Zindelijk worden 2,5 jarige. Ik loop vast

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mamavangwenn, Oct 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

Apr 23, 2011
    1,414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een maand geleden wilde mijn dochtertje de luier niet meer om. Ik heb oke gezegd maar dan moest ze wel op het potje plassen. Nou dat was geen probleem. Ze ging gelijk op het potje.

De eerste dagen hadden we niks in de planning staan dus heb ik haar een aantal dagen lekker in haar blote kont in huis laten lopen en ging ze op een paar ongelukjes na netjes op het potje. Ook poepen deed ze netjes op het potje.

Na 1,5 week wilde ik een stap verder gaan en haar een onderbroekje aan doen. Maar hier loop ik dus op het probleem. Als ze haar onderbroekje aan heeft plast ze of op het potje met onderbroek aan of plast ze gewoon met onderbroek op de vloer. Heb haar al diverse malen geprobeerd het haar uit te leggen maar het lukt niet.

Dus zitten hier nog steeds met een blote kont of luier

Hebben jullie dit probleem ook gehad? En hoe heb je het opgelost?

Of heb je tips?

2. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Erg moeilijk. Als het echt niet wil, dan heb je geen andere keus dan de luier weer voor doen

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou gewoon even doorzetten. En haar even in de natte broekjes laten lopen (niet lang hoor maar wel zodanig dat ze het voelt) en daarna gewoon verschonen. Laat haar maar helpen met dweilen.

4. meave

meave Lid

Sep 17, 2008
    55
    0
    0
    dat probleem hadden we hier ook, een paar maanden ermee gestopt luier weer om, en toen weer begonnen en was het meteen klaar

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik lees even mee, ik loop ook vast. Thuis gaat het prima, alleen het plassen. Poepen doet hij alleen in de luier. Maar bij een ander of op de peuterspeelzaal weigert hij het. Hij vind ook de grote wc eng. Ik zoek dus ook tips!

6. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

May 15, 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hoi,

Wij hadden dit ook!!! Lees mijn onderwerp van vorige week!
    En ineens na 2 weken echt zomaar ineens ging zeggen: ik moet plassen! of ik moet poepen! Dus dan liepen we mee naar de wc om te helpen met dr broek, of als ze een makkelijker broek heeft doet ze hem zelf naar beneden.

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar: Even proberen door te zetten en heel positief blijven, niet boos of geirriteerd als t fout gaat, en dan ineens hebben ze t door.

Veel succes!

Groetjes,
    Sleepy

7. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Weet je, ik denk dat het idee van 'lekker in de blote billen laten lopen' wel handig is, maar in weze niet werkt. Ze blijven 'iets om hun billen' associeren met een luier! Ik heb dus meteen onderbroek en broek aan gedaan, ging meteen ook goed!

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Hier exact hetzelfde verhaal ... we hebben het geprobeerd en lukt niet. Week gewacht en de week er op gaf uk zelf aan te moeten. We hebben trouwens meteen een onderbroekje aangegeven. En de eerste twee dagen met een koekje op het potje gelokt om op tijd alles in het potje te doen.

9. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ze is er blijkbaar gewoon nog niet aan toe. Ik zou het gewoon later eens proberen. Mijn zoontje was 3,5 toen hij zindelijk was, en toen ging het ook goed.

10. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

Apr 23, 2011
    1,414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het probleem zit hem niet in het moeten op het potje. als ze in haar blote kont loopt gaat ze zelf iedere keer op het potje zitten als plassen en/of popen. Hoeft haar daar totaal niet voor te pushen. Ze doet dat gewoon zelf.

Maar zodra ik haar dus een onderbroek aan doe dan gaat ze ook netjes zelf op het potje zitten als ze moet plassen alleen plast ze dan met onderbroek aan op het potje.

Dus ze voelt wel goed aan dat ze moet plassen alleen zodra de onderbroek aan gaat...

Share This Page