Mijn dochter is afgelopen maart 2 jaar geworden en nu wil ik voor haar een peuter/juniorbed aanschaffen zodat ik haar ledikantje kan gebruiken voor de baby die eind juli geboren zal worden. Ik wil graag dus een heel nieuw kamertje maken in een andere kamer zodat de babykamer gewoon de babytkamer kan blijven. (minnie mouse vind ze helemaal geweldig), met wat nieuwe meubeltjes etc. Maar ik ben bang dat het teveel verandering voor haar zal zijn en het gevoel krijgt haar kamer af te moeten staan aan de baby. Heeft iemand dit ook zo gedaan en hoe was jullie ervaring?
Onze dochter was bijna 2,5 toen ze een broertje kreeg. Wij hebben ervoor gekozen om haar op haar eigen kamer te laten en de babymeubeltjes te verhuizen naar een andere kamer. Dochter heeft nieuwe meubels en een groot bed gekregen in haar eigen kamer dus. We hebben dit wel gedaan ruim voordat de baby kwam. Wel uitgelegd dat zij een groot bed kreeg en dat de baby dan in het ledikantje kon slapen, maar dit was eigenlijk wel logisch voor haar.
Hier ook gedaan, de oudste naar een nieuwe kamer. Ongeveer 3 maanden voor de bevalling. Op de babykamer hebben we 1 muurtje opnieuw behangen, verder alles hetzelfde gehouden. Hier geen enkel probleem gehad!
Hier ging dat heel goed, gewoon benadrukken dat ze een.grote meid is. Zelf wat (kleine ) dingen uit laten zoeken voor haar nieuwe kamer. Onze oudste ging gelijk goed in nieuwe kamer met groot bed, paar weken voor nieuwe baby kwam. Ze is nooit jalours ofzo op de baby geweest omdat ze kamer heft ingeleverd
Hier ook gedaan afgelopen maart. Mijn jongste zoon slaapt nu met de oudste in een nieuwe kamer in een nieuw stapelbed. Hij heeft meegeholpen met zijn oude peuterbed uit elkaar halen en de wieg voor de baby in elkaar zetten. Ook is hij meegeweest het stapelbed kopen. Hij was ook 2.5. Het gaat prima. Ben benieuwd als de baby er is.
Hier ook zo gedaan! Ook omdat zusje prematuur was, ze mij weken heeft moeten missen en ze verknocht is aan haar eigen kamertje. Omdat de baby eerst in de wieg ging kon zij nog wat langer in het ledikantje. Daarna is ze met 2 jaar en 5 maanden in een peuterbed gegaan.
Mijn dochter is 3 en 2 weken geleden is ze verhuisd naar zolder. We hebben haar betrokken bij t maken van haar nieuwe kamertje. Zo zijn we samen op pad gegaan voor schilderijtjes, een dekbed, lamp etc. Over 3 weken komt haar broertje al en haar oude kamer is nu weer volledig ingericht voor de baby. Ook hier heeft ze bij geholpen. Heb vooral benoemd dat een babykamer niet voor grote meiden is en dat grote zussen zo stoer zijn dat ze een nieuwe kamer krijgen. De overgang verliep prima. Sliep gelijk goed in haar nieuwe kamer. Kids zijn flexibel dus lekker erbij betrekken en komt goed
We laten dochter in haar kamer en andere kleinere kamer wordt babykamer. Het is ook meisje dus het scheelt ze kunnen straks samen als ze willen Oudere Dochter krijgt als ze 4-4.5 is nieuwe vide op kamer etc met 2 bedjes en extra slaapplek voor vrienden etc. Dus nu geen extreme vernieuwingen of verbouwingen. Bovendien baby heeft niet eigen kamer gelijk nodig ze gaat in wieg bij ons eerst. O ja dochter slaapt al ruim een jaar niet in ledikant dus ze heeft al een bed, kast en commode blijft staan voorlopig. Babykamer heeft ledikant en kast. We verven samen en maken leuk babykamer.gisteren babykleertjes in kast gehangen met haar ze snapt alles dat het voor baby zusje is, ook speen is voor babys etc.