dochter gaat psz, en heeft notenallergie hoe aan pakken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sunny03, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Je bedoelt denk ik psz, want op een kdv krijgen ze (juist) wel brood, daar zijn ze namelijk de hele dag.

Denk dat het wel goed is, om ze naast hun vaste leidster te hebben. Werkt alleen ook niet altijd, soms zijn er 2 invallers tegelijk. Het moet dus écht goed in de boeken staan, én de invallers moeten daar écht goed in kijken.

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Mijn zoontje heeft meerdere voedselallergieën, waaronder ook noten / pinda.
    Ik geef altijd gesmeerde boterhammen mee naar het kdv en ook vaker tussendoortjes, zodat hij ook eens wat anders krijgt dan alleen de soepstengel.
    Drinken doet hij wel gewoon daar, gezien dat alleen water of diksap is. Fruit ook van daar.
    Verder hebben ze een lijst van welke allergieën hij allemaal heeft en wat hij wel mag hebben. Is er iets wat niet op die lijst staat en ze weten niet zeker of hij het mag hebben, vragen ze hier eerst altijd naar.

Ik zou dus het eigen eten mee geven en de leidsters heel goed inlichten, hoe ermee om te gaan, waar op letten, hoe te handelen. Tevens een lijstje geven met de symptomen die je kind krijgt bij het eten van iets waar ze allergisch voor is.

Deel Deze Pagina