wakker blijven, wakker blijven, wakker blijven...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Devero, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Onze kleine heeft weer wat nieuws: niet slapen overdag! In ieder geval niet in haar eigen bedje... Dit is eigenlijk altijd al een punt geweest, maar tot nu toe lukte het steeds wel om haar - in ieder geval kort - in slaap te laten vallen.

Het maakt niet uit of ik haar daar wakker neerleg of slapend, zodra haar rug het matras raakt is ze sowieso wakker. Dan gaat ze om zich heen liggen kijken en uiteindelijk is ze het zat en gaat liggen huilen, steeds bozer...tot ik haar kom halen. Laten liggen is geen optie, ze helpt zichzelf helemaal over de zeik.

Vermoeidheidssignalen zijn er wel en ik probeer daar steeds op in te spelen, maar slapen? Not! En als ze per ongeluk toch in slaap valt, is het niet langer dan een half uur...dan wordt ze weer huilend wakker. 's Nachts slaapt ze overigens wel, vanaf ongeveer 22.00 tot de volgende ochtend 7.00

Wat moet ik hier nou mee? Iedere dag die battle blijven voeren met een huilend, niet blij kind? Of haar dan maar wat meer in slaap laten vallen op een plek die zij fijn vindt?

2. mamaI

mamaI Lid

10 mrt 2009
    53
    0
    0
    Wij hadden ook veel problemen met ons mannetje, hij viel ook maar niet in slaap. Uiteindelijk ben ik eens naast hem gaan zitten en zag ik dat hij zichzelf steeds weer wakker sloeg, dus wij hebben een Puckababy gebruikt. Ging echt heel goed!

Ik zou haar toch wel in haar eigen bedje laten liggen, ze moet toch leren dat dat de plek is waar ze slaapt.

Heel veel succes!

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bij de oudste heeft inbakeren ook veel geholpen. Ook zijn we naar de osteopaat geweest, en dat hielp ook wel wat.

Maar ik zie nu bij de tweede dat het ook gewoon een kwestie van karakter is. Hij gaat gewoon slapen, en ligt het liefst lekker rustig bij ons te tukken. Onze oudste leek wel altijd wakker en in voor een feestje. En eigenlijk is dat nog steeds zo...

4. feetje75

feetje75 Lid

9 okt 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Bekend verschijnsel!
    Hier ook de puckababy sinds gisteren. en het lijkt te helpen!
    succes!

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja ik weet dat vooral geadviseerd wordt om je kindje ook overdag in bed te laten slapen, maar het kan ook anders. Zo vertelde mijn moeder (en heb ik nagelezen uit haar verhaaltjes die ze in het fotoboek heeft geschreven vroeger) dat ikzelf altijd overal bij wilde zijn. Overdag sliep ik nooit in bed en ging overdag gewoon slapen waar ik maar wilde als ik moe was: box, wipper, schoot enz.. 's nachts sliep ik ook heerlijk door. Mijn moeder vond het wel gezellig ;) en geloof me: met mij gaat het verder prima :p dus als je kindje zich beter voelt om overdag ergens anders te slapen en jullie vinden dat zelf geen probleem zou ik zeggen: laat het lekker zo!

6. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ons manneke sliep sinds hij 2 weken was tot een week terug overdag NOOIT. Noppes nada niet. En 's avonds ging hij dan rond 19u30 slapen en werd dan nog 4 keer wakker van de honger. Nu sinds een week slaapt hij nu overdag ook een uur of 3. En 's nachts wordt hij jammergenoeg nog altijd een keer of 2 wakker. Ik heb het eens aangekaart met de dokter en die zei dat sommige kinderen daar gewoon geen of minder behoefte aanhebben. Mijn zoontje is ook een heel actief, nieuwsgierig manneke en bleef ook liever wakker om niets te missen leek het wel. De dokter deelde gisteren mee toen ik zei dat hij nu wel slaapt overdag, dat hij in een ritme aan het raken is. Ze zei ook dat als ze 's nachts goed slapen zonder wakker te worden, ze ook minder behoefte hebben aan slaapjes overdag. Ik denk dat je kindje mss ook in een ander ritme aan het komen is? Ik had hier helemaal niet verwacht dat ons zoontje ooit nog overdag ging slapen maar kijk, het kan dus toch.

7. Fransa

Fransa Niet meer actief

Euh... wil niemand bang maken hoor maar hier met bijna 8 maanden nog steeds geen ritme.
    Hoef overdag maar naar z'n bed te wijzen en er wordt al luid geprotesteerd. Als we thuis zijn slaapt meneertje ongeveer 2x 30 minuten.
    's Nachts gaat het eigenlijk altijd wel goed maar owee als hij wakker wordt. Dan wordt er ook geprotesteerd....

Als we op pad zijn wil hij nog wel eens slapen (voornamelijk in auto). Tis lastig maar heb besloten me er niet te druk over te maken. Hij is verder namelijk best gezellig.

Inbakeren heeft hier niet geholpen, daar werd hard huilend enzo tegen geprotesteerd.

Zelf in slaap vallen gaat ook niet. Meestal leggen we hem weg, laten hem een paar minuten huilen en pakken hem dan ook. Dan is het meestal wel gebeurd.

Had stiekem gehoopt dat we inmiddels wel wat meer ritme zouden hebben maar helaas. Dus heb maar besloten me er niet meer druk over te maken. Komt vast nog wel een keer. Ooit....

Dus samenvattend; geen tips. Zelf van alles al geprobeerd maar meneer wil gewoon niet dus doet hij het ook niet...

8. misa

misa Niet meer actief

9. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou...ben vooral blij om te lezen dat er méér zijn, ligt het in ieder geval niet per definitie aan onze aanpak :)

Ik wil me er eigenlijk ook niet druk om maken...kleine meid is best vrolijk en doet het hardstikke goed! Daarbij is ze met haar 3 maanden natuurlijk nog maar erg klein.

Ben alleen een beetje bang dat ze eraan gaat wennen als we haar nu niet in haar ledikant laten slapen, met als gevolg dat ze het later gewoon gaat weigeren. We zitten er niet op te wachten dat we ons later in allerlei bochten moeten wringen om haar in slaap te krijgen (wat eigenlijk al aangeeft dat we dat nu dus ook niet moeten doen, zodat ze dáár niet aan gaat wennen :D)

En het stomme is dat ze juist een beetje gewend leek aan haar ledikant...maar nu dus niet meer! Vanmiddag heeft ze overigens heerlijk geslapen: op mij. Dat mocht wel na een middagje wennen op het KDV, even lekker dichtbij mama :)

10. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    ik zou ook inbakeren proberen. Ze moet inderdaad wel gewoon leren slapen, ook in haar ledikant. Dat is even moeilijk, maar inbakeren kan daar bij helpen.

Hier sliep ze in de tijd ook graag op het verschoningskussen. Lag ze op een een of andere manier lekker op. Misschien komt het omdat het wat geborgen gevoel geeft door de randjes die opstaan. Je zou haar slaapomgeving misschien iets kunnen verkleinen om een geborgen gevoel te geven. Een ledikant is natuurlijk wel groot ;)

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Remus doet dit ook op zijn rug, dan slaapt hij echt niet. Maar op zijn buik slaapt hij na elke voeding iig wel een uur of meer en vannacht sliep hij gewoon door!! Naja, moest 1x speentje geven. Maar je moet dit wel aandurven natuurlijk.

Deel Deze Pagina