Hoi, Weet het even niet meer qua voeding. Iedereen lijkt andere adviezen te geven, ik hoor het toch liever van een deskundige. Onze dochter is nu 3,5 week en weegt ong 3850 gram (geboortegewicht 3230gr). Het CS was tevreden over haar groei, binnen de marges. Ze drinkt volledige kunstvoeding: standaard Friso DHA/AA.GOS etc. Het flesje dat we gebruiken is de Nuby natural touch, daar moet ze erg hard aan zuigen want het heeft een mini gaatje maar toch doet ze maar 10 min over deze fles, met speentje en boertje rekken we tot 15-20 min. Ze spuugt niet vaak, en als ze het doet is het maar een klein golfje. We boeren haar uitgebreid. Het probleem is, dat ze continue hongerig lijkt. "Zoeken", vuistje in mondje, likken met lipjes, ontroostbaar huilen, tot aan krijsen toe. Mijn pinkje en de speen neemt ze wel aan maar ze zuigt keihard en lijkt dan teleurgesteld dat er niks uitkomt, en ze spuugt ze uit en blijft dan weigeren. Ik denk oprecht dat ze honger heeft en vraag me af of ik dr wel genoeg voeding geef. Mijn vraag: Hoeveel voeding mag ik geven, en wat zou een goed schema zijn?
Laat ik het volgende nog toevoegen: Ze "slaapt" overdags beneden bij ons in de huiskamer, maar ze slaapt dus alleen als we haar vasthouden. Zodra we haar in slaap hebben en neerleggen in de box bv, wordt ze wakker en begint te huilen, na een poosje gaat dit over in krijsen en naar adem snakken en hoesten. We kunnen het niet over ons hart verkrijgen haar te laten krijsen omdat ik me zorgen maak over dat naar adem snakken. Dat is ook de reden dat we haar niet meer boven in bedje leggen overdags. We hebben een poosje geprobeerd vol te houden, 10 min laten huilen, dan troosten zonder op te pakken, maar het krijsen blijft, hartverscheurend... Slap van ons? Kan een baby zich echt kapot krijsen? (lees, niet genoeg adem krijgen?) mijn nichtje van toen 2,5 heeft zich 3 x de adem ingehouden tijdens een krijsbui dat de ambulance moest komen (liep helemaal blauw aan)
Hallo, Je dochtertje mag ongeveer 600 ml voeding per dag drinken. Deze hoeveelheid moet je dan door het aantal flesjes dat ze per dag krijgt delen. Voor een goede verzadiging is het belangrijk dat ze minimaal 15 minuten over haar fles doet. Je mag de voeding ook verdikken met johannesbroodpitmeel, hierdoor gaat ze langzamer drinken en zal de verzadiging beter zijn. Groetjes, Petra