Peuter?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tompoes, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Jaaaaa mijn dochter is een peuter!! Wat gaat het toch hard!! Weet nog goed dat er een ukkie op m'n buik lag... en nu is ze een kwekkende jongedame..... wat gaat het toch hard!!!

Maandag ff de school bellen, ze hadden beloofd een intake te doen maar nog niets gehoord.... hoe ver zijn jullie met het kiezen van een school? Bij ons was het gauw gedaan: school schuin aan de overkant... :)

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Gefeliciteerd!

Bedoel je de psz of echt de school? Psz ingeschreven vlak na de 2e verjaardag. Ze mogen daar vanaf 2,5 heen en de wachtlijst was ook een half jaar.
    School zijn we echt nog niet mee bezig.

3. adi

adi Niet meer actief

Bedoel je de basisschool? Dat is afhankelijk van je woonplaats. In de randstand zal het nodig zijn om vroeg in te schrijven.
    Hier in Brabant ergens tussen 3 en 3,5 jaar..

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hangt er vanaf waar je woont, hier kun je pas officieel inschrijven vanaf 3j9m. D. wordt begin januari 4 en ik heb hem van de week ingeschreven.

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    wij kregen inderdaad met 2 jaar al een brief van de gemeente en waren met 2 jr. 5 maanden net op tijd met inschrijven... ;) (randstad)

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In België gaan kinderen vanaf 2,5 jaar naar school, en dochter is al ingeschreven sinds ze 1,5 jaar oud was (omdat dat moest). Nog een half jaartje nu om haar voor te bereiden :)

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik woon wel in de randstad maar in een klein dorp. Ik ken van alledrie de basisscholen in het dorp wat juffen en allemaal zeiden ze dat als ik haar een dag voor haar vierde verjaardag zou inschrijven, ik nog op tijd zou zijn. Wij gaan volgend jaar na de zomervakantie eens de scholen bezoeken.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier al lang ingeschreven op school ivm wachtlijsten ( moet tussen 1 jaar en eerst volgende september).
    Hoorden paar weken terug dat we toegelaten werden. Vrindien van mij niet omdat er te veel inschrijvingen waren dus ze moet bij 3.5 jaar nogmaals proberen. Ala niet lukt staat ze in wachtlijst tot 5 jaar.

9. misa

misa Niet meer actief

Ja wat gaat dat snel he...! Zo zijn ze nog heel klein en afhankelijk en dan ineens zijn het keuze peuters..! Of zoals hier een kleuter: vandaag de eerste wendag gehad op de basisschool........ Mijn kleine mannetje..! ;)

Deel Deze Pagina