Flanellen of fleece pyjama

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Emm27, Sep 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,907
    387
    83
    Welke van de leze twee is het warmst?
    Mijn dochter van 3 is een koukleum en wil graag warme pyjama's nu ze zonder slaapzak slaapt. Helaas heb ik geen geld voor wollen pyjama's.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een goed warm dekbed scheelt ook veel. Hier slapen ze de hele winter gewoon in een katoenen pyamaatje, zolang het dekbed maar goed warm is, is dat meer dan voldoende.

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,907
    387
    83
    Helaas ligt mijn dochter halverwege de nacht niet meer onder haar dekbed..

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Als het echt winter word komen hier de flanellen pyjama's weer te voorschijn. Heerlijk! Fleece heb ik nog nooit gehad. Als mijn zoontje mocht kiezen slaapt hij zomer en winter in zijn flanellen pyjama.

5. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    fleece vind ik zelf niet prettig / adement genoeg om in te slapen.
    Hier krijgen ze elke winter flanellen pyamas gewoon van de zeeman.
    En sinds vorig jaar ook een flanellen onderlaken, en ik zoek nog naar flanellen dekbedovertrekken.
    (koud huis ;) )

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Flanel denk, ook lekker een flanellen lakentje onder t dekbed of als onderlaken.
    Sokjes aan misschien?

7. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,243
    11,823
    113
    Flanel is dan veel beter. Is ademend. Fleece niet, dus dat zou ik echt niet doen.

8. Kroel

Kroel Bekend lid

Sep 3, 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Fleece lijkt mij niet geschikt. Neemt ook geen vocht op en aangezien iedereen in zijn/haar slaap ook zweet kun je beter voor iets anders kiezen.
    Flanel lijkt mij daarom een prima optie.

9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,907
    387
    83
    Bedankt! Waar vind ik flanellen beddengoed of dekens? Maakt een flanellen hoeslaken wat uit?

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zoekresultaten

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een flanellen of badstof hoeslaken scheelt al veel en een flanellen dekbedovertrek ook. Je zou ook een (ouderwetse) wollen deken onder het hoeslaken kunnen leggen, ipv een molton zeg maar, dat isoleert ook lekker warmte en is toch warmteregulerend.

Hier inderdaad flanellen pyjama's maar ook wel die soort badstof ( fluweel achtig ) van de hema bijvoorbeeld. Fleece niet, dat broeit. En wol ja, maar dat is heel duur inderdaad.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
  13. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Wollen rompertje kan of andere wollen longsleeve.
    Joha heeft die en met uitverkoop als het kleur niet veel uitmaakt is niet duur. Name it heeft ook wollen piyjama en rompers.

Ik zou zelf nooit gaan voor fleece want kind zal juist koud en zweterig zijn.
    Katoen, wol, bamboo is beste.
    Dekbed is ook optie maar voor wollen dekben ben je ook wat kwijt.

Hier dochter ook vaak koud. We hebben dubbelglas maar roosters staan open altijd voor ventilatie. Nu slaapt ze in koeka pyjama dikke katoen of in ergopuch bamboo pyjama. En bamboo deken. Als het wat kouder wordt dan is hetzelfde maar dan wollen deken. Ik heb ook die van joha pyjamas en rompers maar dochter is helaas eczeem kindje kan wol niet verdragen.

Ik vind zelf pyjama en dekbed erg belaagrijk dat het comfort en warmte bied.

Share This Page