Dochter eet super maar wil niet drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mama van Joy, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Joy

29 jan 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu bijna 14 maanden en had tot voor kort een gezonde drink- en eetlust. Helaas is ze afgelopen maand behoorlijk ziek geweest en heeft 1,5 week in het ziekenhuis gelegen. Haar eetgewoonte is weer helemaal zoals voorheen (al vanaf dat ze thuis is) maar drinken daarentegen weigert ze.

Haar voedingsschema was voor de opname:
    8.00 uur : Papfles: 180ml melk + bambix
    8.30 uur : Droog sneetje brood
    10.00 uur: 2 stuks fruit
    12.00 uur: 3 sneetjes brood + 90 ml dreumesmelk
    15.00 uur: Fruitmoesje en wat lekkers
    18.00 uur: Avondeten
    19.30 uur: Nachtfles: 150 ml melk

Verder dronk ze overdag nog 2 flessen Roosvicee van in totaal 400ml.

Het huidige schema is:
    8.00 uur : Gewone fles: 120ml melk (bambix wil ze niet meer?!)
    10.00 uur: 2 stuks fruit
    12.00 uur: 3 sneetjes brood
    15.00 uur: Iets lekkers (rijstewafeltje of koekje)
    18.00 uur: Avondeten
    19.30 uur: Nachtfles: met geluk 100 ml melk

Ze wil verder geen melk/ ranja/ thee/ appelsap meer. Zowel niet uit de fles, drinkbeker met rietje als 'oefenbeker'. Het lijkt wel of ze een hekel heeft gekregen aan drinken, terwijl eten daarentegen super gaat.

Heeft u wellicht tips?

Ps. Naast de verschillende soorten bekers heb ik haar ook al wat zoute chipjes gegeven in de hoop dat ze gaat drinken, maar ook dat hielp niet.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste mama van Joy,

Inderdaad is ze een goede eter, maar drinken is ook belangrijk. Zou het kunnen zijn dat zij vol zit en dat zij daarom wat slechter drinkt?

Ik weet niet waarvoor zij in het ziekenhuis heeft gelegen, maar misschien heeft zij last van bijv. haar oortjes of keeltje? Dan zou ik voor de zekerheid even contact opnemen met de huisarts.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina