Hai dames Mijn dochter krijgt sinds 2 dagen opvolgmelk. Voorheen kreeg ze 4 flessen 210+7, 180+6, 180+6 en 210+7. Gingen allemaal op. Nu gaat ze groente en fruit steeds beter eten maar sinds ze dus opvolgmelk krijgt, krijg ik er geen 4 flessen meer in. Ik zou beter uitkomen met 3 flessen ( dat geeft ze nu zelf eigenlijk al aan) maar krijgt ze dan niet te weinig vocht binnen? Ze wil namelijk geen thee, water of diksap. Hoeveel vocht moeten ze minimaal binnen krijgen? En zou ik al naar 3 flessen kunnen? 600cc lijkt me wel erg weinig...
In groenten en fruit zit ook vocht, dus dat compenseert wel. Ook deed ik vaak iets meer water in de fles, dus bijv 200/6 of zo... Dan scheelt ook weer iets in vocht! Maar het kan best hoor... Er zijn zelfs al mensen die bij 6 maanden nog maar 2 (!) flessen geven. Dat vind ik dan weer iets te weinig, maar goed... 600cc is prima!
Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat we dat maar moeten gaan proberen. 2 flessen lijkt me ook erg weinig. Ze halen op deze leeftijd nog best veel voedingsstoffen uit de melk. Op t cb zeiden ze ook dat we terug kunnen naar 3, maar dan als ze al brood at enzo. En daar zijn we nog niet mee begonnen.
Je kunt natuurlijk ook wat kleinere flessen geven eerst, als je kindje ze anders niet op drinkt! Hier gingen we van 4 naar 3 flessen rond 7,5mnd, toen dronk ze hem zelf ook niet meer op... en van 3 naar 2 bij 1 jaar!
Oh mooi Ja ik wist niet zeker of ze dat in totaal bedoelde die 500cc of dat dat enkel over de opvolgmelk ging. 3 gaan er in, 4 niet. En anders hoef ik straks helemaal niet met n boterham aan te komen haha.
Van voeding nr 2 mag je maar 24 scheppen geven op een dag zou dus 4x 180/6 kunnen zijn. Maar 3 flessen prima, minimale hoeveelheid is 500 ml dacht ik. Je kindje geeft het zelf wel aan. Mocht je toch denken ze heeft te weinig doe je de laatste fles 210/7 bijvoorbeeld
Heb t op internet opgezocht. Ze zeggen 500-600ml opvolgmelk en daarnaast andere dranken tot 800ml totaal. Ik voeg nu wat meer water toe aan de 3 flessen en wat diksap tussendoor dan krijgt ze zeker genoeg vocht