Vorige week is S (3,5 jaar) van de trampoline (een lage, ong 20 cm) gevallen. Ik heb het niet gezien, maar ze kwam huilend binnen met een zere voet. Maandag zijn we even naar de huisarts gegaan, en hij heeft geduwd en gedaan, en zei dat het wss niet gebroken was. Ze liep mank, klaagt met vlagen over pijn, rent en springt wel, maar alles met een scheef loopje, het valt vreemden ook op. De huisarts zei dat een kneuzing wel 2 weken kon duren, maar de afgelopen dagen is het zeker niet beter geworden, misschien zelfs wel erger. Wat zouden jullie doen? Nog echt een week afwachten? Of toch maandag even verder bellen en vragen om een foto? Vorig jaar hadden we een akkefietje waarbij ze bij mijn schoonzusje vandaan kwam met een zere voet, we hebben afgewacht en na een week toch een foto laten maken.. Bleek haar middenvoetsbeentje gebroken! Dus we vinden het zelf inschatten nu heel lastig!
Jij maakt je er zorgen om. Dat is al reden genoeg om nog een keer de huisarts te bellen. Vraag maar om een foto. Ook als er niets uitkomt is dat goed. Dan weet je zeker dat het een kneuzing is.
Zeker als ze het doen als ze verder er niet aan denken, even terug naar de huisarts. Ik zou zelf echt even om een foto vragen dan.
Onze jongste heeft een paar jaar terug haar knie verdraaid (geknakt zei ze, maar goed ze was 3 jaar toen) op de trampoline. Ze bleef maar huilen, dus naar de huisartsenpost gegaan, ze dachten dat het niet gebroken was dus geen rontgenfoto en naar huis, ze zou die dag erna waarschijnlijk wel gaan lopen. Zo niet, moesten we terugkomen voor een rontgenfoto (hadden formulier al meegekregen). Dag erna liep ze er nog niet op, foto laten maken, maar niets gebroken, dus waarschijnlijk flink verrekt/verstuikt. Ze heeft er geloof ik 2 weken niet op gelopen. In jouw geval zou ik wel vragen om een foto te laten maken. Zeker gezien de ervaring die jullie de vorige keer hadden, beter het zekere voor het onzekere nemen.