Ik ben nog geen twee maar zeg al wel nee...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van ruben, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn meiden sneller dan jongens met het 'ik ben twee en zeg nee'gedrag? Kreeg vandaag de wind van voren van dochterlief, bij alles nee en krijsen als mama dan toch 'ja'doet. Broerlief wachtte daar echt mee tot ver na zijn tweede verjaardag, maar zuslief....
    Complete oorlog op de oprit omdat mevrouw de slee in de schuur zag en in de wandelwagen moest. Wist dat het een drakepit was maar dat ze zo te keer kan gaan :(.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nou ik heb een jochie die het ook al een tijdje doet. Dwars en constant 'nee' (of een soort gegrom dat voor nee door moet gaan)
    Ik vind het af en toe best pittig :)

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Heb me vanavond ook verbaast over de driftaanval compleet met hoofd in de nek gooien en krijsen, van mijn dochter..ze is verdorie nog geen 1.....wat moet dat nog worden... We kregen haar ook gewoon echt niet meer redelijk :)

Korte driftjes heeft ze wel vaker maar dit poeh. Het is dat ze nog geen nee kan zeggen ;)

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Euhm mijn dochter van 14 maanden zegt ook duidelijk nee als ze iets niet wil. En als ik toch dreig door te zetten zelfs nee nee nee :D. Eigenwijs is het, maar ook oh zo leuk.

5. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    heeeeelll herkenbaar.
    onze dochter zegt ook nee en heeft behoorlijke driftbuien.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje zei met 11 maanden "nee". Hij roept het de hele dag en dwars is hij regelmatig. Mijn oudste deed dit precies zo.

7. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 19 maanden en zegt sinds een paar dagen te pas en te onpas nee. Ik vroeg vind je mama lief ? Nee! Hoop dat hij het nog niet begrijpt wat het betekent;)

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Meid hier 11 maanden en krijg al driftbui van 10 min als ze mijn iphone niet mag. Ik ga dan in mijn negeer stand en na 10 min gillen huilen op de grond liggen en mij wegduwen beseft ze dat t geen nut heeft :)

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    MW21..eerlijk gezegd blij te lezen dat jouw meisje t ook doet..vond het nog zo vroeg haha. Nouja het opvoedrn begint echt zullen we maar zeggen ;)

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Haha nee hoor niet de enige...soms 'onderschatten' andere t die der dan gaan troosten omdat ze huilt want op deze leeftijd is er dan echt wat...nou ken mijn dochter goed genoeg en weet echt wel wanneer ze zich aanstelt haha

11. mama van ruben

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou troosten, echt nie. Gewoon negeren zo'n driftbui of proberen uit te leggen waarom iets niet of wel. gaat over het algemeen goed maar die bui van gister was wel heel erg bont. Of broer was gewoon te lief, die is nu aan het kleuterpuberen, dus wordt leuk de komende tijd. :$

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier ook al een tijdje nee... Gelukkig niet echt driftig ofzo! Wel een beetje boos kan ze doen maar mee niet. En als mama Ja wil wordt het toch echt ja! ;)

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    oh gelukkig, ik heb geen abnormaal kind
    hier is het soms ook krijsen en rood aanlopen omdat ze de afstandsbediening niet mag hebben, en dan gewoon echt driftig zijn en slaan met de armpjes

14. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ohhh, hier doet zoonlief van bijna 16 maanden het ook al! Echte driftbuien met krijsen, stampvoeten, slaan en uitgepersde tranen!

Ben blij als dat weer een beetje over is! Pffff....

15. MammieLin

MammieLin Lid

18 nov 2012
    16
    0
    0
    NULL
    Op een blauwe wolk!
    Mijn oudste mannetje is ook een pittig kereltje en weet duidelijk wat hij wel en niet wil, dit al vanaf dat hij maand of 9 was.
    Wordt nu juist stukken beter nu hij alles beter begrijpt en hij weet dat Mama toch de strijd niet opgeeft.
    Je wilt niet weten hoe hij tekeer kon gaan als hij zijn zin niet kreeg, nu is hij nog verdrietig maar geen woede aanvallen meer, was wel moeilijke tijd! Overal en nergens kon de woede toeslaan van supermarkt tot op visite. Gelukkig nu hij begint te kletsen is het over en kan hij zich veel beter uitten!

16. mama van ruben

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met kletsen wordt het een stuk makkelijker ja. Gisteravond wilde papa met de rijst helpen (ging meer tegen de grond als in de mond). Was het nee,nee,nee enz. Pakte papa bord weg, zo van dan niet. Reactie: papa niet doen; zat ze te mokken en paar minuten later op vraag om te helpen hardgrondig JA.Toch maar bedacht dat papa en mama gelijk kunnen hebben :D.

Deel Deze Pagina