dat is fijn! Hoe gaat het nu op de Forte, mogelijk dat je dit meer kunt gaan geven? Verder doe je er op deze leeftijd qua voeding en vocht aan wat je kunt doen. Groetjes Angélique
De forte valt inmiddels wel goed geloof ik (smaakt naar mijn idee ook lekkerder, is net even wat zoeter net als bv). Ik gebruik dit nu 2 weken. Ik heb steeds een schepje omneo minder gedaan en een schepje forte er bij en gekeken of hij er geen last van kreeg. Hij heeft er uiteindelijk toen het helemaal forte was toch nog wel 3 dagen kramp van gehad. Elke dag ook om dezelfde tijd voor zijn voeding van 15.00. Ik weet dus ook niet zeker of dit aan de forte ligt. Mijn idee was om over te stappen naar standaard voeding ipv forte of omneo omdat de omneo zo ligt verteerbaar is en daarom dan ook niet lang een verzadigd gevoel geeft. (in het ziekenhuis kreeg hij in het begin friso hypoallergeen als bijvoeding en reageerde hier goed op) Het cb vond dit geen goede overstap, vandaar toch maar de forte. Helemaal naar forte over stappen durf ik niet echt aan, hij heeft namelijk wel moeite met zijn ontlasting. Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft, maar perst het er 1 keer per dag of 1 keer in de 2 dagen wel met veel moeite uit. Ik zal wel eens kijken of hij een flesje met 20cc rooibos thee of water accepteert. Hoewel hij eerder zich steeds verslikte in water (met speen maat 1) omdat hij dikkere voeding is gewend. Maakt het nog uit hoe sterk die thee is? Ik weet dat de baby van mijn nichtje maar hele slappe venkel thee mocht hebben. Ik zou hem ook nog bv kunnen geven op de momenten dat hij honger heeft maar nog geen fles mag, er komt nog steeds uit omdat meneer het onder de douche regelmatig presteert om er weer aan te happen. Of wordt het dan alsnog teveel? Groeten Rebekka
Hoi, Slappe thee is prima (even opletten dat er alleen 100% rooibos inzit), maar je kunt ook gewoon water proberen hoor. Qua voeding zal je misschien zelf even moeten kijken wat je wilt. Wel/niet borstvoeding in combinatie met flesvoeding. Groetjes Angélique
Hoi, Mijn zoon is nu 15 weken. Hij weegt 5780gr en is 60cm. Zijn schema is nu: 7.00 200ml omneo 11.00 200ml forte 15.00 200ml forte 18.30 200ml omneo 22.30 200ml forte Van het cb moet ik hem (sinds gisteren) eerder zijn laatste fles gaan geven. Zijn schema gister: 7.00 200ml omneo 11.00 200ml forte 15.00 200ml forte 19.00 200ml omneo 21.30 200ml forte met 2 eetlepels rijstebloem Moet ik dit zo laten of per dag een half uur eerder doen als hij tot 7.00 door blijft slapen? Ik weet niet wanneer ik naar 4 flessen mag. Ze hebben geadviseerd om nog geen fruit en groente te geven en hier mee te wachten tot 6 mnd. Wat is een goed schema? Ik ga in ieder geval die 2 omneo flessen nog vervangen voor forte, maar niet in één keer.
Hallo, Jer mag het zo aanhouden als het goed gaat. Een kindje mag rond de 4 maanden over op 4 voedingen van 210 ml water met 7 schepjes voeding, maar het is niet nodig, 5 flessen blijven geven mag ook. Groetjes Eveline