Dochter eerder van kinderfeestje ophalen om te oefenen voor afzwemmen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Anouk2005, 17 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Volgende week zaterdag mag onze dochter voor haar A diploma afzwemmen, super trots natuurlijk.
    Nu zwemt ze altijd op woensdagmiddag maar je zal net zien dat ze komende woensdag een kinderfeestjes heeft staan, ook heel leuk natuurlijk.
    Nu had ik dit volgende week al bij de coördinator aangegeven en zij gaf aan het ze het wel belangrijk vindt dat ze van te voren nog even zwemt dus gistermorgen heeft ze een extra les cq inhaalles gevolgd, dit zijn niveaus door elkaar en wordt er verder niet specifiek geoefend voor het afzwemmen, het zag er opzich prima uit en afgelopen woensdag heeft ze min of meer al proefzwemmen gedaan. Nu blijf ik toch twijfelen of ik haar woensdag toch niet nog een keer laat zwemmen en dan zou ik haar ruim een uur eerder van het feestje ophalen, ook niet leuk. Ik heb gisteren al gevraagd of ze anders niet een keer incidenteel het uur daarna bij dezelfde juf en niveau kan meezwemmen maar dit was onmogelijk ?
    Te vol en alles gaat via de tablet?
    Ik,zou haar dan maar een half uur eerder hoeven ophalen, de week erop heeft ze ook weer een partijtje dus genoeg feestjes.
    Ik zit er aan te denken om de coördinator nog even te mailen om te vragen of ze echt niet het uurtje daarna kan, of is het uurtje zwemmen van gisteren voldoende en anders toch ruim een stuk vroeger bij het feestje ophalen om toch nog even te zwemmen?
    Ik vind feestjes leuk maar het zwemmen vind ik nu net iets belangrijker la ik heel eerlijk ben. Wat zouden jullie doen?
    Ik kan maar geen knoop doorhakken ;)
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Als ze al proef heeft gezwommen, dan betekent dat dat je dochter goed genoeg zwemt om haar diploma te mogen halen.
    Afhankelijk van hoe zenuwachtig ze is, zou ik haar wel of niet eerder ophalen. Misschien ook handig om met de ouders van de jarige contact op te nemen om te vragen wat hun plannen zijn zodat je weet wat je dochter eventueel zal missen?
     
    lies276 vindt dit leuk.
  3. PeAn

    PeAn Niet meer actief

    Ik zou een uurtje eerder van het feestje ophalen en gewoon gaan zwemmen.

    Ze heeft al mazzel toch een groot deel van het feestje aanwezig te kunnen zijn denk ik dan ;)

    Je hebt nu eenmaal prioriteiten in het leven en dat is aankomende week even zwemmen.
     
    Madeliefke en puzzelstukje vinden dit leuk.
  4. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.291
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Zwemmen vind ik belangrijker dan het feestje. Dus dan eerder ophalen of helemaal niet naar het feestje.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het van die ene zwemles af moet hangen of ze haar diploma haalt, ben je volgens mij al te laat. Ik zou haar lekker naar dat feestje laten gaan.
     
    jolien 1986, Luna86, MaMa en 17 anderen vinden dit leuk.
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik zou indien mogelijk eerder ophalen. Zwemles heeft prioriteit
     
  7. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Ik zou zwemmen voorrang geven. Feestjes kunnen altijd nog. Er zit teveel tijd, geld en moeite in om het last minute nog riskeren vanwege een feestje.
     
  8. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Lekker naar het feestje. Een extra les heeft ze nu gehad en ze moet nu zo goed kunnen zwemmen dat 1 les niets meer uithaalt.
    Ze zal eerder onzeker worden als je haar moe en druk vanuit een feestje mee gaat laten zwemmen.
     
    jolien 1986, MaMa, Zoe123 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat ze er op hameren bij de zwemles - omdat anders een deel van de ouders kiezen voor de kosten (als ze per les betalen bijvoorbeeld) en dan dus die les schrappen, omdat ze toch al af mag zwemmen.
    Nou jullie hebben je best toch al gedaan? Extra gezwommen en nu kan ze woensdag niet. Wat lisbeth ook zegt; dan doe je dadelijk extra je best en is je dochter zo moe dat ze alsnog wat slechter dan anders zwemt. Zorgt mogelijk alleen maar voor onzekerheid terwijl ze als het goed is gewoon écht kan zwemmen nu.

