formule flesvoeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by Jessmin, Mar 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha meiden,

Vanwege de zoveelste borstontsteking wou ik vandaag rigoreus op de fles overstappen. Mijn zoon is 12 dagen oud en 4010 gram (5 dgn geleden woog hij dat). Hij heeft vanaf zijn geboorte ongeveer één flesje kunstvoeding per etmaal gehad omdat ik niet genoeg melk had dus hij is de structuur wel zo'n beetje gewend denk ik? Afbouwen van bv kan iig niet, want ik slik antibiotica waar hij misselijk van wordt... Verder heb ik geen idee hoeveel flesvoeding hij mag als hij volledig op de fles overgaat. Hij zit op zo'n zes voedingen per dag maar 's avonds huilt hij erg veel en tot voor kort ging hij dan aan de borst honderd keer achter elkaar. Dus met de fles zou er op zo'n moment misschien nog een voeding bijkomen? Ik heb geen idee wat de formule is voor wat hij in totaal mag aan cc's flesvoeding op een dag, dus als iemand mij daarmee kan helpen, graag! Oja, en is dat dan mét of zonder de schepjes er al bijgerekend?

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hallo meid,
    Wat vervelend van je borstontstekingen.
    Normaal gezien zou hij 120+4 schepjes mogen, is samen 135.
    Of zelfs 150+5 schepjes,
    Heb je al voeding thuis, op de verpakking staat ook de hoeveelheid per kg.

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ja, op de verpakking staan de hoeveelheden die jij zegt, maar wel dat hij dan maar vijf voedingen mag ??? Want zo weinig voedingen krijgt hij nog lang niet. Hij komt nog echt wel om de drie uur, behalve in de nacht, dus dan kom je wel op zeven voedingen. Dan denk ik niet dat ik dan 120/4 of 150/5 mag geven per keer toch? Er was toch zo'n formule met ...cc x aantal kilo lichaamsgewicht = het totaal per dag?

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    als je 150ml per kg lichaamgsgewicht van je kindje kom je op 600 ml uit , dit deel je dan door t aantal voedingen
    dus zou je op 5 voedingen van 120 uitkomen .
    maar je kan ook voedingen van 100 ml geven en dan krijgt hij er 6 ( dus 90water en 3 schepjes)
    De kinderarts heeft mij toen aangeraden om ruime flessen te maken dus bijv van 150 en kijken hoever hij komt .
    de fles moet niet leeg maar als je dus meer maakt zie je wat hij ongeveer wil hebben of kan drinken per voeding.

5. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Je hebt ook best kans dat hij dadelijk ineens minder voedingen nodig heeft,
    Dat kan van ineens van de ene op de andere dag.

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Maar hoe merk je dat dan? Wordt hij dan later wakker ofzo? Want van mijn kraamverzorgster moest ik hem gewoon één keer in de drie uur wakker maken voor de borstvoeding. Dus dat ben ik soort van blijven doen. En nu slaapt ie eigenlijk amper nog overdag en jengelt veel. Ik dacht dat het kwam door de antibiotica in de borstvoeding maar vanaf vannacht krijgt hij de fles en slapen doet ie nog steeds niet echt. En al helemaal niet in zijn eigen bed. Om het kwartier hoor je 'm even jengelen en als je pech hebt gaat ie echt krijsen. En dan hapt ie de hele tijd naar zijn handjes. Maar lijkt me toch stug dat hij elke anderhalf uur honger heeft. Als ie dan de fles krijgt dan valt ie er ook meteen aan in slaap. Pfff, je zou denken dat je bij de tweede alles beter begrijpt, maar niet dus ;)

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    als het goed is heb je AB gekregen die is afgestemd op je BV ?
    Ik heb 2 dagen na de bevalling ook een ABkuur gekregen omdat ik meteen een ontsteking had . mijn zoon kreeg er spuitluiers van , maar die zaten er toch al aan te komen ;)
    Ik wil je niets aanpraten maar heb je ook al een fopspeen geprobeerd ?
    misschien heeft hij een grote zuigbehoefte .
    en daarbij hij is 12 daagjes oud ik zou m als hij zo huilt lekker bij me nemen en kroelen , huilen hoef niet altijd honger te zijn .

Hij zal niet van de een op andere fles door slapen

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Was het maar zo'n feest dat hij een speen zou willen. Ik probeer hem al 10 dagen een fopspeen te laten accepteren maar hij kokhalst er alleen van en spuugt hem dan uit. Een pink wil hij ook niet. En ik kan hem eigenlijk niet bij me houden vanwege het feit dat ik een (soms nogal veeleisende) dochter van 2,5 heb rondlopen hier die ook nog moet wennen aan alles en daarom ook om de haverklap in huilen uitbarst. (Ze is trouwens absoluut niet jaloers, maar het is gewoon nogal veel voor haar denk ik) Ik hou hem dus vaak wel even vast maar op een goed moment moet ik hem echt even wegleggen en dan begint de ellende. Ook als ik hem in de box leg ipv in zijn bed. Ja, de AB zou afgestemd moeten zijn op borstvoeding maar hij ging ervan spugen heel erg (halve voeding teruggeven; eigenlijk dat projectielbraken zoals ze dat noemen maar volgens mij niet alle voeding terug). Nu heb ik andere AB maar ik trek dat borstvoedinggedoe allemaal niet meer. Word er zo onzeker van, vooral nu hij dus de helft uitspuugt en zich duidelijk niet lekker voelt. En die AB die ik nu heb daar kotste mijn dochter verschrikkelijk van toen ze een baby was en ik toen óók al borstontsteking had... Ik heb niet echt last van kraamtranen gehad ofzo, maar ik krijg ze geloof ik nu alsnog van dit hele gedoe... :(

