Dadelijk 4 dagen kdv :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MacG, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Mijn zoontje van 3 jr gaat op dit moment 3 dagen per week naar het kdv. Maar hij vind thuis blijven met 1 van ons (of allebei) echt veel leuker dan het kdv. Niet dat hij zich er niet vermaakt hoor, volgens de leidsters vermaakt hij zich altijd prima. En dat klopt ook wel met wat ik zie, als ik een beetje spiek voor ik hem kom halen. Maar 's ochtends vroeg hij altijd: moet ik naar .... (naam kdv) of zijn wij samen thuis? En dan was het altijd mopperen/huilen als het een kdv dag was.

Dat probleem hebben we nu opgelost met de 'kalender': we zetten 's avonds het magneetje op de volgende dag en dan kan hij aan de foto's of het kdv logo zien wat het voor dag is.

Maar nu komt het: omdat ik een opleiding ga volgen, vervalt mijn mama-dag. En hij gaat dus over 2 weken, 4 dagen per week naar het kdv. Hoe kan ik nu het beste vertellen dat hij voortaan 4 dagen per week naar het kdv gaat? Zonder dat ik discussie openlaat, of laat merken dat ik het echt supervervelend vind dat hij 4 dagen per week moet?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#2 Cygnet2, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2012
    Ik zou het hem gewoon vertellen en ook waarom. En natuurlijk vind je het niet leuk dat hij 4 dagen moet maar als je het supervervelend zou vinden zou je het - denk ik - niet doen.. je vindt je opleiding belangrijk (terecht) dus breng dat ook zo over: met zelfvertrouwen. Het is de juiste keuze. (is het niet de juiste keuze, verander het dan...)
    Voor jezelf moet je bedenken hoe je het gebrek aan mama dag gaat invullen. Gaan jullie in het weekend misschien samen dingen doen of haal je hem op een andere dag vroeg op en gaan jullie samen koken? Samen op zwemmen etc etc... Er zijn veel manieren om quality time met je kind door te brengen.. dat is veel belangrijker dan de kwantiteit!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sluit me aan bij Cygnet, helemaal mee eens.

4. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Dank je Cygnet2! Het voordeel van de opleiding is weer wel dat ik hem voortaan van het kdv kan ophalen :) (Nu ben ik pas 1/2 uur voordat hij naar bed gaat thuis... en ik zie hem 's ochtends ook maar een uurtje).

Maar: dat is mijn gemoedsrust. Ik zie er zo tegenop om zijn kalender te veranderen. Maar misschien moet ik er dan meteen bij vertellen dat we dan 's avonds vaker samen zijn.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Maak een nieuw item op de kalender... samen in bad of een uurtje in bed boekjes lezen, verzin iets waar hij weer naar uit kan kijken.

Vroeger ophalen zegt hem niet zoveel maar aan het einde van de dag samen boekjes lezen of douchen of sesamstraat kijken weer wel. (let op... zet het er niet elke avond op..dan kan je nooit meer weg.. want afspraak = afspraak!)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Idd.
    Daarbij: als jij je heel bezwaard gaat zitten voelen, voelt hij dat aan en zal er een groter drama van maken, dan wanneer jij het brengt als: zo zal het nu een tijdje gaan en in plaats van een dagje thuis met mama, gaan we dan dus dit-en-dat samen doen.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Meen je dat nou cygnet? Sorry ts, niet vervelend bedoelt, maar ik vind juist dat je het helemaal niet zoveel moet willen compenseren door meer dingen te gaan doen op de dagen dat je wel samen bent. Hoe belangrijk en fijn zijn die gewone dagen, de saaie dagen, samen je vervelen, leren zelf spelen met je eigen speelgoed, gewoon even een boodschap...

Misschien zou ik zelfs juist niét compenseren door allemaal dingen te gaan doen, maar juist ook lekker thuis zijn!!

Ts, je zult het toch goed moeten uitleggen, hoe lastig ook!

Deel Deze Pagina