'Potje' zindelijk overdag, en toen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Sjotefle, Sep 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

Aug 14, 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Overdag als ze wakker is doet ze alles keurig op het potje, geen ongelukjes meer! Nu is natuurlijk de volgende stap om haar ook tijdens het slapen zindelijk te krijgen, maar hoe doe je dit? En hoe leerden jullie ze ook om op de grote wc te zitten? Als we nu weg zouden willen zou ze het toch ook moeten kunnen op een grote wc....

2. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Zindelijkheid 's nachts kun je niet trainen/aanleren. Je merkt vanzelf wanneer de luier 's ochtends droog is.

Hier ging zoonlief erg makkelijk op de wc, hij vond het maar bijster interessant! We hebben een wc bril verkleiner gekocht en dan een beetje afleiden zodat hij wat langer zou blijven zitten. Na een maand ook de verkleiner er af gehaald en dat ging ook prima.
    Ik zou zeggen: gewoon proberen!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Nachtzindelijkheid werkt anders dan dagzindelijkheid..

In de nacht moeten de hersens een hormoon gaan aanmaken waardoor de hoeveelheid geproduceerde urine minder wordt. Anders zou de blaas te vol worden in een nacht slaap.. Ze moeten dus minder urine aan gaan maken. En dat merk je meestal wel als de luiers droger worden. Soms moet je het eens proberen. Maar dat dat niet lukt is heel normaal tot ze een jaar of 6 zijn..

Dus is zou juist als volgende stap de wc-zindelijkheid pakken. Dat scheelt gedoe met het potje, en is veel haalbaarder..

Mijn jochie weigerde op het potje, dus die was gelijk wc-klaar.. We hadden een verkleiner vast aan de wc-bril. Die zat verstopt in het deksel. Maar die heb je natuurlijk ook los.. Dat lijkt me een aardig begin...

Share This Page