Hallo allemaal, Mijn dochter is 2,5 jaar en heeft momenteel een blaasontsteking, ze heeft antibiotica gekregen. Ze had/heeft hoge koorts rond 40,5/40,7. Mijn vermoeden is dat het miss doorgeslagen is naar de nieren. Maargoed ze had haar eerste blaasontsteking als baby van 11 weken, toen opgenomen geweest en echo van buik gehad waaruit niets bijzonders kwam. Daarna nog 2x infectie gehad. Onder behandeling van kinderarts geweest. De laatste infectie was wat dubieus dus hebben nooit concreet behandelplan of vervolgonderzoeken zijn besproken. Het ging al ruim een jaar goed dus dossier bij kinderarts is gesloten. Maar nu dus weer ziek. Wat nu?? Toch kinderpoli bellen en vragen hoe en wat? Of de eigen huisarts? We zijn t weekend bij hap geweest en die gaven ons amoxicilline. En wist natuurlijk verder ook niet hoe of wat. Maar omdat t nu de zoveelste keer is en mn dochter nu echt heel heftig ziek was zou ik wel een vervolg willen. Alleen weet de juiste stappen niet zo. Wat zouden jullie doen?
Meestal als een kindje vaak blaasontsteking heeft wordt het naar de kinderarts gestuurd. Maar omdat het nu meer dan een jaar geleden is dan zullen ze eerst kijken of dit eenmalig is of dat het weer vaker terug komt. Denk ik... Ze moet binnen 48 uur ook opknappen van de antibiotica. Ik zou als de antibiotica kuur klaar is na 48 uur, 2 dagen dus, even opnieuw urine laten controleren of het echt weg is bij de huisarts. Eventueel wordt de urine dan op kweek gezet. Ik heb als kind heel veel blaasontstekingen gehad. Nooit oorzaak voor gevonden.
Je kunt altijd contact opnemen met de huisarts, maar sommige meisjes hebben er zonder oorzaak van last van. Vervelend, maar niet veel aan te doen ben ik bang. Mijn zusje had gemiddeld elke 3 maanden een blaasontsteking, nooit een oorzaak gevonden.
Lunamaan, is lastig te zeggen. Bij kinderen is het lastig achterhalen als ze geen pijn aangeven. Maar urine kan stinken, ze kunnen last van braken/diarree hebben, koorts kan erbij horen. Vaak als kinderen koorts hebben en geen andere klachten checken ze de urine even. Mijn dochter had als baby de eerste infectie en toen dronk ze niet meer en sliep alleen maar en zag heel bleek/grauw. Als ze dan even wakker was huilde ze alleen maar. En ze had koorts. Dus huisarts geweest die wilde urine checken en toen in zkh gekomen. Ze was ook uitgedroogt toen. Nu kreeg ze dus ook weer hoge koorts zonder verdere andere klachten en door haar verleden wou ik dit uitsluiten. Had plaszakje in huis nog alleen vond ze dat nu niets en hield ze dus plas op. Heb haar luier afgelaten en met geluk een plasje op kunnen vangen. Aicirtap, bedankt voor je informatie. Ze lijkt zich nu wel iets beter te voelen maar de koorts loopt weer flink op. Dus vind het zo lastig of ik gewoon moet afwachten of toch moet bellen. Weet ook niet wat ze verder kunnen doen. Ze heeft de kuur sinds zaterdag avond. Ik verwacht bij haar ook geen afwijkingen, dat idee heb ik niet. Maar zouden ze niet moeten kijken of er schade aan de nieren is ontstaan? Dat wil ik graag bespreken met kinderarts. Miss toch even bellen met kindergeneeskunde.
Ik zou voor de zekerheid toch even bellen. Als ze de kuur vanaf zaterdag avond heeft en het is nu dinsdagmiddag.. Dan zou de koorts toch zeker minder moet zijn en juist niet moeten oplopen. Sneu hoor, blaasontsteking is zo erg..
oei! Best hoge koorts vind ik. Maar dat is ook per kindje verschillend. Heeft ze ook pijn onderin haar rug? Dan kan het naar de nieren zijn gegaan (nierbekken) Als deze ontsteking voorbij is: preventief geven: Dagelijks: voedingssuplement met veel vitamine C (vraag na hoeveel ze mag hebben) Probioticakuur geven van probactiol bijvoorbeeld in oktober, december en februari Lust ze gedroogde cranberry's? en cranberrysap? Dat schijnt hiervoor ook goed te zijn!