Dochter flinke terugval zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tammie87, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Mijn dochter van 3 was goed zindelijk sinds november. Eind december werd haar zusje geboren en sinds dien plast en poept ze weer in haar broek. Elke dag. Soms gaat het weer 1 of 2 dagen goed en dan begint t weer. Ze geeft t gewoon niet meer aan en het maakt haar ook niets uit. Ik heb alles geprobeerd.. belonen als t wel goed gaat, zelf laten uitkleden, boos worden, negeren, niet boos worden... Ik weet t niet meer. Ik zet haar nu elke keer op de wc, maar toch blijft het ook in haar broek doen...iemand tips?

2. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.100
    941
    113
    Vrouw
    Hè wat vervelend. Voor jou, maar ook voor haar.

Ervaart ze spanning sinds de geboorte van haar zusje? Dat ze bijvoorbeeld te weinig aandacht krijgt? Ze had overdag waarschijnlijk de volledige aandacht (je zoon zit dan op school) en nu moet ze die aandacht delen met de baby.
    Het is vaak een fase. Ik zou gewoon doorgaan zoals je nu bezig bent. Je doet het goed! Ze zal vanzelf weer naar de wc gaan.

Kan een stickersysteem werken als beloning?

3. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ja de aandacht moet ze inderdaad delen, maar ze is eigenlijk super lief voor haar zusje en ik geef haar ook zeker nog 1 op 1 aandacht. Ik merk het wel ook in haar gedrag, ze zoekt ontzettend grenzen op. Misschien is het inderdaad een fase en gaat t weer over. We hebben inderdaad een stickersysteem, ze vind het dan ook leuk om een sticker te plakken maar het maakt haar ook niet uit als ze geen sticker kan plakken.

4. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.100
    941
    113
    Vrouw
    Ik zou doorgaan met belonen en mocht het een keer misgaan dat negeren. Douchen en schone kleren aan en weer door met de dag. Geen aandacht aan schenken. Echt alleen reageren op het positieve gedrag.

En zit er een einddoel aan het stickersysteem? Een kadootje of zo?

5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde meegemaakt. Met 3 jaar eindelijk zindelijk dag en nacht. Toen is ze ziek geworden en waren we terug bij af. 7 a 8 natte onderbroeken per dag. Werd er gek van. En helaas het is me niet gelukt om altijd positief te blijven. We gaan nu weer de goede kant op. We sturen het nog wel hoor. Maar ze is nu op wat hele kleine ongelukjes na weer droog. Gaat echt vanzelf weer voorbij.

6. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ja ze krijgt inderdaad een Kadootje na een aantal stickers maar t boeit haar niet haha.

@Patty86 gelukkig gaat t weer goed bij jullie. Inderdaad ook soms wel 5 natte broeken op een dag. Vandaag wel een goede dag gehad dus ook veel complimentjes gegeven.

7. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.859
    113
    Vrouw
    Belonen, boos worden, negeren. Niks werkt. Accepteren en heel veel wassen. Mijn jongste is nu 20 maanden. Ik ga de strijd niet meer aan. Pas als ze zelf gaat aangeven de luier af. Nooit meer deze strijd.

8. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.100
    941
    113
    Vrouw
    @Tammie87 Hoe gaat het met je dochtertje? Is ze weer meer zindelijk?

Deel Deze Pagina