Trage hartslag, wie ook?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door schoentje24, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hoi dames,

Ik merk dat ik een trage hartslag heb (55slagen per minuut). Ik lig daarbij rustig in bed, maar als ik naar de wc ben geweest en terug naar boven loop zit ik weer heel snel op n lage hartslag. Ik voel me verder prima, al leveren de zorgen hierom wat extra spanning op ivm mijn paniekstoornis.

Hebben meerdere vrouwen hier na de bevalling last van? Ik geef ook bv, kan t daar mee te maken hebben? Ik ben een jonge meid van 25 sport niet overdreven veel. Vind t een erg groot contrast met in de zwangerschap toen in rust rond de 80. Is natuurlijk verklaarbaar.

Graag jullie mening/reactie.

Moet ik hier toch mee naar de huisarts?

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik zou me er niet al te druk over maken. Ik heb ook een lage hartslag, nooit problemen mee gehad. Vind je zelf dat je er last van hebt?

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Wanneer ik in bed lig dan wil het nog wel eens onregelmatig kloppen, ik heb daar wel eens vaker last van, maar icm 55pm maakte ik me zorgen. Hart zit dan niet helemaal lekker in zn ritme..

Verder heb ik nergens last van..

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Het klinkt alsof het je niet lekker zit. In dat geval: naar de huisarts. Beter een keer te veel dan te weinig.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    55 is prima. in je zwangerschap heb je meer bloedvolume en dus een hgere frequentie. Als je je zorgen maakt gewoon even ha bellen

6. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik had dit toevallig van de week ook hartslag van 54 pm, maar in rust schijnt dit normaal te zijn

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Heel normaal hoor, op zich niets om je zorgen over te maken. Zwangeren hebben altijd een hogere hartslag. Waarschijnlijk valt die lagere hartslag je nu gewoon meer op, ben jij je er meer bewust van.

8. wolkia83

wolkia83 Lid

27 jul 2013
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu 8 mnd na mijn bevalling nog steeds last van extra hartslagen dat ie ff raar doet zeg maar ook herkenbaar?

Deel Deze Pagina