Mijn kind vergeten ze op 1 dag vaker te verschonen, dus dan loopt hij te lang door in ontlasting + te grote maat luiers. Laatste keer dikke blaren bij thuiskomst. Heb ze gevraagd om vaker te snuffelen en maat kleinere luier te pakken en nu is het goed. Was geen opzet, mijn kind ontweek de leidsters keurig als ie had gepoept dus ze hadden het ook niet door. Leidsters van andere dag deden standaard een snuffel ronde naast de vaste verschoon momenten. Je kan goed ziek zijn van luieruitslag!
Ze gebruiken de doekjes die ik thuis ook heb. Wij moeten luiers en luierdoekjes meegeven zodat ze die gebruiken. Gisteravond huilde ze heel hard dat ze niet meer kon plassen omdat het zo'n pijn deed. Ga vandaag haar urine even opvangen en vragen of de huisarts het even na wil kijken. Wat betreft haar slaap, dit is precies hetzelfde als altijd. Dus dat is ook niet een verandering waarvan ik denk dat dat het is. Bedankt voor het meedenken, zo fijn dit forum
Misschien staat het iets te onduidelijk in mijn eerste bericht maar haar billen zijn inderdaad wat rood maar met name haar vagina lijkt het pijnlijkste te zijn. De roodheid daar zit bij de binnenste schaamlippen en dan met name de vaginaopening zelf die heel rood is.
Dat is toch wel raar. En dat is iedere keer na de dinsdag? Zou iemand verkeerd om poetsen dan? Misschien moet je daarmee toch even naar de huisarts om te laten kijken. Dat is een medisch professional en kan kijken of het iets is als irritatie / schimmel of dat er toch aanwijzingen zijn voor andere/heftigere dingen. (niet dat ik zeg dat het zo is, dat bedoel ik niet, maar je wilt nu toch even alles uitsluiten).
Ik vind het een raar verhaal. Zit ze zelf niet veel aan haar geslachtsdelen te krabben, misschien jeuk door wormpjes? Stress? Hier heeft mijn dochter ook weleens een rode vagina maar dat komt omdat ze dan na het plassen niet goed afveegt en het vochtig blijft en gaat broeien maar dat kan ze ook thuis hebben en is niet gerelateerd aan school. Om nu direct met vingers naar een stagiaire te wijzen vind ik wat ver gaan. Doen ze al aan potjestrainig op de peuterspeelzaal?
Dit hebben wij ook een periode gehad, ook enkel op 1 dag. Ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik gewoon eens onverwachts een uur eerder kwam ophalen en bleek dat ze toen al heel lang met een poepluier om liep, die ze snel ging verschonen toen ik kwam ophalen. Ze zeiden dat ze niets hadden geroken en dat ze alleen verschonen als de kinderen aangeven dat ze hebben gepoept of dat ze het overduidelijk ruiken. Anders verschonen ze vlak voordat ze opgehaald worden. Hier kwam het dus puur door irritatie van de poep bij de vagina (logisch ook, dat is ook gewoon niet oké) Duidelijk aangegeven dat ik dat echt niet goed vond en daarna nooit meer problemen gehad.
Tja, het is ook een gekke situatie. Ik wijs nergens naar de stagiaire, dat is alleen de enige verandering ten opzichte van de vrijdag. Ze draagt thuis nog een luier dus ze zit zelf niet aan haar vagina. Ze doen niet aan potjestraining. Ze heeft de hele ochtend geen luier om gehad maar ze zit er niet aan. Ze huilt alleen steeds en zegt dan dat ze niet kan plassen en pijn heeft. De huisarts belde net, er zaten alleen wat eiwitten in de urine en een spoortje. We moeten straks even langskomen. Ze wil vandaag niet naar de peuterspeelzaal zegt ze, dus laat haar nog maar even thuis.
Ja elke keer op dinsdag. Op vrijdag is er niets aan de hand. Misschien dat ze met de doekjes ook echt in haar vagina zelf komen en het geirriteerd raakt? Maar daar krijg je niet 1 dag koorts van. Ik ga inderdaad zo naar de huisarts om alles even te laten checken. Better safe than sorry.
Jeetje dat is wel naar zeg. Gelukkig doen ze dat nu dus niet meer. Ik heb net even gebeld met de leidster om te vertellen dat ze niet komt vandaag. Ze vertelde dat ze dinsdag een hele volle luier had gehad en ze haar direct hebben verschoond. Dus het klonk wel alsof ze er alert op zijn, maar of dat in de praktijk zo is, is lastig te controleren natuurlijk.
De huisarts heeft haar onderzocht en er zaten geen wondjes of andere gekke dingen. Wel lijkt het er op dat ze een schimmelinfectie heeft. Dus we hebben nu zalf gekregen. Dit staat los van de koorts en het ziek zijn, daar wist de huisarts de reden ook niet van.
Wilde ik nog zeggen dat ik niet jou bedoelde die richting stagiaire doelde maar meer andere opmerkingen. Eiwitten kunnen wijzen op een blaasontsteking maar het kan ook afscheiding zijn, ik zou overwegen om een wormenkuur te geven. Ben benieuwd wat de huisarts voor advies zal geven. Laat nog even weten, succes.
Goed om te horen. Hier hebben de meiden ook weleens een schimmel gehad. Ik zou de luier zoveel mogelijk uitlaten en enkel wassen met water. .
Ja al gedaan, hopelijk verzacht het iets. Ze heeft nu de hele middag niet meer geplast omdat ze niet kan plassen zegt ze. Ze drinkt wel gewoon goed. Ze wou ook geen avondeten of broodje. Om half zes vroeg ze of ze op bed mocht. Denk dat ze toch niet helemaal fit is.
Hmm idd vreemd. Kan ze al plassen op een potje op wc? Ze moet wel plassen anders heeft ze straks een blaasontsteking erbij... Als ze op een potje/wc kan zou je tijdens het plassen kunnen spoelen met een flesje lauw water. Dat koelt. Dan deppen en niet vegen. In de luier zou ik een laag sudocreme op haar schaamlippen smeren. Dat beschermt tegen het bijtende van urine. Thuis lekker in blote billen laten lopen. Als de schimmelcreme blijft branden, dan wel even huisarts opnieuw bellen. Koorts, overgeven kan ook een teken van stress en overprikkeling zijn. Mijn oudste heeft het vaker gehad. Ik zou toch een gesprek aangaan met hen. Want als het alleen op dinsdag is, dan gaat er toch iets niet goed.
Ik hoop dat ze zich snel beter zal voelen en overweeg om haar voor de zekerheid te behandelen tegen wormpjes. Kan geen kwaad die tabletjes.