Met bijvoeding beginnen of nog niet?

Discussie in 'Voeding' gestart door tamtam78, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik ben net bij het consultatiebureau geweest om te vragen hoe ik het het beste kan aanpakken met de voeding van mijn zoontje en met bijvoeding.
    Mijn zoontje krijgt nu 3 flessen van 210 + 7 en 1 fles 180 + 6 + 2 eetlepels rijstebloem.
    Ik moest er 4 uur tussen laten, omdat hij nu voeding voor hongerige baby's krijgt.
    Ik heb alleen het gevoel dat die voeding niet echt helpt hij wil vaak nog na 3 en een half uur eten.
    Het CB adviseerde mij om te kijken of hij nog een 5e voeding wil en die dan gewoon geven, maar dan wel 5 flessen van 180+6.
    Er mocht dan ook wel minder uren tussen zitten(Beetje raar dat er verschillende dingen worden verteld)
    We willen hem niet meer wakker maken 's avonds, want dat vind hij niet leuk, maar als hij zelf komt mogen we een 5e voeding geven.
    210+7 vond zij ook te veel in 1 keer, dus denk dat ik 180 + 6 maar ga proberen, maar wil eigenlijk ook wel graag bijvoeding gaan proberen.
    Heb het gevoel dat hij er wel aan toe is.
    Handjes in de mond, naar mij kijken als ik eet.
    Het CB vond het niet nodig en wilde dat ik nog tot begin december wachtte, maar ik wil het zo graag proberen:)
    Heeft iemand tips en met hoeveel ik dan moet beginnen

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij zijn met 4 maand begonnen terwijl het cb toch liever had dat ik met 6 maand begon, maarja hij was op zijn handjes aan het kauwen, en keek me steeds aan wanneer ik iets at, en hij kon het me ook wel zo uit de handen graaien en bij hem zelf in de mond stoppen toen in overleg met het cb toch begonnen

ik ben begonnen met :
    06.00 fles 210
    10.00 fruit paar hapjes
    10.30 fles 180
    14.30 fles 210
    17.30/18.00 groente paar hapjes
    18.30 fles 180
    22.00 fles 210

toen dat goed ging ben ik een half potje gaan geven.
    toen was het :
    06.30 fles 210
    10.30 fruit half potje
    12.00 fles 180
    15.00 liga
    16.30 fles 210
    17.00 groente half potje
    21.00 fles 210

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Het cb heeft wel gelijk als ze zeggen dat het echt nog niet nodig is. Het is zelfs voor de darmpjes van je baby beter om tot 6 maanden te wachten. Ze doen nu eenmaal graag alles na wat jij doet, maar dat is nog niet per se een reden om ze hun zin te geven natuurlijk, haha.

Maar ik ken het gevoel wel hoor, dat je je baby graag wat meer wilt geven dan alleen maar melk. Wij hebben het zo gedaan, vanaf ongeveer 5,5 maand dus in aanloop naar het echte bijvoeden. Ik gaf dan tijdens ons avondeten bijv. een grote wortel of een groot stuk appel. Hij kon er niet veel mee beginnen, maar was zielstevreden dat hij ook wat kreeg. Hij voelde eraan, sabbelde, likte, speelde ermee en vond het echt leuk. Hij kreeg er nog niks van binnen (dat was ook niet echt de bedoeling), maar zo kon hij wel een beetje meedoen en had hij ook wat. Misschien is dat nog een optie voor je?

4. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Je vind het zelf leuk om te beginnen?! Waarom zou je niet nog even wachten als dat beter is voor de darmpjes van je baby?
    Je doet het toch niet voor jezelf, maar voor je baby?

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja dat doe ik ook wel om die reden, maar daarom lijkt het mij wel leuk:)

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ach joh, ik zou nog even afwachten. Het WHO raadt zes maanden aan, het cb zegt tegen je dat je beter nog even kunt wachten... Je hebt straks nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaren de tijd om van alles te geven.

Enne, die tekenen dat hij er aan toe zou zijn... kijk maar eens wat 'ie doet als jij met een bos sleutels rammelt. Dan kijkt 'ie daar ook naar. Maar die geef je hem toch ook niet om op te eten?

maargoed, je moet het uiteraard zelf weten. Succes!

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoor inderdaad vaak dat er gezegd word dat het eten zowat uit de mond gekeken word en het word je mond ook wel uitgekeken maar meer omdat het interessant is dan dat je baby begrijpt wat het is.En dat van die handjes in de mond is ook doodnormaal want dat is ook weer een nieuw iets en je zult zien dat straks ook de voetjes in de mond gaan, vraag me af wat er daar van gezegd word? (voetjes in de mond betekent biertje?)Ik zou eerst het advies opvolgen van die flessen en over een maandje eens aankijken aangaande bijvoeden.Ik ben ook vroeg begonnen met bijvoeden en dit alleen omdat IK het zo leuk vond en ok het werd meteen met een verlekkerd bekkie opgegeten maar het was niet nodig nog toen.Vanaf 4 maanden mag je bijvoeden maar dat eigenlijk cb en weet ik het wie nog meer allemaal adviseren beter vanaf 6 maand is niet voor niets toch?Ik begrijp je helemaal en weet ook hoe je je voelt dus je moet echt doen wat je wilt.Veel plezier iig met het geven van je beebs eerste hapje en wel filmen he hihi

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat lijkt je er dan leuk aan?

Persoonlijk vond ik dat bijvoeden tegenvallen eigenljk. Iedereen loopt maar te zeggen dat je het leuk moet vinden en zo. Maar die hoeven de was niet te doe en die luiers niet te verschonen...

9. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Whahahaha, ja idd! Wat was het makkelijk toen ze nog alleen de borst kregen he! :D

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Lijkt mij leuk om zijn gezichtje te zien, maar voor de was is het wel wat minder.
    Wacht in ieder geval nog tot begin december en dat is het ook zo;)

Deel Deze Pagina