Dochter geeft over na kruidvat opvolgmelk

Discussion in 'Flesvoeding' started by mamavanjuul, Apr 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Sinds 2 weken proberen wij onze dochter te laten wennen aan opvolgmelk. Onze oudste 2 hebben altijd kruidvat merk gehad, dus deze nu ook gehaald.

Tot 3x toe heeft ze hier een heftige reactie op: Rode vlekken met witte bultjes waar ze geknoeid heeft (dit heeft ze niet als het gemengd is met borstvoeding) en ze spuugt alles uit. Als het gemengd is met bv, dan 1-2 uren later komt alles er uit, is het alleen kv dan binnen 5 minuten.

Hierdoor heeft ze een aversie ontwikkeld tegen de fles, waardoor het gister een "gevecht" van een uur is geweest om haar uit de fles te laten drinken.
    Drinkt ze het eindelijk op....kotst ze alles weer uit, het kwam zelfs uit haar neus! Hallo schuldgevoel :)

Heeft iemand ervaring of tips?
    In mijn ogen is ze nergens allergisch voor, omdat ze verder alles met de pot mee eet en nergens op reageert......

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Kreeg ze hiervoor ook al kunstvoeding of uitsluitend borstvoeding?
    Ik zou sowiezo even een ander merk uit proberen en anders misschien over op koemelkvrij? Al heb ik daar geen verstand van, dus hoop dat andere moeders je daar nog mee kunnen helpen.
    Het klinkt mij niet als normaal dat de voeding er gelijk weer uitkomt.
    Merk je nog verschil in hoeveelheden? Zou het kunnen dat de flessen te groot zijn? Evt. kleinere fles aanbieden? Kunstvoeding en zeker opvolgmelk valt zwaarder dan borstvoeding.
    Dus je zou misschien ook gewoon nog even de nummer 1 voeding uit kunnen proberen?

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ja dat is op zich wel een goede....heb nu gelijk nr 2 gegeven omdat ze ook al 9mnd is.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,954
    113
    Female
    Toch nog een tijdje 50/50 bv-kv aanbieden?
    Als dat goed gaat dan langzaam naar volledig kv?

Share This Page