vaste slaaptijden??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dana1980, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dana1980

dana1980 Lid

5 apr 2011
    29
    0
    0
    hoi
    ik ben benieuwd vanaf wanneer een baby een vast slaapritueel krijgt overdag?en hoe dat bij jullie ging
    mijn zoontje is rond de 5 maanden nu en word eigenlijk op een vaste tijd wakker en gaat op een vaste tijd naar bed, alleen overdag:)...breng ik m nu naar z'n bedje zodra ik zie dat hij moe is maar dat is dus elke dag anders...
    is het toch verstandiger te kiezen voor vaste tijden?ook als hij niet moe is?hoe doen jullie dit en welke [slaap]tijden evt?
    alvast bedankt voor het meedenken

2. fafje

fafje Niet meer actief

#2 fafje, 28 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2011
    mn zoontje kwam redelijk in een vast tijdschema..maar wat ik aanhield was de max aatal uur dat hij wakker kon zijn...dat is tot 7 mnd max 2/2,5uur geweest...(t/m 5/6 mnd 1,5 uur)

hy werd een tijdlang elke dag 7u wakker, en ging ook 19u naar bed
    Nu varieert het heel erg aangezien hij ngo maar 1x slaapt, dus is het gewoon aankijken..enige dutje dat ehct standaard is is zijn ochtenddut van 2uur lang, bedtijd varieert hier nu van 1930 tot 2030

3. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    mijn zoontje is ruim 5 maanden, wordt smorgens rond half 8 wakker, dan tussen 10 / 11 wordt hij weer wat moe en leg ik hem in zn bed tovoor 1,5 uur ongeveer. Dan rond 14/15 gaat hij er weer in voor een uurtje, en dan om 19.30 voor de nacht..

Maar ook alleen als we thuis zijn, anders slaapt hij gewoon waar en wanneer hij dat wil zeg maar...

volgens mij doe je het gewoon goed hoor, als je slaapsignalen krijgt in zn bedje leggen, hier werkt het ook niet om hem er om 10 u in te leggen als hij nog niet moe is..

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

met 10 weken zaten beide kinderen in een routine voor eten en slapen.

5. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Mila gaat hier naar bed als ik merk dat ze moe is, tenminste overdag. 's avonds gaat ze om acht naar bed en slaapt dan tot rond zeven uur.

6. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Dochtertje heeft ook vaste slaaptijden, ook zo rond de 5 maanden mee begonnen. 's avonds van 19:00 tot 8:00 in de ochtend
    ochtend 9:30-10:30
    middag 13:00-15:00
    en soms eind van de middag nog een klein tukje. Ik leg haar wel altijd in haar bedje. Ze doet het hier heel fijn op.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook altijd naar bed gedaan als ze moe was en nog steeds.
    Met 5 maanden was ze 1,5u wakker, daar kon ik de klok op gelijk zetten.

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis is eigenlijk altijd max. 2 uur wakker overdag tussen de voedingen en dat is al een hele tijd zo. 's Avonds wil het nog wel eens een beetje verschillen, maar dat hangt af van zijn 1 na laatste voeding. Soms is die om 18.00 uur, soms om 19.00 uur en als hij die gehad heeft gaat ie naar bed. We maken hem nu nog wakker voor een voeding om 23.00 uur want dan kunnen we er vanuit gaan dat ie niet eerder wakker wordt dan 6.30 / 7. 00 uur en dat vind ik prima.

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    thijs ging op een gegeven moment om 10 uur naar bed en rond 2 uur. hoe ouder hij werd, hoe later hij ging. je merkt het vanzelf, ze komen niet direct in slaap, dan hebben ze het niet meer zo nodig. thijs slaapt op de kdv nog 2 slaapjes, maar thuis (minder prikkels) redt hij het met 1 slaapje.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier tot een week geleden vast schema gehad (wel steeds aangepast aan het aantal slaapjes) maar dat werkte niet meer. Nu leg ik haar overdag op bed als ze moe is. 's avonds gaat ze rond 19.00/19.30 naar bed die tijd is redelijk vast.

Deel Deze Pagina