Ik ben benieuwd hoe jullie dagen eruit zien als je alleen bent met je kind, ga je dan altijd op pad en wat doe je als je thuis bent? Hoeveel tijd ben je met hem/haar bezig en wat hou je dan over voor jezelf? Ik doe meestal het huishouden samen met Timo (hij "helpt" mij met de was opruimen, vaatwasser leeghalen, stofzuiger achterna lopen), we eten samen en we spelen eigenlijk best veel samen. Als ik dan even op de computer iets wil doen dan vindt meneertje het eigenlijk niet meer zo leuk dat ik hem geen aandacht geef... ik denk dat ik hem een beetje teveel heb verwend door er continu voor hem te zijn (ik vind het ook echt heerlijk om met hem bezig te zijn...). Hoe doen jullie dat?
Hoi, Wij ontbijten samen en afhankelijk van het programma, gaan we samen de hond uitlaten, of gaan we samen door het dorp wandelen. Als we thuiskomen is het tijd voor drinken en een mandarijntje en gaat luca lekker spelen. Ik doe dan meestal wat opruimen/schoonmaken. Tot lunchtijd, dat maken we samen klaar en als we gegeten hebben is het bedtijd na nog een kwartiertje spelen. Hij slaapt tot half vijf of zo, dus dan ga ik lekker een boek lezen de was opvouwen, internetten en zo. Als hij wakker is krijgt hij weer drinken en een soepstengel en gaan we koken.
Ik zit als ik niet hoef te werken eigenlijk best veel thuis met mn zoontje! Ik ben niet zo'n wandelaar. Heel af en toe gaan we boodschappen doen of op de koffie bij mensen en in het weekend doen we veel met zn drieeen. maar op een doordeweekse vrije dag gaan we eerst ontbijten. Sowieso ontbijt, lunch en avondeten besteden we veel tijd aan. Zeker dik een half uur aan tafel. Beetje keutelen etc. Meestal laat ik hem tussendoor zelf spelen, maar hij vraagt best veel aandacht (die ik m ook wel geef) dus vaak is het zo dat ik iets in het huishouden doe, achter de computer zit, een boekje lees enz en af en toe klets, speel met mn zoontje/ hem aanhaal etc. Als hij slaapt dan ga ik echt mailen of forummen .
Ja, bij ons gaat het precies hetzelfde inderdaad, ook wij zijn niet veel op pad (helemaal met dit weer) en zitten lang na te tafelen, heerlijk . Alleen vroeg ik me af of ik hem niet teveel aandacht geef... hoe lang zou hij op deze leeftijd (en jouw zoontje dus ook ) alleen moeten kunnen spelen???
Luca liep rond die tijd net en kon zich wel een redelijke tijd bezighouden. Ik ging altijd op een stoel aan tafel zitten, schuin van hem af en hij kroop/liep dan door de kamer en deed vanalles. Zo nu en dan maakte ik contact, spoorde hem aan. Dat kon hij wel een half uurtje misschien wel langer. Ik ben er wel voor hem, maar hij moet ook zelf lekker bezig zijn. Sommige dagen gaat het makkelijker, dan andere natuurlijk.
Ik denk dat je dat zelf bepaald. Soms kom ik echter nergens aan toe en vind ik dat hij teveel aandacht vraagt! De ene dag meer dan de andere. Ik geef m altijd veel aandacht als hij lief (alleen) speelt zodat ik m op een positieve manier aanspoor. Als hij echt letterlijk steeds aan mn been gaat hangen of gaat nephuilen probeer ik dat te negeren.
Wij hebben een tweeling, zij spelen erg veel samen en dat is erg makkelijk voor mij. Zo kan ik tussen door even het huishouden doen of even op de laptop. Als het een beetje kan wil ik wel iedere dag even naar buiten, even wandelen of boodschappen doen. Helaas zijn we de laatste maand weinig buiten geweest door de sneeuw en de kou. Verder spelen mijn man en ik ook veel met ze samen. Vooral s'avonds na het eten dan is het hier 1.5 uur gekkeboel. Erg gezellig dus.