    Dus ik zou gewoon op het feestje blijven...
     
    lies276 en Appeltje85 vinden dit leuk.
  10. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    De zweminstructeur ziet in een serie lessen echt wel of een kind kan zwemmen. Als dat het geval is, dan mag een kind afzwemmen. Zo niet, dan laten ze het nog niet afzwemmen. Jouw kind mag afzwemmen, dus het gewenste niveau is aanwezig. Bovendien is er al een extra les geweest, begrijp ik. Ik snap niet waar je dilemma nu precies ligt?

    Als ik je kind was dan zou je me ontzettend onzeker maken met je getwijfel en gedoe om extra lessen, terwijl al is vastgesteld dat het gewenste niveau aanwezig is.

    Belangrijkste volgens mij is; wat wil je kind zelf? Vindt het de extra les nodig?
     
    mama079, lies276 en amdaa vinden dit leuk.
  11. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit wilde ik ook schrijven.

    Als het goed is moet het kind alle onderdelen heel goed en consequent beheersen voordat het überhaupt op proefzwemmen mag.
    Zo niet: dan is het kind niet klaar voor de A diploma;
    Wel: lekker op het feestje laten
     
    lies276 vindt dit leuk.
  12. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat riskeren? Diploma?

    Als deze moet afhangen van 1 zwemles dan is het kind überhaupt er niet klaar voor.
     
    lies276 en Felice vinden dit leuk.
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Wat al eerder gezegd is, als het van die ene les af moet hangen....
     
  14. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Gewoon lekker naar dat feestje laten gaan.

    Diplomazwemmen is alleen maar voor leuk, ze hebben in de lessen al lang laten zien dat ze alle onderdelen voldoende beheersen.
     
  15. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Klopt. Maar zou je haar dan naar een feestje sturen, want je haalt het waarschijnlijk toch al niet met die ene extra zwemles?
    Ik vind de boodschap erachter ook belangrijk. Eerst de dingen waar je hard voor hebt gewerkt en dan de pleziertjes.
    Als het al zeker is dat ze dat diploma haalt dan heb je er al hard voor gewerkt en dan kan het wel. Maar als je twijfelt, dan zou ikzelf laten weten dat het dan nog geen tijd is voor feestjes.
     
  16. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Goede levensles inderdaad maar vind een kind van 6 nog wel erg jong om ze daarvoor een kinderfeestje te ontzeggen.
     
    spruitje80 en jade2011 vinden dit leuk.
  17. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Ik zou haar gewoon laten gaan en niet eerder ophalen. Ze mag afzwemmen maar juf vindt het belangrijk dat ze nog 1 les volgt. Die heeft ze vanwege het feestje woensdag zaterdag al gehad. Proefzwemmen is het eigenlijke afzwemmen, diplomazwemmen is voor de show, in principe heeft ze al haar diploma en hoeft ze alleen maar te laten zien dat ze het kan en door het gat.
     
  18. Daniellexxx

    Daniellexxx Bekend lid

    11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland

    Ze heeft toch ook hard gewerkt? Ze heeft de extra zwemles gehad.
    Ik zou haar ook lekker naar het feestje laten gaan.

    Mijn dochter had ook eens een feestje op woensdagmiddag. Precies toen het proefzwemmen was. Toen heb ik haar wel eerder van het feestje opgehaald.
    Dit gaat alleen over een extra zwemles, vóór het diploma zwemmen. Lijkt me voldoende geoefend en klaar voor het diploma :)
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Dit. Wie mag afzwemmen heeft het diploma al lang binnen. Dat het niveau is behaald is door de zweminstructeur tijdens de lessen al vastgesteld. Diplomazwemmen is een formaliteit. Ik ken geen kind wat geen diploma heeft gehad met het diplomazwemmen.
    Laat je kind lekker naar het feestje gaan.
     
  20. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik ken wel iemand die het diploma dus niet heeft gehaald met het afzwemmen. Het kan dus wel degelijk.
    M’n zusje haalde haar C niet tijdens het diplomazwemmen...
     

Deel Deze Pagina