Beste voedingsdeskundige, Mijn dochter is 12 weken (volgende week 3 maanden) en weegt 6200 gram. Vorige week kreeg zij nog 6 flessen van 165 ml, met nachtvoeding erbij. Nu ben ik erachter gekomen dat zij na 20.00 uur geen fles meer wil en direct hierna sliep ze het klokje rond van 20.00-7.30 uur. Op het cb werd al geadviseerd om haar flessen van 200 ml te geven, maar dat ging dus niet omdat ze snachts nog wilde drinken en ik anders dus boven de liter uitkwam... Ze krijgt forte voeding met nutriton (zonder forte wil ze na 2,5 a 3 uur weer eten en zonder nutriton spuugt ze het meeste weer uit). Nu krijgt ze flessen van 200 ml. Mijn vraag is mag ze al over op 4x200 ml op een dag? Ik weet namelijk niet waar ik de 5e fles moet 'proppen'. Als ik haar namelijk rond 22 uur een fles geef doorbreek ik haar diepe slaap en heb ik weer een nachtvoeding... Overigens is ze tussen alle voedingen vrolijk en alert, ook in de ochtend is ze direct actief en drinkt ze goed de fles. Alvast bedankt voor uw reactie. Groetjes, Evangeline
Beste Evangeline, Baby's van 3 maanden zouden ongeveer tussen de 650 en 900ml voeding per dag moeten krijgen. Dus als je kindje het goed doet op 4 flessen van 200 ml, dan moet je het gewoon zo doen. Groet, Anne
Heel erg bedankt voor je antwoord! Ik had het cb al gebeld, maar die bellen niet terug... Handig zo'n forum!