Hier een minsterkte (-1, 75 & -2, 75) en sinds ruim een week een bril. We hebben hem zelf laten kiezen en hij koos voor een bril die lekker zat. De spiderman- en legobrillen maakten geen enkele indruk We zijn naar de pearle geweest en hebben een goede bril en een budgetbril (als reserve) gekocht. Niet ontspiegeld maar beiden kraswerend en we waren 150 euro kwijt voor beide brillen. We hebben bewust gekozen voor een wat goedkopere winkel omdat de sterkte nog snel kan veranderen en we wsl met een jaar weer een nieuwe moeten kopen. Daarbij valt mijn zoon snel en gaat ook een dure bril dan echt wel kapot Met zo'n plussterkte zul je de glazen inderdaad dun moeten laten slijpen en zul je een stuk duurder uit zijn helaas.
@ snoopy , je ziet aan de ogen dat het dikkere glazen zijn want dan zien de pupillen groter , maar wij laten ze dunner slijpen , gelukkig mag en kan dat. ik heb goede ervaringen bij hans anders maar dat zal mede komen dat mijn schoonzus er werkt, zodra ze weet dat mijn dochter komt voor een bril houd ze leuke monturen achter. als ik die hans anders plan niet had was ik rond de 350 euro kwijt , incl ontspiegelen en extra dun laten slijpen.
Na nog wat lezen op internet snap ik er nu helemaal niets meer van Mijn dochter is "door de mand gevallen" met de plaatjestest op het CB. Bij de orthoptist kon ze ook het 4e rijtje niet meer goed zien. Maar er is dus uitgekomen +6 en +5.75 en dus verziendheid. Ze zou van dichtbij minder goed zien? Hoe zit dat dan want die plaatjestesten zijn toch juist veraf zeg maar? Ook tekent en knutselt ze super, maakt graag puzzels, strijkkralen etc. Ze is niet moe, valt niet etc. Ik zie de combi dus niet zo van verziend en dus dichtbij niet kunnen zien terwijl je juist zo verwachten dat ze veraf minder ziet? Iemand die mij dit uit kan leggen?
Mijn dochter zag alleen de bovenste 2 rijen, nu met bril ziet ze maar iets meer [60 %] want ze heeft 2 luie ogen. Ze heeft ongeveer 5,5 en een cilinder van 2,5. Ik dacht ook dat een plusbril voor dichtbij was maar de orthoptist zei dat het bij kinderen voor veraf en dichtbij is. Mijn dochter kan al die priegeldingen niet goed, tot ze 2 was vond ze puzzelen leuk en kon ze het goed maar daarna wilde ze het niet meer. Met duplo e.d. lukt ook niet en aan strijkkralen hoef ik voorlopig niet te beginnen. Tekenen doet ze ook bijna nooit, wel stoepkrijten maar dat is groot natuurlijk. Ze zit ook heel dicht op de tv maar dat doen veel kinderen en ze zit letterlijk met haar neus in de boeken. Als ik iets aanwijs in de verte moet ze ook heel lang fixeren voor ze het ziet. Als ik haar uit school haal ziet ze me ook vaak niet staan. Sommige dingen ziet ze juist wel goed, ze ziet wel goed diepte dus ze valt niet vaak en kan goed klimmen e.d. De eerste bril had ik bij Specsavers gekocht maar de eerste dag brak er al een poot af, ik kreeg wel gelijk een nieuwe maar ze wilde de bril niet op. Op advies van de opticien had ik de glazen niet laten ontspiegelen en ook niet dunner laten slijpen maar dat droeg dus niet echt bij aan het draagcomfort. Omdat de oogarts dreigde mijn dochter 3 weken op te laten nemen om haar te dwingen de bril te dragen heb ik een andere bril gekocht bij Groeneveld. Daar hebben ze een kinderbrillenplan, je krijgt de glazen gratis bij de bril en ik dacht 1 jaar garantie en als de sterkte in het eerste jaar verandert gratis nieuwe glazen. Ze hebben al monturen vanaf 49. Vanwege de sterkte heb ik wel de glazen dunner laten slijpen, dat was 90. Nu draagt ze de bril gelukkig wel, het is een roze van Lillifee. De ogen zien er idd wel groter uit maar dat is logisch en het went wel. Succes.
