Baby 5 weken ineens honger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Mar30, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beste voedingsdeskundige,

Mijn dochter van 5 weken heeft sinds een paar dagen na sommige voedingen nog honger. Ik geef borstvoeding en ze krijgt flesvoeding. De borstvoeding is een soort van 'voorafje', want daar haalt ze niet voldoende uit en ik wil nog niet stoppen met bv geven.

Omdat haar ontlasting de afgelopen 1,5 week erg moeilijk gaat ben ik vorige week overgestapt naar Nutrilon Omneo. Ze krijgt nu tussen de 6-8 flessen per dag en dan 120 + 4 en 20ml water extra (ivm moeilijke ontlasting). Maar soms lijkt ze daar niet genoeg aan te hebben.

Gisterenavond bijvoorbeeld:
    Om 19.45 kreeg ze de fles (140+4). Toen kreeg ze krampjes en om 20.45 weer trek. Ik had nog 70cc geklofte melk, dus die heb ik gegeven (niet verwacht dat ze die helemaal op zou drinken, maar wel dus!). En om 21.45 weer trek, dus toen maar weer aan de borst gelegd.

Vanmiddag ook weer 140+4 gegeven, maar weer gillen toen het op was en zoeken. Heb eerst spelen geprobeerd, maar daar trapt ze niet in. Toen 30+1 aangemaakt (+ 20ml water extra) en die heeft ze ook gedronken.

Nu wil ik best grotere flessen gaan maken, maar hoeveel dan (want ze heeft niet iedere voeding behoefte aan meer) en dan zal ze toch langer tussen de flessen moeten gaan laten?

Wat zou je mij adviseren?

Alvast bedankt!

Mar

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat jullie mij vergeten zijn? Ik heb nog een reactie gekregen...?

3. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Mar30,

Je dochtertje is nog jong en dan is het altijd even belangrijk om uit te zoeken of het echt honger is of dat er iets anders aan de hand is. Wanneer je een flesje geeft moet ze er wel minimaal 15 minuten over doen omdat de fles zo ook voorziet in de zuigbehoefte. Drinkt je dochter sneller kies dan voor een speen met een kleiner gaatje. Na het flesje kan je tevens een speentje aanbieden voor de zuigbehoefte. Soms is het zo dat ze op zoek zijn naar geborgenheid en dat ze wel de hele dag bij je zouden willen zitten en borstvoeding willen.
    Helaas schrijf je er verder hoeveel je kindje weegt. Volg in elk geval de aanwijzingen op de verpakking qua hoeveelheden.
    Natuurlijk kan je altijd een gedeelte van de flesvoeding vervangen door borstvoeding. Combineren is prima. Normaal gesproken zou je dochtertje niet na 1 uur al weer honger moeten hebben na het geven van flesvoeding tenzij je heel erg afwijkt met de aanbevolen hoeveelheden.
    Heeft je dochtertje er niet voldoende aan de hoeveelheid voeding overleg dan met het consultatie bureau wat voor jouw de best oplossing is.

groet,
    Saskia

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie.

Ze woog vorige week bij het consultatiebureau 4530gram.

Ze heeft vandaag nog 1x om meer gevraagd en de overige flessen heeft ze iets van over gelaten. Het zal dus denk ik om incidenten gaan. Ik hou het in de gaten!

Gr. Mar

Deel Deze Pagina