Dochter ontregelt na weekend vader

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Iweks, Mar 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iweks

Iweks Niet meer actief

#1 Iweks, Mar 28, 2016
    Last edited by a moderator: Mar 28, 2016
    Hallo

Sinds een aantal maanden zijn mijn partner en ik uit elkaar en is mijn dochter enorm ontregelt als ze bij haar vader is geweest . Ze is een stuk lastiger en huilt veel meer en ik moet haar echt "heropvoeden". Misschien krijgt ze spanningen ook wel mee tussen mij en d'r vader ... Wat denken jullie? Hoe kan ik het beste hier mee om gaan? Ze is pas 2,5 en snapt t allemaal nog niet .. Of juist wel ...

Gr

2. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ik zou iig proberen om de spanningen zsm te laten zakken. Dat is natuurlijk moeilijk, maar echt een kind moet niet her gevoel hebben er tussen in te staan.

Daarnaast toch met je ex kijken of jullie dezelfde regels kunnen hanteren. Dat hoeft niet tot in de details natuurlijk... Enige verschillen tussen ouders kunnnen kinderen wel aan, maar als de verschillen te groot zijn is dat ingewikkeld.

Aangezien je aangeeft dat het nog maar kort is ook je dochter de ruimte geven om haar gevoelens te uiten. Zijn er geen boekjes voor peuters over gescheiden ouders om haar wat mee te kunnen nemen in alles wat er gebeurd?

Ik ben zelf niet gescheiden maar wel veel gewerkt met kinderen van gescheiden ouders en kinderen hebben echt baat bij goed co-ouderschap. Hopelijk is je ex ook bezorgd en staat hij open om samen te werken.

Heel veel sterkte!

3. Iweks

Iweks Niet meer actief

Bedankt voor je reactie ! We hebben geen ruzie meer, integendeel. We gaan juist ondanks alles goed met elkaar om en wie weet komt t ooit nog wel eens goed . Misschien verward dit juist ook voor onze dochter. Wat betreft die boekjes dat is wel een goede tip! Zal eens kijken of ik wat kan vinden hierover . Dankjewel !

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Het is sowieso hele erg wennen, ook al heeft ze het bij zowel papa als mama gewoon fijn; het is toch anders. Ik zou haar proberen die ruimte te geven om te wennen, dus niet te streng als ze weer bij jou is, laat haar emoties er ook zijn; dit is heel verwarrend voor haar, dus benoem ook wat je ziet - bv boos, verdrietig, etc.
    Samen er over praten, boekjes lezen etc is natuurlijk ook heel goed om dit te helpen een plekje te geven!

5. Kaatje89

Kaatje89 Niet meer actief

Denk inderdaad dat ze het toch wel mee krijgt allemaal ook al ziet ze ons beiden vaak. Das hier ook zo, we wonen gescheiden maar proberen t weer. Vraag me soms wel af of t wel goed is allemaal zoals t gaat nu. Dan ziet ze ons samen en dan juist weer niet. Maar idd praten zal helpen ! Succes!

Share This Page