Is het nou echt zo belangrijk? Dochter is 1 en wilt enkel zelf tandenpoetsen.. Bijten op borstel. Vriendin zei dat het meer om aanleren gaat maar dat tandjes toch wisselen met zeven jaar.. Niet belangrijk om goed te poetsen. Zitten googlen en lees tegengestelde berichten. Is met je vinger poetsen met fluoride ook een optie? Ze weigert echt haar mond open te doen als ik wil poetsen.. Wat een ramp
Hier probeer ik het al vanaf de eerste tand rond de 8 maanden, maar het is en blijft een draaaaamaaaaa... Hij wil er alleen op bijten. Liedjes zingen, ik met zijn handje waarin de borstel zit poetsen, gekke dingen doen.....niets helpt!! Ik raak er ook moedeloos van. Mijn moeder zegt joh dat komt vanzelf wel, maar ik wil zijn tandjes gewoon gepoetst hebben. Ga gewoon stug door, in de hoop dat n keer het kwartje valt.
Mijn dochtertje vind het juist leuk! Al vlot begonnen met poetsen bij de eerste tandjes, ze gaat altijd lachen. Alleen nu heeft ze er wat moeite mee omdat er weer een boel doorkomen.
Ik laat mijn meiden altijd eerst even zelf "poetsen" en daarna neem ik het over. Het heeft even geduurd voor ze dit doorhadden, maar sindsdien komen ze zelf al bij mij als ze klaar zijn met poetsen. (lees: ongeveer een half jaar...)
Ik laat dochter (13 mnd) ook zelf poetsen zodat ze er in ieder geval geen hekel aan krijgt. Af en toe probeer ik een beetje te sturen maar meestal lukt het niet. Wat ik doe; mijn vinger in een washandje, nat maken, daar een beetje tandpasta op en dan de tandjes poetsen. Dit vindt ze minder vervelend. Ik doe het maar kort, maar dan zijn ze toch schoon.
Oud geleerd is jong gedaan.. vraag het anders je tandarts... Ik weet wel.. mijn moeder heeft mijn tanden nooit goed gepoetst, en tanden poetsten leerde ik pas van mijn stiefvader... Kiezen blijven wel even zitten... en al mijn kinderkiezen waren rot, en 1 zo erg dat hij moest worden getrokken... (moeder had een giga groot tanden drama, en haar ouders hebben haar niet leren poetsen..) Hier was het ook lastig... we doen het met zijn tweeen.. man bijt in de billen, zingt liedjes, ga zo maar door... en de mond gaat dan zonder moeite open... en de laatste tijd blijft hij steeds langer open voor de tanden klemmen
Ik ben spelenderwijs begonnen. Hij ligt standaard bij de commode. Ze loopt regelmatig met dr tandenborstel te klooien. Wat wel werkt is dat ze dr tandpasta erg lekker vindt (zendium)
Er bestaan ook speciale tandenborstels van rubber die je over je vinger kunt schuiven.. soort condooms met ribbels om het plastisch te omschrijven. Prenatal heeft ze iig..
oei. ja hier ook drama maar tandenpoetsen moet. en vanaf een jaar 2 keer per dag.. niet willen is er niet bij
Hier ook drama met de jongste. Ze heeft 4 tandjes en ga niet vechten. Ze kauwt op haar borstel. Met mijn oudste 2 kinderen was het aan het begin ook altijd janken. Heb er nooit strijd van gemaakt. Met 2 jaar ging het beter en met 3 jaar gingen we electrisch poetsen en toen nooit meer problemen. Ze hebben nooit gaatjes gehad in het melkgebit. Zijn volop aan het wisselen momenteel Tanden poetsen vind ik wel belangrijk maar wel op een normale manier.
Hier doet ze het vrij goed, ze laat me even poetsen. Ik ben eerst begonnen met een tandenborstel met rubberen haren. Nu pas sinds kort de gewone borstel en ze laat me nog goed doen moet ik zeggen. Ik heb wel eens gehoord dat als de melktanden slecht worden door goed te poetsen, dit wel doorslaat naar de volwassen tanden. Maar ik weet niet of dit ook zo is. Strijd levert niets op, daar gaat het echt niet beter van. Juist slechter.
Ik ik vind tanden poetsen heel belangrijk en hoe jonger geleerd hoe beter . Ik denk als je nu niet doorzet dat je het met 2 jaar helemaal niet meer voor elkaar krijgt. Dus ondanks het bijten erop toch doorpoetsen, dat zal voor haar vervelend voelen dus dan gaat haar mond echt wel open