Ik ben 2 dagen per week met haar thuis. We staan rond kwart voor acht op en dan is het pap geven, uur erna fruit en tussendoor ga ik wel met haar spelen maar zit ik ook even op de pc terwijl zij speelt. Als zij slaapt van half elf tot een uur of twaalf heb ik even voor mezelf, en ga ik meestal wat langer aan de pc of lekker douchen, de was erin doen. Als zij dan weer eruit komt, gaan we brood eten. Zijn we daarmee klaar en het regent niet gaan we rond een uur of 13.00u naar de winkels, dat is heen kwartiertje lopen en terug ook, meestal zijn we zo rond een uurtje weg, lekker wandelen. Terug gaat zij na half uurtje naar bed en dan slaapt ze ook weer anderhalf uur, soms wat langer. Daarna is ze er weer uit en blijft ze wakker tot uur of acht/half negen. In die tijd met haar spelen, of ze zit in de box terwijl ik stofzuig (vindt ze reuze interessant) en als ik het eten klaar maak zet ik'r altijd in de kinderstoel bij de keuken, anders schiet ik niks op. Half zeven is papa thuis, eten we gedrieeen, daarna nog even spelen, pap en naar bed!
hier keutelen we meestal wat aan tot een uur of twaalf, jamie wil tussen 9 en 10 zn ontbijt, maar heel vaak wil ie daarna rond een uur of 11 nog even slapen. dan ga ik snel douchen, beetje opruimen enz. en dan tussen 12 en 1 lekker eten met zn 2tjes, eerst jamie voeren en daarna eet ik zelf een broodje.. soms hebben we 'smiddags een speelclubje of muziekgroepje (op woe. en vrijdag) en daarna loop ik meestal nog even het dorp in voor wat kleine boodschapjes enz. en jamie eet meestal rond half 5 zn avondeten en daarna komt mn vriend ook al weer thuis. wij vermaken ons wel overdag!!!
Hier maar 1 dag in de week alleen thuis met zoonlief. Hoe ziet onze dag eruit? 7:30 - 8:00 opstaan, schone luier en in de box een bekertje melk drinken. Ik ga dan even journaal kijken met mijn kopje thee. Na 30-45 min gaan we ontbijten. Lekker boterhammetjes eten samen en daarna aankleden. Soms douchen we even samen. Eerst meneertje aankleden en dan ik (hij even in de box Teletubbies kijken). Wat we daarna doen is afhankelijk van het weer. We gaan samen boodschappen doen of met de driewieler of slee naar buiten. Nu ik verder op kom in de zwangerschap gaat het steeds moeizamer maar we gaan nog wel als het droog is. We blijven 60 - 90 minuten buiten. Rond half 1 doen we weer een boterham samen. Daarna gaat Kick lekker spelen met z'n duplo, puzzels, boekjes etc en ik kijk even op internet of doe een was in de wasmachine / droger / vaatwasser uitruimen etc. Om half 2 gaat Kick slapen en dan heb ik even time-out. Ga dan echt even op de bank zitten en niets doen. Soms even telefoontjes plegen maar meestal gewoon even helemaal niets. Na 2 - 2,5 uur is meneertje weer wakker. Vaak spelen we dan samen nog met blokken, duplo etc tot dat papa thuis komt (ik maak het nodig is ondertussen eten voor de kleine man). Papa is meestal op vrijdag rond 17:30 -18:00 thuis. Kick gaat dan eten (mama geeft altijd eten), daarna nog even dollen met papa en om 19:00 tandenpoetsen, verhaaltje en naar bed. Na 19:00 eten wij en kletsen we de dag bij en kijken tv of iets anders. Soms ga ik op vrijdag lekker de stad in met de kleine man of we gaan ergens op visite maar zoals boven beschreven is een standaard dag. Kick kan heel goed alleen spelen (al haalt hij dan wel het hele huis overhoop.. maar samen opruimen gaat ook al heel goed
Ligt een beetje aan Jaslene hoe laat we de ochtend beginnen, meestal is dit tegen half 9. We doen eigenlijk lekker tutten tot ze om half 11 weer een tukkie gaat doen. Ik ga in die tijd dat ze slaapt me douchen, aankleden en neem nog even rustig een bakkie koffie. Tegen half 12 is ze dan weer wakker en ga ik haar wassen en aankleden. In de middag ligt het er maar net aan waar ik zin in heb en wat voor weer het is. Als het prut weer is dan blijven we lekker thuis en gaan we alleen even naar de supermarkt hier om de hoek. Is het droog en heeft mama het thuis wel even gezien dan gaan we naar het centrum ofzo. Verder doe ik het huishouden tussendoor als ze in de box speelt of als ze slaapt. Ligt er aan wat ik moet doen hahahaha
Komen er rond half 8 uit en geef mijn zoontje dan zijn pap, na zijn pap gaat hij lekker spelen en kan ik lekker achter de laptop. Mijn zoontje kan zich erg goed zelf vermaken dus eigenlijk hoef ik hem amper aandacht te geven. Vaak zet ik dan nog een Bumba dvd op en dan hoor ik hem helemaal niet. hahah! Rond half 12 krijgt hij 2 boterhammen en daarna gaat hij voor 2 a 3 uur naar bed en in die tussentijd ga ik me douchen en aankleden en doe ik wat in het huishouden. Als hij wakker is krijgt hij zijn fruit en dan komt een uurtje later papa alweer thuis. Ik ben ook niet zo'n wandelaar dus met dit weer blijf ik liever thuis als ik geen plannen heb. Mocht ik wel plannen hebben dan ben ik al vroeg gedoucht en aangekleed en dan leg ik mijn zoontje eerder op bed en vertrek na zijn slaapje gelijk of ik plan wat vroeg in de ochtend zodat ik voor zijn slaapje terug ben. De dagen zijn zo voorbij eigenlijk ook al voer ik weinig uit
Om 6u loopt mijn wekker af, opstaan om me klaar te maken voor werk en te ontbijten. Rond 7u haal ik Jenno uit bed, geef hem een flesje en een badje. Om 7u30 vertrekken we dan naar het kinderdagverblijf waar Jenno de hele dag met de andere kindjes kan spelen. Om 17u heb ik gedaan met werken en ben rond 17u45 in het kinderdagverblijf om Jenno op te pikken. Rond 21u geef ik hem dan zijn laatste fles en gaat hij zijn bedje in, om zo de nacht in te gaan en de volgende dag weer helemaal opnieuw te beginnen. Ikzelf ga rond 22u - 22u30 slapen.
