Dochter doet zichzelf pijn

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lovely1993, Mar 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovely1993

Jul 17, 2014
    7
    0
    0
    Hallo,

Ik had een vraag, mijn dochter die nu 1 jaar is doet als ze gefrustreerd is bijv. als haar broer iets af pakt, zichzelf pijn, vandaag zichzelf gekrabt en op d'r lip gebeten. Ze doet ook met haar hoofd op de grond bonken of ergens anders tegenaan of ze laat zichzelf vallen. ik weet niet heel goed hoe ik hiermee om moet gaan behalve dan dat ik haar troost en zeg dat het niet goed is dat ze zichzelf pijn doet. Hebben jullie misschien tips om te zorgen dat ze dit niet meer doet?

2. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Doet het echt pijn dan? Dan zou je denken dat het vanzelf wel stopt, dat ze daarvan leert. Soms proberen ze gewoon even uit wat kan. Maar als het pijn doet en veel voor blijft komen zou ik Cb even bellen, of opvoedpunt oid.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn dochter doet zichzelf ook opzettelijk pijn. Meerdere keren per dag vanaf dat ze 11 maanden is. De oorzaak laat ik er even buiten want die weten we simpelweg nog niet.
    Negeren lijkt hier de beste oplossing te zijn. Dat klinkt vreselijk en dat is het ook. Maar zo stopt ze het snelst ben ik achter gekomen. Ik grijp wel in wanneer ze haar hoofd tegen de punt van de tafel wil bonken of op de straatstenen bijvoorbeeld.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn oudste deed het ook. Tot een blauwe plek op zijn voorhoofd aan toe. Ik gooide er vanaf de zijkant weleens een kussen tussen. Maar verder negeerde ik het toch vooral. Daarmee ging het wel snel over. Als het echt te erg werd, dan pakte ik hem wel op mijn schoot, maar zijn rug tegen mijn buik.. Dus wel negerend, maar even veilig afkoelen..

Alleen dat was vooral uit frustratie omdat iets niet mocht. In jou geval wordt er iets afgepakt, dus dan zou ik wel kiezen om samen het speelgoed terug te vragen.. Ze moeten allebei er iets van leren. De oudste dat hij niks mag afpakken, de jongste dat ze het terug moet vragen..

Share This Page