dochter gooit koffie over laptop

Discussion in 'De lounge' started by A2CA, Jan 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo iedereen.
    Vanmorgen heeft mijn dochter koffie over mijn laptop gegooid. Hij doet niks meer.
    Zit nu op mobiel. Het ergste vind ik dat alle foto's van zwangerschap en bevalling erop staan.
    Zijn die nog te redden.

Liefs.

2. Maloutje

Maloutje Bekend lid

Oct 30, 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    De harde schijf is vaak nog wel te redden. Dan moet je naar een bedrijf gaan, en die kunnen alle gegevens eraf halen voor je. Ik denk niet dat door "waterschade" de foto's weg zijn.

En voor de laptop gewoon even je inboedelverzekering bellen, want daar ben je gewoon voor verzekerd :)

3. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik weet niet hoe het zit met verzekering dat is ook mijn minste zorg. Ik ben echt diep ongelukkig. Wat voor een bedrijven doen dat soort dingen

4. Maloutje

Maloutje Bekend lid

Oct 30, 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Er zijn veel bedrijven die dat doen. Als je bijvoorbeeld: Gegevens harde schijf Amsterdam (eigen plaatsnaam) googled kom je al een heel eind. Ik zou dan gewoon even bellen naar zo'n bedrijf wat de mogelijkheden zijn.

5. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Helaas een harde les om te leren dat je alles van waarde goed moet backuppen!!

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit ligt helemaal aan je verzekering. Je bent hier niet standaard voor verzekerd.

Ts even Googlen op computerbefrijven in de buurt en even bellen. Vaak is dat wel terug te halen.

7. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ja echt wel. Ik had mijn kopje koffie extra ver op tafel gezet en zij zat k3 te kijken. Opeens word ze boos en gooit het zo erover heen.
    Wilde de foto's altijd afdrukken maar schoof het op de lange baan. Laat het een les zijn

8. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je 'm wel meteen uitgezet? Laat hem een paar dagen goed drogen en als je geluk hebt doet ie het dan weer.

9. brit76

brit76 Actief lid

Apr 29, 2009
    379
    7
    18
    uit zetten en laten drogen, als je het nu probeert dan heb je kans dat je kort sluiting maakt. Ik heb een laptop gehad waar het water uitdroop als je hem schuin hield en na een dag drogen (in een warme ruimte maar niet tegen verwarming) deed hij het prima!

Succes!

10. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn laptop net weer terug nadat er cola over het toetsenbord is gegaan!

Ik heb hem eerst op zijn kop gehouden zodat het vocht eruit kon en daarna met fohn met KOUDE lucht van afstandje beetje drooggeblazen. Nacht laten drogen en toen deed hij het weer. Kreeg hem aan en de muis deed het. Zo heb ik mijn foto's er snel af kunnen halen. ( Evt kan je ook een gewone muis er aan vast maken als de computer verder gewoon werkt)

Zit nu een nieuw toetsenbord in en hij werkt weer super.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Paar dagen laten drogen. Je kan proberen om de toetsen eraf te halen. Die zijn vaak makkelijk te verwijderen. Zo kan je hem daar iig goed droog maken. Verder niet aanzetten, dan krijg je kortsluiting.

Tipje, zet je fotos ook op dvd of cd als backup of koop een externe harde schijf. Nu is het koffie, straks is het een crash van harde schijf, diefstal van laptop of wat dan ook.
    Hier gaat alles op de laptop en vervolgens als backup op een externe harde schijf en dvd. Mocht de harde schijf crashen dan heb ik iig de fotos op dvd en andersom. Ik weet niet hoe het bij jou zit maar hier echt teveel foto s om af te drukken hoor.

12. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

Mar 4, 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Waar woon je mijn vriend kan het eventueel wel voor je doen de fotos van de harde schijf halen als het te ver voor hem is

Heb je veel rijst in huis dan kan e de laptop ook in een zak rijst leggen in ieder geval met mobiele telefoons werkt het wel de rijst trekt het vocht eruit

13. emje

emje Niet meer actief

wij hebben het laatst helaas ook gehad. je kan de harde schrijf aankoppelen aan een andere computer en er dan alles af halen mjin vriend heeft dat ook gedaan.

en voortaan van alle belangrijke dingen een backup maken

14. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Harde schijf is vaak nog wel te redden toch?
    Ik heb er heeeeeeel weinig verstand van,alleen dat ik weet dat een laptop geen koffie lust (ffllaauuwwww)
    Is onwijs balen als je laptop niet meer werkt!
    Ik denk dat ik echt stuiptrekkingen ga krijgen dan!
    Maar vaak is de harde schijf wel te redden toch?

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Daarom gebruik ik dus Dropbox.

Als je foto's neemt met je mobiel, upload hij ze gelijk naar Dropbox (als je dat wil). Zelfde met een SD kaart van je camera. Als je de SD kaart in de laptop of computer doet, upload hij ze meteen naar Dropbox.
    Ik heb nu 13.35 GB ruimte en die zit alweer bijna vol. :)

Wat Spitsmuis zegt... ik denk ook dat de harde schijf wel te redden is. :)

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wou ik dus net zeggen dropbox, gebruik ik ook, ideaal.

balen van je laptop

17. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik heb hier een paar weken geleden precies hetzelfde gehad.

Mijn man en ik zaten aan tafel, beide achter onze laptop. Ik pakte een fles 7up uit de koelkast, maar die viel en ik draaide toch de dop er van af, alles spoot zo over mijn laptop heen. Toetsenbord deed dus niets meer, en dan van een laptop van nog geen half jaar oud:$

Mijn laptop kon gelukkig gerepareerd worden, er is een nieuw toetsenbord ingezet. Hij doet het sindsdien weer prima:D Wij hebben het ook via de verzekering gedaan, dus kregen het vooruitbetaalde bedrag gewoon terug:)

18. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    Sluit mij aan bij bovenstaande tips. Eerst goed laten drogen. Harde schijf kun je gemakkelijk aansluiten op een andere computer. Succes ermee

19. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    Hier ook gehad in de zomer met mijn MacBook... 335 reparatie kosten en krijg je niet vergoed. Als je eigen kind drinken over je laptop gooit ben je niet voor verzekerd . Baalden wij enorm van....

foto's zijn denk ik nog wel te redden hoor. Zou wel even je harde schijf er uit halen vast. kan je zo openschuiven en eruit trekken

Sterkte

20. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Ik heb het paar maanden geleden ook gehad,
    Thee over me laptop,
    dacht ohnee, daar gaat alles, want hij ging ook niet meer aan...

paar weken later heeft iemand er naar gekeken en ja hoor, hij ging gewoon nog aan..totaal niet verwacht want ik kreeg hem in de weken niet aan..

denk toch dat je hem moet wegbrengen,
    en zoals anderen al zeiden, is je harde schijf wel te redden.

Share This Page