Hallo, Mijn dochter Sara drinkt haar flesjes niet leeg.. Ze is nu wel verkouden, maar niet leegdrinken deed ze al voordat ze verkouden was.. ik had eerst de nutrilon en friso geprobeerd, maar omdat ze een sterke zuiger is verslikte ze zich snel.. De cb raadde me aan om een verdikte babyvoeding Beba van Nestle (dit heb je alleen in Belgie) te proberen, maar dit drinkt ze ook niet leeg.. Op het pakje staat dat ze 150/5 schepjes over 5 voedingen verdeeld moet drinken, maar ze drinkt maar 100 soms 110 cc leeg, de rest gooi ik weg.. Ik ben eergisteren nog naar de kinderarts geweest en die gaf mij een nieuwe schema 135/4.5 schepjes over 6 voedingen, maar met dit schema drinkt ze ook maar 100 cc.. Ik dacht misschien of ze met de verdikte voeding gelijk volzat, dus heb ik nog net friso weer terug geprobeerd, maar weer laat ze 100 cc over.. Volgens de kinderarts is ze weinig aangekomen.. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.. Op 24 februari woog ze 5480 gram en op 15 maart woog ze 5800.. Is haar gewicht volgens jullie ook te weinig?? Weten jullie wat ik kan doen, zodat ze haar flesjes weer leegdrinkt?? En hoeveel ml moet ze per dag drinken?? groetjes Nazli
Ik zou je hiervoor toch adviseren de kinderarts te raadplegen, aangezien je ook schrijft dat ze te weinig is gegroeid. Succes!
Suusje ik ben nog dinsdag bij de kinderarts geweest.. En zij zegt zelf dat ze weinig is gegroeit en haar voedingsschema is gewijzigd door de ka.. anders zal ik de kinderarts bellen en navragen.
Ik snap dat je je zorgen maakt. Mijn kindjes dronken ook nooit wat op die pakken als richtlijn staat per fles. niet elk kindje kan zo'n sloot melk aan in één keer. Als ze hier te weinig aankwamen bood ik ze 's nachts een extra flesje aan (slapend) zodat ze wat meer voeding binnenkregen.
mijn dochter drinkt haar laatste fles om 21.00 uur.. Dit is al 2 dagen zo.. Ik probeer haar slapend een flesje om 12.00 te geven, maar ze drinkt het niet op.. Dus laat ik haar doorslapen tot 08.00 uur.. En dan wordt ze zelf wakker..
Hoi Nazli, mijn dochter kwam tot 2 keer aan toe maar 300 gram per maand aan, en bij het CB zeiden ze niet dat het te weinig was. Nog steeds is mijn dochter geen grote drinker. Ze is inmiddels ruim 5 maanden en ik maak steeds voedingen van 120+4 klaar, meer gaat er ook echt niet in. Ik heb me er heel lang druk om gemaakt, maar als je dochtertje voor de rest gewoon een blije meid is, zou ik proberen om het toch een beetje naast je neer te leggen. Ik houd in een schriftje bij wat ze per dag drinkt. Ik wil dat ze minimaal de 600 ml haalt, en alles wat er extra in gaat is mooi meegenomen. Ze zou inmiddels volgens de beschrijving ook maar 4 flessen per dag nodig hebben (van 180+6 dan), maar dat werkt gewoon niet voor haar.
Feilo, Als het er niet in gaat, dan gaat het er toch niet in.. We kunnen ons kindjes toch niet dwingen.. Wel een goede tip om op te schrijven hoeveel ze per dag drinkt.. ga ik ook doen..
Wat voor verdikkingsmiddel zit er in die voeding? Van nutriton/johannesbroodpitmeel, kunnen kindjes ook verzadigd raken. Omdat ze dan juist hun zuigbehoefte voldoen voordat ze echt genoeg voeding hebben gehad. Misschien is het een optie om gewone voeding te nemen, en dan zelf een beetje nurtiton bij te mengen. Of nog liever een speen met een mini-gaatje.. maar sommige kindjes blijven ook gewoon lang op kleine flesjes zitten. Dat hadden ze ook gedaan als ze BV gekregen hadden, gewoon de natuur dus.. Dan komt ze waarschijnlijk ook vaker? Dan kun je gewoon proberen om wat meer kleine flessen te geven. 6 of 7 van 120/4? Maar dwingen is niet te doen. Aanbieden, en hopen