Ikzelf sta meestal rond 7.30-8.00 uur op. Lekker beneden wat eten, journaal kijken.. Rond 8.30 wordt onze dochter wakker. Ze krijgt dan pap en daarna gaat ze lekker spelen, terwijl ik een beetje het huishouden doe (beneden/boven), ondertussen aandacht geven aan dochterlief, samen spelen. Na anderhalf uur ofzo is ze alweer moe en gaat dan slapen voor zo'n twee uur. Ondertussen kleed ik mezelf dan aan en vouw/strijk de was. Als onze meid weer wakker wordt dan gaan we lunchen. Daarna gaan we meestal even lekker naar buiten, wandelen/winkelen/fietsen/visite. Afhankelijk van hoelang we gaan spelen we nog even en dan gaat ze weer naar bed voor zo'n anderhalf uur. Ondertussen kan ik het eten maken en als ze wakker wordt gaan we eten. Na het avondeten nog lekker een beetje keuvelen, soms gaan we op visite. Rond 20.00/20.30 uur gaat ze weer naar bed. Zo ziet onze dag er over het algemeen uit. Eten gaat hier altijd in een sneltreinvaart, onze dochter vindt het zonde van de tijd. We zitten misschien een kwartier per keer aan tafel.
Allemaal redelijk herkenbaar eigenlijk, behalve dat mijn monstertje altijd om 6.00 h wakker is en dan ook gelijk zijn pap wil (en ik tegelijk dan aan mijn eigen ontbijt zit, eten als Timo niet eet is bij ons kansloos, hij wil dan ook... en dan geniet ik niet van mijn eten). Probleem bij mij is dat ik hem zelf heb gewend aan Nijntje kijken op de laptop... je raadt het dus al: als mama achter de laptop zit wil Timo ook. Dat merk ik dus met veel dingen, hij wil alles doen wat ik doe en samen met mij, vandaar dat ik soms het gevoel heb dat hij te veel aandacht krijgt. Aan de andere kant kan hij ook een half uur in de box in zijn eentje spelen en als de tv aanstaat heb ik vaak geen kind aan hem, maar dat gebeurt bewust alleen 's ochtends en rond diner tijd zodat ik een beetje rustig kan koken. Ik merk dat wij ons het meest vermaken als we op pad zijn samen... Wel grappig om te lezen hoe andere moeders de dagen vullen...
hier voedt ik om 8.30 mijn jongste, lekker op bed even knuffelen tot 9.00 en dan gaat zij weer naar bed. om 9.00 mijn oudste wakker maken. Samen lekker op bed ontbijten. zij een papflesje ik een beschuitje. ondertussen een beetje animalplanet kijken. eten op, dan gaan we samen douchen. als zij is aangekleed dan gaat madam beneden even in de box en kleed ik me snel aan. Daarna beneden even wat drinken met een fruitje en dan doen we samen het huishouden. (lees zij stiert ik voorkom ongelukken) Dan gaat zij even zelf spelen en ben ik nog een beetje aan het rommelen of een beetje internetten. Rond 12.30 gaat ze nog even in de box en ga ik de jongste wassen en voeden. Om 13.00 gaan we een broodje eten en de jongste speelt dan in de box. na het eten gaat de oudste naar bed en heb ik tijd om heerlijk te kroelen met de kleine meid. Na het slaapje even een boodschapje doen of bij iem. op visite. Om 17.00 weer even de kleine meid voeden en dan rond 18.00 eten. na het eten spelen we met zijn allen, vooral papa is dan erg intrek en heeft geen moment rust totdat ze om 19.00 allebei naar bed gaan. en dan is het papa en mama tijd!!!