Dochter gaat niet slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MissyC, Aug 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Hoi,

Jullie adviezen zijn altijd zo waardevol.
    Dus vandaar nog een vraag.
    Sinds zondag gaat onze dochter ineens s'avonds niet slapen.
    Ze vertikt het. Eerst gaat ze gewoon kletsen en spelen. We laten haar dan gewoon liggen. Op een gegeven moment gaat ze jengelen. We verschonen haar dan en leggen haar na een knuffel weer terug in bed. Daarna is het weer spelen en kletsen om vervolgens te krijsen!! Is dit verlatingsangst?

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Hier zoonlief al een maand of 1,5 precies hetzelfde. Weet niet zeker of het verlatingsangst is, denk eigenlijk van wel. Overdag haal ik hem uit bed als hij niet wil slapen vaak is hij dan gewoon vrolijk en huilt hij niet van vermoeidheid. Later probeer ik het dan nog een keer. 's Avonds is het een ander verhaal want dan moet hij natuurlijk gewoon slapen. Het gekke is de ene keer gaat hij wel slapen maar vaker is het hetzelfde liedje als jij omschrijft. Zodra ik wegloop is het krijsen zodra we binnenlopen lacht hij breeduit. Ik ga geen 'gevecht' aan en wieg hem dus in slaap. Wij hebben een grote feauteille in z'n kamer staan, ga daar met hem in zitten, wieg hem in slaap en leg hem dan weer in z'n bedje. Duurt bij elkaar maar 10 min! Maar.....we passen wel consequent eerst ons slaapritueel toe en leggen hem eerst in bed en gaan dan weg. Pas als we merken dat hij echt niet zelf gaat slapen pak ik hem eruit en wieg hem. Omdat hij dus soms wel nog zelf in slaap valt ben ik niet bang dat we hem 'verwennen' oid. En buiten dat, liever dit dan elke avond een half uur lang een hysterisch kind in z'n bedje;) Het bedje moet wel een prettige omgeving blijven vind ik

3. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Hoe oud is je zoontje? Helaas hier een dochter die niet even rustig. Bij je kan zitten. Ik heb net bijna 2 uur met haar gezeten. Ze viel bijna in slaap, verzette zich ertegen en ze was weer wakker. Heb haar toen op bedje gelegd. En ze is na een kwartier in slaap gevallen.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Oh zie dat m'n banner weg is :( Zoontje is ruim 10 maanden. Hij kan ook nooit rustig bij mij liggen hoor. Pak hem dan bij me, hou z'n armen vast en hou hem klein. Hij sputtert dan eerst enorm tegen met krijsen erbij, maar door te blijven wiegen wordt hij rustig en dromerig en ligt binnen 10 minuten knock out. Maar ja dat wil helaas niet zeggen dat dat bij jouw dochtertje ook werkt natuurlijk:(

Maar dar is wel pittig ja, 2 uur bezig zijn. Hoe oud is ze eigenlijk?

5. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Hier ook zoiets, maar is het 1,5 maand geleden al begonnen.
    Van alles geprobeerd maar hoe vervelend ook, laten huilen, (soms krijsen), werkt hier toch het beste. Na 15 minuten valt ie in slaap.
    Van hem uit bed halen en wiegen werd ie alleen maar onrustiger. Over zijn hoofdje aaien, lichtje, geluidje, later naar bed, vroeger naar bed enz werkte allemaal niet. En waren we een hele avond met hem bezig en sliep ie dus helemaal niet.

Share This Page