Nepnagels puber

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Miss T, 20 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Heeft iemand ervaring met nepnagels bij pubermeisjes?

Mijn dochter heeft ze zelf niet, maar deze week kwam - door afspreken met een vriendin -de vraag voor de tweede keer voorbij. Mijn gevoel zegt meteen 'nee' (en dat was dus ook mijn antwoord), maar misschien is mijn beeld niet helemaal compleet. Kan iemand mij hier er iets meer over vertellen? Ik neem aan dat het om nagels van Kruidvat of Primark gaat en dan geen lange.

Waar moet je op letten? Hoe krijg je ze eraf? Beschadigen ze het nagelbed? En er zijn vast nog heel veel vragen die ik niet stel. Hopelijk kan ik dat een beter onderbouwde 'nee' of 'ja' geven aan mijn dochter.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Dochter heeft ze een keer gehad, ik vond het echt verschrikkelijk :|
    Daarna heeft ze een tijd gel nagels gehad, ze liet ergens gellac zetten op eigen nagels. Dat was wel mooi.

GossipGirlxoxo en Miss T vinden dit leuk.
  3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb genoeg pubermeisjes in de klas met nagels….!! Ik snap dat ze het leuk vinden. En zo met de feestdagen is het ook best leuk, maar ik vind het ook vrij snel erg ordinair.
    Mijn nichtje van 15 heeft ook van die mega-nagels, maar ze is ook heel erg creatief en heeft al menig cursus gevolgd om oa gelnagels en acryl nagels te zetten. Wat zij op haar handen heeft is bijna kunst. Maar alsnog niet passend bij haar leeftijd vind ik.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Ik gebruik weleens van die opplak nagels voor een feestje (heb zelf zorghanden, nagels zo kort mogelijk en zonder lak of kunstmateriaal).
    Gaat prima, zijn een soort stickers, je trekt de folie eraf en plakt ze op, en wipt ze er zo weer af. Meestal blijven ze zitten voor de duur van het feest. Na verwijderen even de plakzooi eraf met nagellakremover en klaar. Je nagels kunnen daar prima tegen.

Miss T vindt dit leuk.
  5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dat klinkt wel leuk voor haar. Waar koop je die en van welk merk?

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bij mij in de klas ook inderdaad. Lange nagels passen helemaal niet bij mijn dochter. Ze wilde ook korte opplaknagels, maar ik heb daar zelf ook geen ervaring mee. Het gaat dus ook niet om gel- of acrylnagels.

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Gellac is inderdaad erg mooi, maar niet voor die afgekloven nagels van mijn dochter. Haar vraag was of ze nepnagels mocht. Ik neem aan dat ze een of ander kant-en-klaar setje van Kruidvat ofzo bedoelt.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Oh geen vast adres of merk. Ik had er ooit een heel stel meegenomen uit amerika en heb ze hier weleens bij TK Maxx gehaald.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Mijn dochter doet het wel eens voor de grap, met nagels van de Action, Kruidvat of Hema ed. Ze hebben er nog nooit een dagdeel opgezeten, volgens mij vindt ze ze zelf ook super irritant. Een vriendin heeft ze vaker en langer ik en dan wil ze toch een soort van meedoen, denk ik. Van mij hoeft het niet, sowieso niet het meedoen, maar nepnagels al helemaal niet. ;)

Miss T vindt dit leuk.
  10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hoe oud is je dochter? Mijn dochter van nu 13 heeft al vanaf groep 7 regelmatig met feestdagen en feestje kunstnagels van de primark. Drama dingen, vallen er na een half uur weer af maar goed het doet weinig tot niets met je eigen nagels. Inmiddels hebben een groot deel van haar vriendinnen gelnagels of acryl (dus echt nep nep zeg maar) en hebben we hier sinds een tijdje ook de discussie. Ik vind het compleet onzinnig en ben niet van plan daarvoor te betalen, ze mag dit zodra ze ze zelf kan onderhouden ( zetten en ieder maand opvullen) maar als ik om ons heen kijk ben ik wel de enigste ouder die er zo in staat

11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Is biab eventueel niks voor haar? Beter voor de nagels dan acryl en vooral verstevigd.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Biab? Ken ik niet eerlijk gezegd

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik heb het even opgezocht. Concept kan ik me prima in vinden maar een set is nog steeds 50 euro en bijwerken 35 euro per maand. Dat mag ze doen zodra ze zelf werkt

14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Je kunt het ook zelf doen hoor, doe ik ook :)

sidmick vindt dit leuk.
  15. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik heb een jaar geleden een keer acrylnagels laten zetten en dan gewoon op een nette lengte waar ik ook nog fantsoenlijk mee kon tikken. Hierdoor waren mijn nagels zelf netjes aangegroeid en sindsdien zet ik elke drie weken gellak. Ziet er super verzorgd uit en m’n nagels scheuren niet meer. Iedereen denkt dat je met nepnagels mega lange nagels moet laten zetten, maar ze kunnen ze natuurlijk gewoon op een keurige lengte afknippen.

Hier een dochter die nog te jong is, maar als ze het wil dan kan ze kiezen, gel, gel of gel. En niet op een ordinaire lengte.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Zet je die gellak dan zelf? Is dat dan met zo een uv lamp ook en in meerdere lagen?

17. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik laat het doen in de salon, maar ken heel veel mensen die het zelf doen! Mijn nagels blijven perfect onder deze lak. Dit zou mijn dochter zeker mogen gebruiken. Idd met een UV lamp en een base en toplaag.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 14 doet soms nep en soms gellak op eigen nagels.
    Hier hebben we de afspraak dat het a geen ordinaire kleuren mogen zijn en niet te lang en niet altijd.
    Dus met feestdagen of eens in de maand, zodat haar eigen nagels wel kunnen blijven ademen etc.

Gisteren heb ik ook rondje gellac bij haar gedaan en ik ben weer klaar voor de kerst!

Ze koopt bij amazon en heeft lamp via ali etc.

Miss T en MissXray vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Maar de meeste nagelstylistes zetten als het goed is, zeker niet onder de 16 jaar, waar laten ze dat allemaal doen dan?

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Ik doe mijn eigen gellac, maar mijn dochter mag het alleen met haar verjaardag en kerst etc. Zo jong blijft het vaak toch nog niet goed zitten (ivm hormonen zijn de nagels te vet) en als je niet goed weet wat je doet heb je extra risico op allergieën.

Deel Deze Pagina