Blue band idee gebruiken voor baby?

Discussie in 'Voeding' gestart door Delta, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Wat ik me afvroeg; mag mijn baby van 6 maanden blue band idee? Die smeerbare boter voor op brood. Het is wel speciaal voor kinderen ook. Maar geen idee of het halvarine of margarine is.
    Maar wil het vandaag door haar aardappel doen, die is zo droog zo!
    Weet iemand dit?
    En straks natuurlijk ook voor op haar brood.

2. adi

adi Niet meer actief

Zou ik niet doen.
    er staat wel een kind op dat pakje, maar het is verder doodgewone halvarine met een beetje visolie doorheen.

Voor een baby kun je beter volle en zuivere producten gebruiken. Dus roomboter/ olijfolie ed.

3. Delta

Delta Niet meer actief

Kan ik dan een beetje olijfolie door haar aardappel heen doen? er staat op de olijf olie fles dat het voor salades is enzo en koude gerechten. Heb ik dan de goede?
    dus voor brood kan ik beter roomboter kopen voor haar?

is het dan zo slecht die blue band idee of heeft het geen toegevoegde waarde?

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Volgens mij heb ik wel gewoon die blue band idee voor haar op de boterham, zolang het maar geen dieet of light is dacht ik..

5. Delta

Delta Niet meer actief

Dacht ik ook wel inderdaad, dat dat kon!

6. adi

adi Niet meer actief

voor een kind is halvarine een dieetproduct. Want dat is margarine waar vetten en calorieen voor de helft zijn uitgehaald, en die hebben kleine kinderen juist nodig.

7. Delta

Delta Niet meer actief

Heb een beetje olijfolie erin gedaan, maar je hebt verschillende olijf olien, welke heb je nodig?

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Klopt... maar die bleu band idee is toch margarine? En geen halvarine....

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Blue band is halvarine. Margarine kun je meestal alleen in een natuurwinkel kopen. Supermarkt is meestal halvarine of light.
    Buiten dat zou ik als er geen sprake is van allergieën liever roomboter geven ipv margarine omdat dat het minst bewerkt is.

Hier krijgt ze olijfolie door haar avondeten.
    Roomboter ga ik deze week uitproberen (oudste had KMA dus even voorzichtig hier.

@Delta, ik heb meestal zoiets AH Olijfolie. Bezorgd tot in de keuken. Gewoon bij ah.nl

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn dochter kreeg/krijgt altijd dezelde boter op brood als wij en we hadden idd altijd blue band. Het zelfde met bakken en braden had ik altijd bak&braad van de Aldi.

Nu gebruiken we het Zonnepond van Gouda's Glorie vanwege de KMA van onze zoon, dit krijgt mijn dochter nu ook. Voor bakken en braden heb ik nu Culinair Halvarine van de Jumbo.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze zetten wel op de verpakking dat het voor kinderen is, maar als je even leest wat er in zit: halve chemische fabriek. En het is halvarine, minder geschikt voor een baby.
    Vuistregel : hoe minder bewerkt, hoe beter. Olijfolie wordt gewoon uit olijven geperst, roomboter wordt uit koemelk geslingerd...simpele producten, weinig bewerkt, dus beter. Beter voor de hele familie trouwens!

Scheutje olijfolie over de groente is prima!

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Blue Band Idee is margarine.
    Maar afgezien daarvan vind ik een bewerkt product met toegevoegde vanalles gewoon niet goed voor een baby van 6 maanden.

Dit zijn de ingrediënten:

water, plantaardige oliën (25%) en vetten, yoghurt (6%), gemodificeerd zetmeel, visolie, calciumzouten, emulgator (mono- en diglyceriden van vetzuren, lecithine), zout (0,3%), conserveermiddel (kaliumsorbaat), antioxidanten (tocoferolrijke extracten, calciumdinatrium EDTA), voedingszuur (citroenzuur), aroma’s, vitamines (E, B6, B1, A, foliumzuur, D, B12), kleurstof (caroteen).

Waar 'aroma' staat, moet je lezen: E621.

Roomboter heeft als ingrediënt .... juist ja: roomboter!:)

13. Delta

Delta Niet meer actief

duidelijk! bedankt dames, ik gebruik idd maar olijfolie over haar aardappeltjes heen en ik ga roomboter kopen, je hebt toch ook kleine roomboter kuipjes? eet zelf geen roomboter en zo een groot stuk zal wel te veel zijn voor haar, weet niet hoe lang het goed blijft!
    ik gebruik olijfolie die geschikt is voor over salades en koude gerechten staat erop,
    is die prima?

Ik las dat iemand ook olijfolie gebruikt, ik heb die link gezien, die is ook geschikt voor bakken en braden! Die van mij niet. Ik doe die olijfolie op het eten na het opwarmen wel

14. zogelukkig

Groene olijfolie (extra vierge/vergine) mag je idd niet te heet maken, maar als de kook eraf is kan je die prima door een gerecht doen, is heel gezond, ook voor een baby!

Voor roomboter hoef je ook niet bang te zijn, die bevat vetten die een baby gewoon nodig heeft en het is een puur product en heerlijk door gekookte aardappels!

Vetten kan je heel goed en lang bewaren. Gewoon in een botervlootje/bakje naast de koelkast (tenzij je keuken heel warm is). Heb net een pakje van de kerst opgemaakt (door de andijviestamp, die aardappels dus!;)).

15. Delta

Delta Niet meer actief

Ja precies! Nee ik warm het op uit de magnetron, en dan er een beetje olijfolie overheen! Ze vind het lekker :)

Ja precies, heel fijn, dan ga ik roomboter kopen als het zo ver is met brood! :)

16. zogelukkig

Mijn zoontje vond een boterham met roomboter echt het einde! Zo leuk is dat! Geniet er maar van!:D

17. Delta

Delta Niet meer actief

Wat leuk!!! Haha, dankjewel :)

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En mijn zoon eet zelfs nu (hij is bijna 14) het liefste brood met olijfolie. In zijn brooddoos neemt hij altijd droog brood mee en een miniflesje olijfolie!

19. Delta

Delta Niet meer actief

Wat leuk zeg! Haha, en dan ook nog wat erop? Of gewoon olijfolie alleen?

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon olijfolie! Soms neemt hij nog een handjevol noten of olijven mee.

Deel Deze Pagina