Kan je eigenlijk zonder verwijzing naar de oogarts? Bij het cb de laatste keer kwam mijn dochtertje niet door de test... De cb arts wil haar over 3 maanden terug zien... (vind ik zo lang) en was benieuwd of je een verwijzing nodig hebt. Wat nu wel opvalt is dat ze tijdens de test heel erg aan het knijpen was met haar ogen om het te kunnen zien. En zoals een van jullie al schreef is dat ik ook niet met strijkkralen bij haar aan moet komen want dat lukt gewoon niet. Ik zelf heb ook een bril maar met een lage sterkte en cilindrische afwijking.
Hier zat er ook iets van 3 maanden tussen. Bij mijn dochter kon ik ook niets merken. Behalve dat ze 's avonds vermoeide ogen had. Dat is nu helemaal over.
Snoopy, dat dacht ik ook altijd. Maar de glazen van mijn dochter "vergroten" zeg maar. Dus alles word wat groter. Ik heb zelf - voor veraf maar dit is toch anders.
zoontje ook bril sinds half jaar. =4 beide ogen met cilinder van -1. bij goedkope zaken (hans anders en perarle) niet kunnen slagen. Monturen te groot voor hoofd. Bij particulier opticien wel geslaagd. Deze heeft aantal monturen in de juiste maat besteld. Glazen dunner laten slijpen waren in totaal 249 euro kwijt. Nog dunnere glazen kon ook maar werd ons afgeraden vanwege de kwetsbaarheid. Voordeel van deze opticien is dat hij op loopafstand zit en dat ze alle in eigen beheer doen incl glazen inpassen in montuur. We zijn maandag geweest toen haden ze maar 2 brillen in de juiste maat. dinsdag was de bestelling al binnen en hadden we meer keuze. Dinsdagmiddag definitief besteld. woensdag konden we de bril ophalen. We hebben dus geen reservebril want als de glazen kapot zijn dan hebben ze 24 uur later nieuwe glazen in huis en deze worden dan dezelfde dag op maat gemakt om ze in het montuur te zetten wat betreft verzekering: ik ben aanvullen verzekerd en krijg 1x per 2 jaar 187 euro vergoed echter voor kinderen vergoeden ze dit bedrag jaarlijks. Even bij verzekering navragen
umc zorg verzekering + aanvullend pakket. Vergoeding voor volwassenen gaat naat 200 euro iedere 3 jaar maar de vergoeding voor kinderen blijft jaarlijks. ik heb gebeld met klantenservice
MIjn dochter heeft al een bril sinds ze 2jaar en 3 maanden was. Zij heeft ook plus 5 en een cylinder van 2. Reken maar op een dure bril! de mijne was 250 euro bij particulier opticien. Die is heir op de hoek, en dat kan ik echt aanbevelen, want je hebt regelmatig dat het montuur moet worden bij gesteld. Omdat mijn dochter nog zo jong was, én een enorme stoetel, heb ik voor haar een flex montuur aangeschaft. Minder keus, maar die kan heel veel hebben. Bij de hans anders hadden ze wel geteld 1 flexmontuur, en die was te groot... Hoe het zit met het kijken; de plus 6 is voor veraf, maar dichtbij kost dat nog meer moeite. Omdat kinderogen lenig zijn, kunnen ze het soms zelf compenseren, waardoor je er niet zo veel van merkt. Ik zag ook niets aan mijn dochter. Wat je ook vaak bij oudere kinderen ziet (pubers) dat ze een tijd de bril niet op willen, want 'zo zie ik ook alles' en dan na een tijd toch eieren voor hun geld kiezen, want ze lopen de hele dag met hoofdpijn, en andere kwalen. Het is dus inderdaad vooral rustiger kijken. als je echt twijfelt zou ik een second opinion overwegen
De huisarts kan je doorverwijzen. Bij twijfel gewoon doen hoor! mijn neefje moest ook nog maar weer eens terug komen (3e keer!) dat heeft mijn broer dus niet gedaan, jochie blijkt gewoon +3 te hebben.