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    daar kan ik heel goed inkomen dat het je opbreekt .
    en voor je dochter is het natuurlijk ook heel anders altijd alleen geweest en nu moet ze der mama delen :(
    Ik heb 8 weken bv gegeven met 4 ontstekingen , bloedende kloven , kromme tenen en pijn in mn kaken .
    maar ik moest en zou doorgaan omdat bv het beste scheen te zijn voor je kindje ...... hoe gek was ik ;) .
    Mijn 'voordeel"was dat ik er geen peuter bij had toen dus tijd genoeg .
    als hij geen fopspeen wil houd het idd op ....
    Misschien een draagzak dan ?
    of zijn het krampjes ? heb je daar al iets voor geprobeerd ?
    Ik bedenk nu alles hoor :) misschien zit er iets bij waar je iets aan hebt .
    en je kan ook nog het kraamcentrum bellen of het consultatiebureau , hier kan je het algemene nummer van de thuiszorg bellen voor vragen over je kindje.

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Dat is relaxed zeg. Weet eigenlijk niet of je bij ons bij thuiszorg dat kan vragen, dacht het eigenlijk niet. En bedoel je met kraamcentrum dat je dan het bureau weer belt waar je kraamzorg van hebt gehad? Hebben die dan ook een vragenafdeling? Ik zat zelf bij Careyn, maar heb al sinds vorige week geen kraamzorg meer...

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja joh je kan gewoon careyn bellen :) ik had ook careyn heb er ook gewerkt haha
    woon je in zuid holland ? ;) als je hun dus belt op 088 - 123 99 99 kan je gewoon je vragen stellen als je in omgeving breda woont zijn de laatste nummers 77 daar is altijd iemand aanwezig.

12. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    S werd idd ineens later wakker en sloeg een voeding over.
    Nu slaapt hij van 21 uur tot 3.00 ( die van 0.00 heeft hij laten wegvallen.

Heb je al verschillende spenen gehad/
    Zal vast en zeker ;)
    Hier wilde hij niks anders dan de Difrax combi die "lijkt" op een tepel.
    Maar de rest idd ook kokhalzend uitspugen;)

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Oh dat is super! Hij ligt nu ineens wel te slapen in de maxi cosi sinds dat m'n man even iets met de auto ging halen m et hem. En natuurlijk is er nu vier uur om zonder fles. Moet ik 'm dan wakker maken voor een fles? Of werkt dat niet zo met flessen :) Voel me echt een dombo, zucht...

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Nikki: wat een verhaal trouwens van jouw bv. Vorige zwangerschap moest ik ook koste wat kost bv geven van mezelf maar ik werd er echt niet goed van. Ook twee ontstekingen gehad, wat een gedoe... En dan het gevoel dat je gefaald hebt als je het niet 6 mnd volhoudt...

15. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Je kunt hem gerust nog ff laten slapen hoor.
    Hij meld zich wel:)

Over het bv geven.
    Hier was het zowiezo al direct kolven een heeeeeeeeeeeeel ander iets dan waar ik van droomde.
    Ik werd ingeleid met 36+2 aangezien ik zwangerschapvergiftiging had en hij ging direct de couveuse in en daarna nog op die afdeling voor 10 dagen.
    Elke dag 6 x een afspraak met het kolfapparaat was niet leuk maar voor hem deed ik het graag.
    Met 6 weken werd hij heel ernstig ziek dus weer het zh in.
    Nu heeft hij hoogstwaarschijnlijk ook kma en ben ik dus uiteindelijk gestopt met kolven na 10 weken aangezien door omstandigheden ik het geestelijk ff niet aankan om ook nog op een heel dieet te moeten gaan letten.

Maar schuldig voelen moet je je niet.
    Er zijn omstandigheden waardoor alles veranderd.

16. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    jaik moest en zou doorgaan van mezelf ;)
    de jongste heeft direct de fles gekregen eens zo gek nooit meer ...
    heb hem ook de eerste 2 dagen geen fles willen geven , ik MOEST stoppen van mn HA en heb ook tabletjes gehad voor de stuwing maar die worden tegenwoordig niet meer gegeven .
    Daarna was n heeeel relaxte mama en mn zoon was ook happy :) .

ik zou hem trouwens geen gat in de dag laten slapen en er max 3,5 uur tussen laten omdat hij nog zo klein is .

Share This Page