Hoe beschermen jullie je dreumes tegen zichzelf?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Laust, Mar 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laust

Laust Niet meer actief

Hoi,

Sven kan sinds 2 dagen lopen. Het begon met 2 stapjes en inmiddels heeft hij zichzelf tot echte loper verklaard en sjouwt hij de hele kamer rond. Nu is Sven net iets lomper dan de rest. Schade na vandaag: dikke blauwe buil op zijn voorhoofd, de enige 2 tanden uit zijn onderkaak hebben zich, bij een val op zijn kin, tot 2 keer toe in zijn bovenkaak geboord (hij heeft nog maar 2 tanden) en 2 blauwe knieën.
    Hij huilt even en gaat daarna weer verder waar hij gebleven was. De coolpacks liggen in de vriezer en de arnicatube maakt overuren.
    We hebben echt alle tips voor een veilig huis opgevolgd en de salontafel hebben we maar weggedaan omdat die te veel schade veroorzaakte. Ik vind hem er na 1 dag al zo gehavend uit zien, laat staan aan het eind van de week...

Wat doen jullie om je dreumes te beschermen? Opvangen, in de box zetten of toch maar een paar keer laten vallen en opstaan? Ik ben benieuwd naar jullie tips!

2. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier was het vallen en opstaan, met een tube vallen en stoten gel in de aanslag en een troostende papa of mama. Dat was niet bewust, maar ze bezeerde zich zo snel, daar was geen houden aan.

Na heel veel bulten en blauwe plekken weet ze zich eindelijk te redden. Al hou ik soms mijn hart vast.

3. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ze leren het echt letterlijk met vallen en opstaan. Je zal zien dat het over een paar weken beter gaat. Ik heb ook een lomperikje hier, laatst viel hij plat op zijn neus en had dus een flinke bloedneus en was erg geschrokken (mama ook want het bloede als een rund) Veel troosten en kusjes doen veel goeds hier.

4. misa

misa Niet meer actief

Ja, je kunt het niet voorkomen..! Hier moeten ze doorheen. Wel heel goed van hem!!

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Niks...behalve dan de ECHT gevaarlijke dingen, zoals de stopcontacten beveiligen en traphekjes, zonder die dingen zou het in 1x goed mis zou kunnen gaan.

Verder geen andere meubels of beschermhoeken op de tafels. Lucas is (net als mama ;)) ook wel ietwat lompig aangelegd en maakt regelmatig een smak. De nodige blauwe plekken hebben we hier al gehad, zodanig dat ik er bij wijze van spreken niet mee naar het cb zou durven :)

Met name zijn onderbenen, billen (vallen op een duplo-blokje ;)) en hoofd zijn vaak geraakt!

Tja... ze leren het idd met vallen en opstaan! En hij wordt er zelf ook makkelijker in. Hij huilt eigenlijk alleen als hij zich ECHT bezeert. Bij een lichte botsing wrijft ie over zijn hoofd, zegt 'boem hoofd' en komt een kus halen, dan is het over :D ("ooffe")

6. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met vallen en opstaan leren ze het het beste! En die tube zalf is zeker een uitkomst! Hier is het bij een dag gebleven en ging het daarna al een heel stuk beter! Had ze het toch meteen goed geleerd!

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hihii hier een brokkenpiloot die regelmatig in de box naar beneden stort en toevallig ook elke keer met zn koppei precies tegen de spijlen. Soms schrikt mamma nog harder dan hij, hij valt, kijkt even schappachtig zo van wat deed ik nou en gaat dan vrolijk weer opnieuw staan. Soms laat hij zich ook "expres" (kan hij dat al) vallen, ligt dan in een deuk en staat op en valt weer opnieuw en dat kan hij wel een uur volhouden.

xxx

8. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Ik houd me hart nu al vast als Zoë gaat lopen haha. Tja, het blijft vallen en opstaan denk ik.

9. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier werd er met 15 maanden gelopen. Dat scheelt natuurlijk een aantal maanden. Mijn dochter is eigenlijk nog nooit echt heel hard gevallen. Tot nu toe is het bij 2 builen gebleven. Jouw dochter is natuurlijk nog hartstikke jong en misschien zijn de spiertjes nog niet sterk genoeg en daarom wat instabieler als een iets ouder kindje. Maar ja, je houdt ze toch niet tegen en ik denk inderdaad dat je dit niet voorkomt. Wel heb ik het altijd prettig gevonden dat mijn dochter zich ook in haar box kon vermaken. Voor haar een stukje rust (en voor mij ook). In de box moeten kindjes zichzelf vermaken in plaats dat ze min of meer vermaakt worden. Als ze kunnen lopen blijven ze ontdekken en 'worden' ze eigenlijk vermaakt.
    Succes ermee!

10. Laust

Laust Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Het kan inderdaad schelen dat hij al zo jong kan lopen en dat het daardoor allemaal nog wat ongecontroleerd gaat. Ik vind het nog steeds allemaal behoorlijk spannend maar hij lijkt al iets voorzichtiger te zijn geworden.

Af en toe in de box vind hij ook wel prima. Dan kan hij even rustiger spelen zonder dat weer iets moois hem afleidt.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heb je goede loopschoentjes gekocht met een flexibele zool? Ik had van ze van Bardossa en Shoesme.

Mijn zoontje viel weleens stijl naar achteren. Het is een druk kind, onvoorzichtig soms. Helemaal met rennen. Laatst viel hij bijna van de bank, zat hij op de rugleuning en ik was aan het koken: "mamaaaa" hoorde ik... Ik ben toen heel rustig naar hem toegelopen en heb gezegd dat het niet mocht. Maar ja; wat wil je met een kind van bijna 2? Die luisteren soms echt niet hoor!

Share This Page