Ik ben vorige week bij de opticien geweest en gelukkig antwoord gekregen op mn vragen. Ook hebben we inmiddels een bril gevonden (idd erg duur 310 euro) en als het goed is is die komende week klaar. Tsja second opinion, het lijkt me toch bij het bepalen van de sterkte (skiascopietest) dat ze geen fouten kunnen maken? Heb atropine druppels gehad deze werken nu nog (laatste druppel de 25e) want ze heeft nog steeds grote pupillen. Maar schijnt wel 10 dagen te kunnen duren. Reden dat ze deze druppels kreeg ipv een druppel vlak voor de afspraak is omdat ze bij die druppels nog weleens kunnen gaan hallucineren is me verteld
Ik heb net het JGZ gebeld hier in de regio en het cb gaat contact opnemen. Als ik via hun geen verwijzing krijg, bel ik de ha.
Uiteindelijk moet de huisarts toch de verwijzing geven. Hier vrijdag naar de oogarts ivm vermoeden lui oog. Het CB maakt een briefje voor de huisarts en die maakt de verwijzing.
Mijn dochter heeft een bril. Ze heeft aan ieder oog een cilinder en heeft ook correctie voor veraf. We zijn bij de pearl geweest en hadden 2 brillen voor 129,-. 1 bril met ontspiegelde en krasvaste glazen en 1 met goedkope glazen.
Heb nu een verwijzing van de ha en 19 december kunnen we naar de orthoptist. Welke VOS en VOD waardes hadden jullie kinderen? En wat was de uiteindelijke uitslag?
Bel vtv even met de opticien. Vaak hebben ze een roulatiekoffer waar dan alle kinderbrillen van alle vestigingen inzitten. Omdat er weinig vraag is naar kleine brilletjes heeft een enkele vestiging vaak maar beperkte keuze. Onze kleine was 15 maanden en moest echt zsm een bril dus we konden kiezen uit maar een model in drie verschillende kleuren, rood, blauw en roze We kregen er een gratis stoeierij bij en tegen die tijd konden we wel kiezen. Uiteindelijk os zijn goeie bril met dunnere glazen om de haverklap kapot en is de stoeierij dus veel steviger en ook een leuk model. Maar daar zitten dus de dikkere gratis glazen in. Bij een volgende bril ga ik wat langer shoppen tot ik echt iets heb wat en leuk is en vooral stevig. Overigens staat de bril nu zijn hoofd gegroeid is echt veeeeel leuker dan in het begin. Ik zou naar een minder dure opticien gaan en dan de bril verzekeren. Er is nl echt altijd wat kapot. Bij onze megadure opticien was de bril 600 euro maar de verzekering was zestig dus dat vinden we wel heel veel geld. Toen de bril door hun schuld een glas verloor wilden ze eerst niets doen omdat we niet verzekerd waren. Uiteindelijk heel boos geworden aangezien het glas in week twee er al uit viel, wij terug zijn gegaan en zij het glas weer hebben teruggezet maar niet stevig genoeg hebben vastgedraaid, en dit dus de reden was dat het glas er weer uitviel en nu dus wel kwijt was (buiten). Wij vinden dit dus garantie. Die kregen we uiteindelijk na veel gemor ook wel... Kortom een dure optie en betekent helaas niet betere service dan een goedkopere is onze ervaring.
Helaas biedt onze particulier opticien geen brilverzekering. Maar ik ben het er niet mee eens dat er altijd wel iets kapot is. Zoontje heeft de bril een half jaar en de bril wordt wel regelmatig rechtgezet maar voor rest is er niets kapot gegaan. en dat terwijl de bril tijdens een driftbui wel eens leert vliegen. Ik vind 6-- euro wel heel veel geld voor een bril Wij waren 249,00 kwijt met dunner geslepen glazen en als we de dunst geslepen glazen hadden gekozen dan kostte de bril 389,00. Jaarlijks krijgen we 187,00 euro vergoed
Ja, je gaat echt iets merken. Voorheen kon je kind waarschijnlijk alles zien met veel moeite, nu ziet ze alles goed zonder die moeite. Bij ons resulteerde het in voor het eerst na veertien maanden doorslapen Groots resultaat dus. In het begin deed hij de bril wel eens af, om er mee te spelen of omdat hij het een gek gevoel vond. Nu als ik de bril afzet bij stoeien of om schoon te maken is het eerste dat hij roept: BRIL! Hij wil hem dan dus echt graag terug. Hij is nu twee jaar en twee maanden.