nieuwe fiets voor dochter, ervaringen gevraagd

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Happymam, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    wij willen onze dochter een andere fiets voor haar verjaardag geven.
    Ze heeft nu 16 inch, we willen naar een maat groter.
    Maar we weten niet welke. Ze moet er elke dag op naar school, dus hij gaat veel gebruikt worden.
    Welke merk fiets heeft jullie kind, en hoe bevalt hij?
    Tips en adviezen zijn erg welkom!
    Op mp heb ik er een paar gezien van Max2bike, iemand daar ervaring mee?

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn dochter heeft een gazelle 20 inch bevalt super!! Is echt een degelijk fiets, fiets licht en werkende verlichting ook handig!!
    Mijn zoon heeft non merk een 20 inch maar moet duidelijk meer trappen, ga hierna zeker weer voor een gazelle voor hem!

3. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    m'n dochter heeft nu ee Loeki 16 inch, maar moet naar mijn idee ook erg veel trappen om een beetje vooruit te komen :)
    Dus wil nu denk ik een ander merk, maar weet niet welk.
    Bedankt voor je tip!

4. vive2

vive2 Fanatiek lid

Onze oudste heeft een Gazelle 20 inch, en die is heel goed. Geen bedradingen van de remmen, solide versnellingen, lichtgewicht en vrijwel onverwoestbaar. Het kost wel wat, maar Gazelle fietsen zijn echt goed. Daarvoor had hij een Corvino die ging toch al vrij vlot kapot hier en daar. De jasbeschermers eraf, spatbord ineens verloren, remkabeltje van handrem liet los, stuur ging snel scheef staan, etc. Bij deze Gazelle niet. En hij kan er een poos mee vooruit want alles is te verstellen.

5. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    bedankt voor je reactie!!
    Ik heb een mooie 2ehands gazelle op het oog, maar heb ook een leuke 2ehands batavus gezien, dus twijfel nog een beetje.
    De batavus ziet er wat leuker uit, maar ik denk dat Gazelle nog wat beter is...en ziet er ook mooi uit....dus twijfel nog ff verder.
    Fijn om iig goede reacties te lezen.

Deel Deze Pagina