hallo, ik ben vandaag naar het cb geweest omdat mijn dochter haar fles met 130cc in 10mn leeg drinkt. ze spuugt af en toe een beetje maar doordat ze het zo snel opdrinkt heeft ze een minder verzadigd gevoel. Nu moesten we de 123 standenspeen gaan proberen en dit hebben we gedaan ( van de aventfles ) maar op stand 1 drinkt ze haar fles net zo snel leeg als met de gewone speen van de Difrax-S fles. Wat nu?? Heb je ook nog verschil in de soort 123 standenspeen want ik dacht van niet.... Wat is jullie mening of ervaringen? groetjes natascha
Ja, er zit zeker verschil in! De 123 van avent heeft heel grote gaatjes vind ik, daar verslikt mn dochter zich enorm in. De 123 van difrax is prima naar mijn ervaring maar het gaatje is alsnog groter als de S speen van difrax, dus een vreemd advies van het CB!! Helpt het iets als je de fles echt heeeel strak dicht draait? Je zou wel kunnen zoeken naar een speen waar je zelf een gaatje in kan prikken of de dental speen van difrax. Bij de aventfles is de 0+ speen ook kleiner, de 123 heeft echt enorme gaten, die is niet voor niets 3+... Of eventueel de voeding verdikken met johannespitbroodmeel? Flessenspenen/tuitjes - Difrax
Ik vind de 123 spenen helemaal niets! Ik zou eerder gaan voor een grotere maat (nr 2 of een m). Is dat weer te groot, dan zou je ook nog kunnen indikken met nutriton. Op die manier hebben wij het gedaan!
123 speen van avent is idd erg groot voor zulke kleintjes! mijn zoontje van bijna 9 maanden kan er nu goed mee overweg, en drinkt zijn pap geweldig uit die speen. maar toen hij kleiner was, was dat echt een drama. ik zou dan ook adviseren om een andere speen te gebruiken
die 1-2-3 spenen ging hier harder dan een gewone speen.. Vreemd advies vind ik.. Ik zou kijken of je een fles met een 0+ (newborn) speen kunt vinden. En anders nutriton toevoegen (mag vanaf de geboorte), zodat de voeding iets indikt en ze niet zo snel kan.
Wat hier heel erg goed hielp tegen het snelle drinken (120 serieus in 5 minuten) was een Dental speen. Dat zijn platte spenen, google maar eens. Wereld van verschil! Hij knoeide minder, verslikte zich minder en deed ineens 15-20 minuten over de fles. Je hebt ze in small, medium en large. Nutriton toevoegen zou ook kunnen idd al reageren niet alle baby's daar goed. Ik zou eerst zoeken of je de perfecte speen kunt vinden en dan pas eventueel overgaan daarop!