Hoe doen jullie dat met de cadeautjes? Leggen jullie ze gelijk al onder de boom als je ze gekocht hebt of avond voor kerst? Oid Ik zit er zelf aan te denken om te vertellen dat papa en mama de cadeautjes kopen met de kerst. Wat doen jullie? Ik wil ook weer niet de boze moeder zijn die straks een feest verpest omdat alle andere kindjes wel in de kerstman geloven, hoe doen jullie dat? En ik twijfel enorm wanneer ik ze nou onder de boom zal leggen. Mijn man heeft gister inkopen gedaan en ze er gelijk onder gelegd en dl zag dat vanochtend meteen. En was gelijk helemaal happy de kerstman is al geweest en mama mag ik het uitpakken. Pff hihi nu nog een paar dagen volhouden voor het uitgepakt mag worden. Dus te vroeg alles neerleggen is voor mijn geduld niet handig denk ik
De avond ervoor, want anders kunnen ze het helemaal niet aan...! Wij vertellen ook niet een kerstman verhaal hoor.
Ik heb samen met John zelfs kado's gekocht ik heb ze gister onder de boom gelegd, ik heb van te voren verteld dat we ze pas de 24e open gingen maken (hij heeft een adventkalender) hij vind het wel moeilijk en kijkt voor wie er kado's zijn enz, maar kan zich inhouden om het te openen
Hmmm wachten met uitpakken wordt hier een regelrechte kwelling (voor iedereen..) dus wij leggen ze denk ik kerstavond laat onder de boom en pakken ze 1e kerstdag smorgens uit, beetje schoenidee met sinterklaas alleen weet dochter nu niet dat er smorgens een pakje ligt. Volgend jaar vermoedelijk wel...
Hier geen cadeaus. Vind de Sint al voldoende dus niks onder de boom maar alleen gezellig samen zijn en genieten van lekker eten.
Wij vertellen onze kids wel dat de kerstman bestaat, maar hij is meer een collega van sinterklaas, die kinderen in andere landen cadeautjes brengt. Ze krijgen ook alleen een cadeautje van opa en oma. Dus dat is dan ook duidelijk van hun.
Hier ligt 1 cadeautje onder de boom. Een boekje en heb nog een andere en die moet ik nog inpakken. Hij weet dat dat een cadeautje is maar wat een cadeautje nu precies is weet hij nog niet. Dit jaar nog gemakkelijk dus
Hier ook niet het vehaal van de kerstman. Tenminste niet dat hij hier komt. Heb aan onze kinderen vertelt dat wij sinterklaas op bezoek krijgen en andere kindjes in bv amerika de kerstman en die hebben geen sinterklaas. Vandaag kregen onze kinderen een cadautje onder de boom van schoonouders (we hadden een vervroegd kerstdiner daar ivm vakantie van hen) en dan zeg ik ook dat opa en oma het gegeven hebben.
Wij kwamen bij opa en oma waar de kadootjes al lagen. Die nacht zaten ze al om 3 uur wakker 'is het nu eindelijk kerst?' Ik zou ze er s avonds als ze slapen onder leggen en dan na het ontbijt open maken. Wij hebben het dit jaar in 2 ronde's gedaan ze waren zo overdonderd van zoveel pakjes. Sint vieren wij niet en ik vertel nn kids eerlijk hoe het zit dat de kadootjes van opa en oma en papa mama zijn. Ook met het Sint schoen kadootje, ik lieg m'n kind niet voor.
Met kerst koop ik de cadeaus en dat weten ze. De pakjes ( met gezelschapsspellen, boekjes en knutselspullen ) liggen al gelijk onder de boom. Ik vind dat leuk staan. Ik heb ook de doosjes van de action ( en nog andere winkels) waar ik het in stop. Geen pak papier dus. Bekijk bijlage 434834
Hier liggen ze al een tijdje, dochter heeft daar helemaal geen moeite mee. Ze weet ook dat ze met kerst cadeautje krijgt van ons en niet van de kerstman. Ze geeft zelf aan dat deze niet bestaat.
Hier leg ik ze woensdag ochtend onder de boom.want onze jongste zou ze gerust open scheuren haha Kerstavond pakken we alles uit na de gourmet. Hier geloven ze niet in de kerstman. Ze weten dat het van ons komt.
Hier zijn de kinderen mee mogen gaan kerstshoppen (in de mate van het mogelijke, want ook online moeten bestellen omdat shoppen niet echt te doen is met hen... ). En ze mogen de pakjes ook onder de boom leggen. Moet zeggen dat ze wel eens kijken naar de pakjes, maar ze komen er niet aan. Het verhaal van de kerstman doen wij ook niet aan mee, heb wel verteld dat de kerstman naar de kindjes gaat waar Sinterklaas niet komt. En daarom kopen wij zelf cadeautjes.
Nee, kadootjes komen pas kerstavond onder de boom, als de kids op bed liggen. Bij het opstaan kunnen ze dan uitgepakt worden. No way dat ik een aantal dagen steeds maar ga lopen roepen dat ze er af moeten blijven. Heb wel betere (en leukere) dingen te doen in de vakantie
Hier leggen we de cadeautjes op kerstavond onder de kerstboom als ons zoontje in bed ligt. Op 1e kerstdag mag hij ze dan uitpakken als we uit bed komen. Hij heeft al gezien dat ik cadeautjes aan het inpakken was voor opa en oma en hij weet ook dat hij iets krijgt en dat het door papa en mama is gekocht. We hebben hem gezegd dat hij op een ochtend wakker wordt en dat dan de cadeautjes onder de boom liggen. Vooralsnog neemt hij genoegen met dat antwoord
De cadeautjes liggen er nog niet, maar dat is puur omdat ze er dan toch niet af zou kunnen blijven. Maar hier gaat nooit een kerstmanverhaal verteld worden. Sinterklaas brengt cadeautjes, en met Kerstmis krijg je iets van je ouders en grootouders. Ik vind de kerstman echt een Amerikaanse ripoff van sinterklaas, die krijgt hier nooit voet aan grond in mijn gezin.
Tsja hier heeft de kerstman in t winkelcentrum zelf verteld dat ze een cadeautje onder de kerstboom kreeg HAHA En aangzien wij niet gelovig zijn en je over plaatjes en filmpjes van de kerstman ziet laat ik het zo, al ga ik het haar niet zo uitgebreid vertellen en in mee als sinterklaas, overgens zingt ze nog steeds sinterklaas liedjes haha
Ik vind het sinterklaasverhaal net zo erg als een verhaal over de kerstman vertellen. Maar onder sinterklaas kunnen we in nederland niet goed onderuit, zo voelt het. Nog een leugen rondom een man en kado's dat doen we niet....