hoe ging dat ook alweer laaste fles steeds vroeger doen??

Discussie in 'Voeding' gestart door mamajojo79, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hoi, Aller eerst heb ik geen haast en wil me dochter zelf alles laten bepalen alleen wil zelf beetje stappenplan in koppie hebben, voor als ze aan dingen toe is.

Sinds paar dagen slaapt ze langer nachts, afgelopen nacht zelfs van 22-430. Ze begint doorslapen door te krijgen dus. Nu heb ik 2 vraagjes die door me hoofdpeinzen ( van me oudste weet ik het niet meer)

Hoe kan je de tijd van die laaste fles sturen? Ze word bepaalde tijd wakker. Vanaf dan begint mijn 4 uurs telling, zo kom ik elke keer andere tijd met de eindfles. Vandaag om 0030 uur, gisteren om 2200.....hoe kan je dat sturen dan? Ergens de fles eerder geven? of rekken ( wel wakker dan want wil haar niet lange slaapjes doen overdag ivm ritme)...of bij elke fles 15 min rekken zodat je altijd uit komt op laaste fles van zelfde tijd?

en als ze eenmaal elke nacht van 00-6 slape, hoe vervroeg je dan de laaste voeding? want als ze 20 uur gehad heeft en om 00 weer zou moeten, en je gaat dat 23 uur doen krijgt ze toch teveel op elkaar? en helemaal als je dan weer vervroegt naar 22 uur.

hoe ging dat in de praktijk?

ik ga haar niet wakker maken elke ochtend, want ze komt ook weleens eerder dan 6 uur, en dan begint de 4 uurs telling ook eerder. Ik werk 2 dagen dan zal idd de begin ochtend altijd 6 uur zijn, maar op andere dagen gewoon wanneer zij erom vraagt.

Dank je wel =)

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik zou toch sturen in de eerste fles.
    Als je gaat werken is het 06:00 dan doe je die andere dagen ook.
    06/10/14/18/22 en mocht ze dan in de nacht komen maar klein flesje.

Hier was 23:00 laatste fles met 07/11/15/19/23 als schema. Als Siem tussen 4-6 kwam dan vaak halve fles... Zodra het rond 06:00 werd dan eerste fles en steeds overdag beetje rekken zodat je om 23:00 uitkwam of toch gewoon doorgaan met 4 uur en dan laatste fles eerder 6/7 uur 22/23 uur maakt ook niet uit

Of laatste fles 30 cc meer

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Toen Siem van de nachtvoeding af was, ging het ook snel met de laatste voeding naar voren zetten... Stap voor stap...

Siem had huiluurtjes naar 19:00 fles slapen ho maar, maar wel om 21/30 in slaapzalen en dan uurtje later fles. Dus dan weer wakker maken vonden we zielig. Op aanraden cb gewoon dan 21:30 fles geven...kijken wat ie dronk en maar zien. Eens moet je dingen proberen... En ons geluk was dat ie het pikte... Met een beetje minder... Uiteindelijk ging huiluurtje weg en om 19:30 laatste fles en meneer sliep door, dus wel de laatste fles de volgende dag 30 cc meer gedaan om nodige vocht wel binnen te krijgen

4. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    thx ja zo was het idd. heb ook met CB gesproken en die zeiden idd ook als ze smorgens eerder komt dan rek je gewoon alle voedingen een beetje zodat je uiteindelijk goed uit komt. gaan we zeker proberen

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    jaa idd rekken of wat eerder geven. wij gaven regelmatig al de fles na 3 of 3.5 uur hoor als we dan s avonds beter uitkwamen.
    ik gaf de laatste om 10 uur, zodat ik dan zelf kon gaan slapen en dan s nachts liever eerder dan s avonds om 12 uur nog...
    mijn zoontje kwam dus heel lang eerst tussen 4 en 5 s nachts en langzaam werd dat steeds later.

als je de laatste 2 flessen al om de 3 uur zou geven zou je s avonds al een uur eerder uitkomen bijvoorbeeld, wij konden hier wel een beetje mee spelen maar weet niet hoe jou kindje erop reageert natuurlijk

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb nooit wat veranderd in het schema. Voedingen vielen gewoon weg en dat was het.
    8:00-12:00-16:00-19:30-23:30-nacht
    Met 6,5 week verviel de nachtvoeding
    Met 3,5 maand verviel de late voeding
    Daarna werd de 12:00 lunch
    Veranderde de 16:00 in wat te drinken + koekje
    Met 1 jaar verviel ook de 19:30
    De 8:00 werd met 6 mnd pap en werd na 1 jaar gewone melk / pap

7. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hoi
    hoe merkte je dat die laaste voeding weg kon? hier is het sinds we weleens overslaan vaak zo

1600
    2000
    0100
    05

maar ook weleens dat ze van 22-430 slaapt.

ben jij gewoon na de avond voeding van 2000 gaan kijken hoelang ze het volhield? en dan als ze toch elke keer kwam om 00 gewoon geven, en dan merkte je vanzelf dat ze niet meer kwam?

dus kortom, tot 20 uur voeden, en daarma op verzoek laten komen? en dan regelt ze het zelf?

Ik probeer ook te plannen, alleen vandaag kwam ze onverwachts ineens 2 uur te vroeg dus heeft ze 17 uur gehad...nu komt ze ergens tussen 1930 of later...dat moet dan wel de laaste voeding zijn, anders word de voeding erna tegen 00....de planning was eigenijk 18-22 en dan de nacht in, maar liep even anders.

Het loopt nu met 10 weken heel raar, ze laat weleens wat staan en wil eerder eten, denk regeldagen, dus moet beetje gokken of ik haar na 20 00 op verzoek ga doen of wakker maken om 00 uur

gisteren heeft ze om 20 uur gehad en heb haar niet meer wakker gemaakt, toen kwam ze 1 uur en 5 uur en daarna 7 uur weer( had om 1 uuur 50 cc laten staan.

merk wel dat als ik haar wakker maak rond 00-01 ze vaak te moe is te drinken en dus soms wat laat staan. dus miss om 20 uur al de 180 cc nacht fles geven he?

Deel Deze Pagina