Ervaringen krentenaard ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kris8, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hey !!

Mijn dochter is dinsdag op haar knie gevallen. Kleine schaafwond amper de moeite van een pleister waard. Maar toch.
    donderdag deed mijn vriend haar in bad en heb ik het dus niet gezien.
    Gisteravond deed ik haar in bad en bij het uittrekken van haar maillot al een heleboel vastgeplakt wondvocht. Bleek dat wondje ineens uit 3 wondjes te bestaan met allemaal blaasjes errond.
    Vriend vertelde dat het er donderdag al 2 waren, maar hij wist niet hoe het eruit had gezien vlak nadat ze viel..
    Nou ja om een heel lang verhaal kort te maken vandaag naar de HAP geweest omdat ik het toch niet vertrouwde. Die dacht krentenaard op haar knie. Penicilline zalf gekregen en 4 x per dag smeren.
    Vanavond kleed ik haar uit zie ik op heel haar onderlijf blaasjes en kleine wondjes. Op haar billen/ vagina benen en voeten. In totaal wel 15 of misschien wel meer...
    Toch maar weer gebeld wat daarmee te doen allemaal insmeren ?
    Dat moest en we moeten morgenochtend weer langs de huisarts ( had toevallig mijn eigen huisarts aan de telefoon vanavond ) en w.s. ook orale antibiotica. Maar de huisarts vond het wel heel snel uitbreiden.
    Iemand die hier ervaring mee heeft ? Moet opletten dat ze niet ziek wordt en koorts krijgt want dan zou het wondroos kunnen worden/ zijn..
    Vind het maar niets mijn onderbuikgevoel zegt me dat we hier nog niet mee klaar zijn..

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hai, wat vervelend hee. Hier ook ervaring met krentenbaard. Het kan inderdaad heel snel verspreiden, zeker als het zo nattig is. Je moet echt elke ochtend haar beddengoed en knuffels op 60 graden wassen want in bed door het bewegen zal het het meest verspreiden, ook met de warmte onder de dekens. Het is gewoon heel besmettelijk. Handdoeken en kleding ook vaak wassen.

Ik zou om orale ab vragen dat gaat het snel beter. Wij kregen Floxapen maar amoxicilline wordt ook wel uit geschreven. Er is zo niet tegen op te smeren. Ondertussen alles goed schoon wassen en heel erg hygiënisch er mee om gaan ook als het over lijkt te zijn.

Veel beterschap.

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Tenzij de natuurlijk net toevallig waterpokken erbij heeft gekregen?

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij kregen ook nog een desinfecterende wasgel... dat is misschien ook wel een prettig idee (stinkt wel :( )

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja waterpokken zei de assistente ook al, maar dat heeft ze al gehad.
    We krijgen morgen in ieder geval orale antbioticia zie de huisarts. Dat had ik vanavond ook al mogen halen maar tegen de tijd dat de huisarts terug belde lag ze net te slapen en had ik alle plekjes net ingesmeerd. Morgen zsm starten
    En betadine scrub heb ik nog staan en mocht ik haar i.d mee wassen onder de douche morgen.
    Ik ben wel blij dat het herkend wordt. Ben nogal bang voor wondroos. Heb ooit eens iemand verpleegd met wondroos en vond dat zo akelig. Super pijnlijk kan ik me nog herinneren.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Jullie lieten je kindjes wel gewoon naar school gaan ? Ik twijfel een beetje ivm de besmettelijkheid. Maar op internet staat overal dat je ze niet thuis hoef te houden. Omdat het in principe niet ernstig is en meestal al meerder kindjes besmet zijn bij een uitbraak. Maar zou me zo lullig voelen als de halve klas het straks heeft..

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ervaring mee maar hier bleef het bij 1 plek, wel een grote.
    Zodra we die zalf hadden zagen we het wegtrekken. Kan goed zijn dat morgen de korst al begint af te vallen en je al een mooi huidje onder de korst ziet. Zo snel ging dat hier met de zalf.
    Maar het was wel maar 1 grote vieze vettige smerige plek.

Geen idee wat ik zou doen ivm school. Ik weet dat hij enkele dagen voor hij krentenbaard had aan de winkelkar van de albert heijn had gelikt dus ik geef dat de fout.
    Is echt extreem besmettelijk, wel voor kleine baby's gevaarlijk. Pasgeborenen toch. Onze fysiotherapeute ging echt niet naar hier komen toen hij dat had.

Deel Deze Pagina